Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på ene skjermen

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt ny stasjonær PC.

Skjermkortet har en DVI port og en med VGA.

Jeg har 2 like skjermer fra Samsung som begge er med DVI

Den ene skjermen fungerer helt fint med DVI til DVI

Jeg har kjøpt et VGA til DVI adapter, og kobler skjerm nr. 2 til dataen ved dette.

Problemet er at det ikke dukker opp noe bilde på skjerm 2, som er koblet til VGA porten i skjermkortet (via adapteret) Skjermkortet er/bruker Nvidia.

Skjerm 2 merker om den er koblet til eller ikke. (Den er helt svart når den er koblet til, og når den ikke er det står det: Check signal cable)

Datamaskinen klarer også å se hvilken skjerm/skjermtype det er når den er koblet til, men får ikke opp noe bilde.

Hadde satt superstor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er en liten passiv adapter, så vil ikke dette fungere. VGA gir et analogt signal, mens DVI gir et digitalt signal. Løsningen er vel VGA-kabel på skjerm 2 hvis den har VGA-inngang.

For evnt. andre/bedre løsninger må du oppgi hvilket Nvidia skjermkort (eller PC) og hvilken type skjerm.

Lenke til kommentar

For litt siden fikk jeg det til delvis. Jeg har et annet adapter som er HDMI til DVI. Koblet Adapteret i skjermen, og så HDMI ledningen fra adapteret til datamaskinen. Problemet da var at jeg ikke fikk til den høyeste oppløsningen. Vet noen om dette vil kunne løse seg med HDMI 2.0?

Lenke til kommentar

Hdmi 2.0 finner du støtte for på nvidia 9xx serie. Ikke noe kort fra 7xx serien.

Hvorfor skal du ha det ?

Se det jeg skrev 21:28, derfor jeg lurte.

Mr D svarte jo på det.

Skjermkort til over 2300 (nvidia 960) er ikke lurt for å kunne bruke hdmi ut til dvi med et adapter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...