TomTucker Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hei, 25år, mann, hatt hovne mandler to ganger siste 3 årene. Siste gang var for ca 2mnd siden, da de var såpass hovne at legen sa at det faktisk ikke var fysisk mulig at de ble større. Hadde da også i tilegg feber på 40,9c. Fikk antibiotika (apocillin, 660mg, som vanlig) hadde litt ekstra av disse liggende, så tok ca 2 brett totalt. 1 pakke er ca 4. brett. Nå merker jeg ørlitte smerte ved svelg, å når jeg har høyt toneleie, feks når jeg synger veldig falskt i bilen, eller skriker på noen. Ikke syk, tippers toppers form ellers, ingen allergier, spiser bra, røyker ikke, snuser ikke ,trener hver dag osv osv, til og med omega 3 hver dag. Er det noen som har opplevd noe lignende? Dette har jo vedvart i hvertfall 2-3 uker. Kanskje jeg bare skal fjerne de? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Dersom du får en antibiotakur av legen, så vil jeg anbefale deg å gå hele kuren ut hver gang, selv om du føler deg frisk halvveis i kuren. Dette er fordi selv om du føler deg frisk, så kan du fortsatt ha bakterier i kroppen, som kan utvikle en antibiotikaresistens. Man bør alltid gå hele kuren ut, og ikke starte på ny, uten å ha en ny og fullstendig runde (i samråd med lege). Noen kan oppleve bakterieresistens i svelg, men er jo selvfølgelig umulig å si i ditt tilfelle, men ville nevne det Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Dersom du får en antibiotakur av legen, så vil jeg anbefale deg å gå hele kuren ut hver gang, selv om du føler deg frisk halvveis i kuren. Dette er fordi selv om du føler deg frisk, så kan du fortsatt ha bakterier i kroppen, som kan utvikle en antibiotikaresistens. Man bør alltid gå hele kuren ut, og ikke starte på ny, uten å ha en ny og fullstendig runde (i samråd med lege). Noen kan oppleve bakterieresistens i svelg, men er jo selvfølgelig umulig å si i ditt tilfelle, men ville nevne det Leste meg opp om dette for ei ukes tid tilbake, men takk allikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå