SWQ Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hei, Nå har jeg gjort litt research ang. laseroperasjon av øye, men har fortsatt noen spm. hvis noen her har erfaring og kan svare. Venstre øyet mitt er perfekt, usikker på synsstyrke, men jeg ser utmerket både på kort og lang avstand. Høyre øyet derimot, synet er uutviklet og er kun på 30% fikk jeg vite, (da jeg fortsatt var barn). Jeg skjeler også på det øyet, men kun når jeg er trøtt eller skikkelig stresset. Så jeg lurer på om en laseroperasjon slik som iLASIK, kan hjelpe med skjelingen? Og er det noen som kan anbefale noen klinikker rundt på Østlandet? Har sett at Aker Brygge Synskirurgi tar 21 tusen for pr. øye. Er 25 år. Mvh. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hei, Lasik er ikke en behandlingsform for skjeling eller strabismus som det heter. Lasik korrigerer synsproblemer ved å omforme hornhinnen slik at lysbrytningen blir rett. Er det synet på ditt høyre øye du vil gjøre noe med ? eller er det skjelingen du vil bli kvitt ? Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Hei, Lasik er ikke en behandlingsform for skjeling eller strabismus som det heter. Lasik korrigerer synsproblemer ved å omforme hornhinnen slik at lysbrytningen blir rett. Er det synet på ditt høyre øye du vil gjøre noe med ? eller er det skjelingen du vil bli kvitt ? Takk for svar. Det er både synet og skjelingen jeg vil fikse. Har lest at skjeling kan også fikses ved hjelp av laser, men det er da en annen laser? Isåfall, vet du om ca. pris? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hei igjen, Ditt første steg vedrørende skjelning er nok fastlege eventuelt øyelege om du har regelmessig kontakt med en. Jeg kan nok desverre ikke uttale meg for mye om ditt tilfelle uten å faktisk ha sett deg eller vite mer. Har ikke vært borti privat operativ korrigering av dette i norge for voksne så det vet jeg ikke desverre. Endret 28. januar 2015 av technicality Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Hei igjen, Ditt første steg vedrørende skjelning er nok fastlege eventuelt øyelege om du har regelmessig kontakt med en. Jeg kan nok desverre ikke uttale meg for mye om ditt tilfelle uten å faktisk ha sett deg eller vite mer. Har ikke vært borti privat operativ korrigering av dette i norge for voksne så det vet jeg ikke desverre. Det er ikke så stort problem, da det kun kommer innimellom, i visse situasjoner. Så hvis jeg lukker venstre øyet, så rettes det høyre med en gang. Har brukt lapp som barn, og det hjalp. Grunnen til at jeg vil ta grep om det er kun av kosmetiske årsaker. Finner det problematisk å ha øyekontakt med folk. Men da får jeg ta kontakt med fastlegen, så tar jeg det derfra. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå