marinajoh Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Vi er tre jenter som har et forskningsprosjekt i valgfaget vårt, Forskning i praksis. Vi kan nå velge selv hvilket forskningsprosjekt vi vil forske på, men det må være gjennomførbart på ca. 5 uker for 3 jenter i 10. klasse. Skolen vår har dessverre lite penger, så det bør ikke være noe som blir kostbart. Håper det er noen som har forslag. På forhånd, takk <3 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Du burde si noe om tema/fag. Det er mye morsomt en kan gjøre som har med sosiologi/sosialpsykologi å gjøre, men dersom det er naturfag, så kan en jo ikke gjøre noe sånt. Lenke til kommentar
marinajoh Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Faget er rett og slett Forskning i praksis, vi har et valgfag på ungdomsskolen som heter det. Vi har så godt som lov til å gjøre hva som helst, så lenge det ikke tar for lang tid, og ikke koster mye Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 På ungdomsskolen lagde jeg et eksperiment for å teste innflytelsen av subliminale beskjeder. Folk ble utsatt for subliminale beskjeder som jeg hadde puttet inn i en video også skulle de velge mellom 3 produkter, ett av disse hadde de blitt eksponert for i videoen. Jeg tror det var i norsk eller noe, men det er jo en idé da Lenke til kommentar
marinajoh Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 På ungdomsskolen lagde jeg et eksperiment for å teste innflytelsen av subliminale beskjeder. Folk ble utsatt for subliminale beskjeder som jeg hadde puttet inn i en video også skulle de velge mellom 3 produkter, ett av disse hadde de blitt eksponert for i videoen. Jeg tror det var i norsk eller noe, men det er jo en idé da Dette hørtes veldig kult ut! Hvordan kan vi få puttet inn de subliminale beskjedene i videoer? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg brukte bare en tilfeldig videoredigerings-software. Det er ikke mye som skal til. Lage budskapet som et bilde i paint og så putte det inn sammen med videoen og gjøre det så kort som mulig, og så hvis det fremdeles er lett å legge merke til bildet i videoen er det bare å gjøre det mer gjennomsiktig/mindre/etc. Så bare fyller du opp videoen med massevis av slike bilder. Det var i hvert fall slik vi gjorde det, men jeg tipper dere kanskje må være litt nøyere på forskningsdesign og slike ting? Jeg gjorde som sagt dette i norsken under temaet "Reklame". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå