*F* Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hei. Mistet lappen for ei stund siden, og får den nå tilbake om et par dager. Ved mistningstidspunktet hadde jeg hverken prikker eller prøvetid. Men hvordan blir det når jeg får den tilbake? Har jeg prikker? Hvor mange? Og har jeg ev ny prøvetid? hvor lenge? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Tap av førerretten nullstiller antallet prikker. Om du har prøvetid kommer an på om du måtte ta ny førerprøve. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Når du får tilbake sertifikatet så blir dei prikkane som blei tatt i betraktning for tapet av førarkortet sletta. Ellers så følger det av reglane at prikkane du får blir sletta etter tre år. Under prøvetida får du dobbelt opp med prikkar, og om du får 8 prikkar i løpet av 3 år så er dette grunnlag for å miste lappen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 jeg må ikke ta ny førerprøve. Det vil si at jeg stiller likt som alle andre ved fremtidige lovbrudd? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 jeg må ikke ta ny førerprøve. Det vil si at jeg stiller likt som alle andre ved fremtidige lovbrudd? ja, men politiet kan vel se at du har driti deg ut tidligere hvis de sjekker. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Det kan dem nok, men om det ikke spiller noen rolle så har vel det lite å si. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det har lite å si, men de kan finne på å la det gå , helt til de ser at du evt er en bølle så da velger de å ikke la det gå osv, så litt å si vil det alltid ha. Men kjør pent da, det er min famileie på vegene også. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det kan få betydning dersom det av ein eller anna grunn blir aktuelt å frådømme deg førarretten med bakgrunn i manglande vandel og edrueligheit. Men før det er aktuelt så må du bli tatt enten veldig mange gongar for brudd på trafikkreglane, eventuelt at du blir tatt for mange andre lovbrudd som etter ei heilheitlig vurdering tilseier at du ikkje skal få lov til å kjøyre. Så for dei fleste praktiske forhold så starter du no med blanke ark etter at du har fått igjen førarkortet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Nei, du stiller ikke "likt med alle andre". Blir du tatt for mer nå så er du ikke "en fyr som aldri har gjort noe galt", du er "en fyr vi har hatt med å gjøre før". Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Nei, du stiller ikke "likt med alle andre". Blir du tatt for mer nå så er du ikke "en fyr som aldri har gjort noe galt", du er "en fyr vi har hatt med å gjøre før". Velvel, å være "en fyr som aldri har gjort noe galt" hjalp meg ikke denne ganga. Velvel, da har jeg vel fått det jeg lurer på Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det er nok mer på 1% over grensa osv,sammen med at betjenten har en god dag, og ikke sidelengs nedover gågate med 61 på sykehus ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå