Gå til innhold

[Løst] Prikker og prøvetid etter mistet lappen

*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Mistet lappen for ei stund siden, og får den nå tilbake om et par dager.

Ved mistningstidspunktet hadde jeg hverken prikker eller prøvetid.

Men hvordan blir det når jeg får den tilbake?

Har jeg prikker? Hvor mange?

Og har jeg ev ny prøvetid? hvor lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får tilbake sertifikatet så blir dei prikkane som blei tatt i betraktning for tapet av førarkortet sletta.

Ellers så følger det av reglane at prikkane du får blir sletta etter tre år. Under prøvetida får du dobbelt opp med prikkar, og om du får 8 prikkar i løpet av 3 år så er dette grunnlag for å miste lappen.

Lenke til kommentar

Det kan få betydning dersom det av ein eller anna grunn blir aktuelt å frådømme deg førarretten med bakgrunn i manglande vandel og edrueligheit.

Men før det er aktuelt så må du bli tatt enten veldig mange gongar for brudd på trafikkreglane, eventuelt at du blir tatt for mange andre lovbrudd som etter ei heilheitlig vurdering tilseier at du ikkje skal få lov til å kjøyre.

Så for dei fleste praktiske forhold så starter du no med blanke ark etter at du har fått igjen førarkortet.

Lenke til kommentar

Nei, du stiller ikke "likt med alle andre". Blir du tatt for mer nå så er du ikke "en fyr som aldri har gjort noe galt", du er "en fyr vi har hatt med å gjøre før".

Velvel, å være "en fyr som aldri har gjort noe galt" hjalp meg ikke denne ganga.

Velvel, da har jeg vel fått det jeg lurer på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...