Jan Åge Henriksen Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Ved Gullesfjorden.., Kvæfjord... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Når jeg her foreslår å kutte vekk de øverste 2/3 av himmelen så kan det være at min forkjærlighet for panoramaformatet ligger bak og puffer på. Men en slik beskjæring vil også senke betrakters blikk og gi en bedre dybdefølelse i bildet hvis man synes det har noen betydning slik jeg synes. For mye himmel har dessverre en tendens til å stjele dybdefølelsen i et bilde. Her er det lyset og fargetonen i bildet som bærer det. Hovedmotivet er vel uten tvil fjellformasjonene som kommer litt i bakleksa hvis blikket havner for høyt oppe. Lys og farger er allerede nevnt, men ingenting å si på dybdeskarphet og detaljer heller. Roar Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk.., for god og konstruktiv kommentar, Kneppen. Ja, kanskje litt mye himmel men synes sjøl det funker bra, men som du sier, litt mindre himmel hadde vel gitt litt mer dybdefølelse. Vi får prøve det på noen andre bilde. Jan Åge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg