Gå til innhold

Lanseringstidspunktet til Apple Watch er nå offisielt

Anbefalte innlegg

Mulig jeg avventer og ser hva Apple finner på til versjon 2.

Tror applebrukerne er betydelig mere positive til nye produkter enn de som har andre OS (og "økosystemer"). Sjelden å se folk spekulere i NÅR de kommer til å kjøpe neste androidgadget f.eks. Altså i ny produktkategori..

Tja, det var vel egentlig ikke sånn ment. Altså ikke så mye NÅR men mer OM jeg kanskje kjøper. Hvis det skulle vise seg at Apple Watch virkelig tilfører funksjonalitet som forbedrer totalopplevelsen, så vil jeg ikke avvise muligheten. Men jeg kjøper ikke noe klokke bare fordi jeg er fornøyd med andre dingser fra Apple...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror applebrukerne er betydelig mere positive til nye produkter enn de som har andre OS (og "økosystemer"). Sjelden å se folk spekulere i NÅR de kommer til å kjøpe neste androidgadget f.eks. Altså i ny produktkategori..

Det var en merkelig påstand. Når kom det sist en ny produktkategori? Det var vel da nettbrettene kom på markedet, og da var det ingen som egentlig var interessert. Heller ikke da smarttelefonene begynte å komme.

Lenke til kommentar

iPad var noe helt nytt, ingen av de tidligere forsøkene på å lage en tablet kan egentlig sammenlignes.

Den kjørte et mobilt OS og fikk derfor mye tyn siden mange ikke forsto bruksområdet og så den som bare en stor iPod.

Apple begynte opprinnelig med å utvikle iPad, men bestemte seg heller for å lansere en telefon med samme OS.

Lenke til kommentar

Mulig det. Tenkte vel at de som hadde iphone var tidlig ute med ipad osv. og dermed kanskje ville ha smartklokke når eple lanserer en :)

Akkurat det er jo en ganske sannsynlig tanke. Men den er nok ikke unik for oss som har produkter fra Apple. Det gjelder nok innen de aller fleste produktkategorier der kundene er fornøyd med en leverandør. Hvis denne leverandøren står i ferd med å lansere noe nytt, så er det ikke helt utenkelig at fornøyde kunder vil kikke litt ekstra på det nye som kommer...

Lenke til kommentar

iPad var noe helt nytt, ingen av de tidligere forsøkene på å lage en tablet kan egentlig sammenlignes.

Den kjørte et mobilt OS og fikk derfor mye tyn siden mange ikke forsto bruksområdet og så den som bare en stor iPod.

Apple begynte opprinnelig med å utvikle iPad, men bestemte seg heller for å lansere en telefon med samme OS.

Hva slags OS er du mener de andre kjørte? De fleste hadde spesialiserte OS eller mobil-OS? Og det kom jo tableter med android flere år før første ipad? Skal ikke si at disse tidlig-tabletene var så bra, men synes du driver med litt historieomskriving her.

Når det er sagt er apples klokke noe som havner oppe i noe jeg mener er et mer modent marked enn ipad først dukket opp i.

AtW

Lenke til kommentar

Den ble vel mest sett på som en portabel videospiller med skjerm og skjermen var på 5 tommer. Men uansett interessant.

Jeg er ganske sikker på at det er andre eksempler også, man skal ha en veldig snever definisjon av tablets om man mener ipad var først, de gamle tabletene kjørte også spesialiserte os for små enheter.

AtW

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig umulig å definere «først». Den første tableten jeg husker å ha sett er fra en Apple-video på åttitallet, og Newton var jo tidlig på nittitallet. Så Apple var tidlig ute iallfall. Men det var helt sikkert mange andre som hadde samme idé - det er jo temmelig opplagte greier.

Lenke til kommentar

Vær så snill... Ikke enda en "Apple var ikke først" diskusjon. Ingen brød seg en døyt om tablets før iPad ble lansert. Etterpå ble tablets revet ned av hyllene, og produsenter har kastet seg rundt og teppebombet markedet med tablets - og alle sammen på mistenkelig måte veldig forskjellig fra alle "tablets" som eksisterte før.

Men det er sikkert bare tilfeldig.

Lenke til kommentar

Vær så snill... Ikke enda en "Apple var ikke først" diskusjon. Ingen brød seg en døyt om tablets før iPad ble lansert. Etterpå ble tablets revet ned av hyllene, og produsenter har kastet seg rundt og teppebombet markedet med tablets - og alle sammen på mistenkelig måte veldig forskjellig fra alle "tablets" som eksisterte før.

Ingen har sagt det er tilfeldig, men da får man skrive det, noen er faktisk litt opptatt av fakta, ipad endret masse i tablet-segmentet, det er ikke nødvendig å finne på ekstra påstander i tillegg, ipda står godt nok for seg selv, slik som det faktisk var.

AtW

Lenke til kommentar

Ironisk hvordan du først oppfordrer til ikke å ha en diskusjon, når du samtidig rett etterpå provoserer opp til å starte nettopp det.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Men ipad var jo langt fra den første tablet-computeren. Ikke bare det, men den var ikke en gang apple sin første tablet. Videre var ipad-salget ganske labert i starten, og verken nettbrett eller telefon er noe man har på seg på som en klokke, og som folk dermed kan se til enhver tid.

Labert? iPad var det raskest selgende elektronikk-produktet i historien.

http://allthingsd.com/20101005/whos-your-daddy-ipad-rewriting-adoption-records/

• Liker 2
Lenke til kommentar

...noen er faktisk litt opptatt av fakta...

AtW

Okey...da gjør jeg et forsøk på fakta...

Det fantes bærbare musikkspillere for iPod. Likevel var iPod noe helt nytt og sammen med iTunes tok en hel musikkbransje sovende på senga.

Det fantes mobiltelefoner før iPhone. Likevel var iPhone noe helt nytt og sammen med AppStore tok en hel mobiltelefonbransje som sov like godt i senga.

Det fantes noe mer eller mindre merkelige forsøk på bærbare små datamaskiner i skjæringspunktet mellom bærbar PC og noe nettbrettlignende før iPad. Likevel var iPad noe helt nytt og tok også denne bransjen på senga.

I etterkant har flere produserer kopiert Apple så godt de kan, men originalen er og blir originalen...:-)

PS.

Dette er et forsøk på oppsummering, ikke bensin på bålet.

DS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk hvordan du først oppfordrer til ikke å ha en diskusjon, når du samtidig rett etterpå provoserer opp til å starte nettopp det.

Diskusjonen jeg ville kverke var hvorvidt Apple var "først". Det er en fånyttes diskusjon, da ingen påstår at Apple var først med noe som helst - om noe så var de kanskje først med å gjøre milliardbusiness ut av produktsegmentene de har lansert produkter i, men selv den er hårete. Det er stråmann numero uno når Apple er tema. Diskusjonen du kan argumentere for at jeg "provoserte til" er hvorvidt Apple's lanseringer har hatt en stor påvirkning på markedet, større enn noen av konkurrentene, men det er heller ikke mye til diskusjon da du skal ha en svært selektiv tolkning av historien og en ganske markant agenda for å hevde det motsatte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...