Gå til innhold

Ecthomorph på gainer

Anbefalte innlegg

Hei, det er sikkert laget 1000x slike tråder, men de fleste av dem er klaging på lite økning i vekt pga at de ikke spiser men kun tar gainer. Så velger derfor å lage denne tråden anyways.

Jeg er en gutt på 20 år 179 cm høy og veide 65kg da jeg startet med gaineren mutant mass (aldri vært over 65kg). Men hva kan jeg forvente ut av gaineren? Jeg har aldri veid over 65kg vært ganske steady der LEENGE, men har nå fått meg 3 x 6.8kg bagger med mutant mass. Jeg tar kun en shake om dagen (splitter en shake på 1060 kalorier på to, en om morgenen og en postwork) samtidig som jeg spiser rundt 3k kalorier utenom. Så jeg ligger på rundt 3.5 - 4k kalorier om dagen.

Men jeg lurer på hva jeg kan forvente? jeg er klaover at dette kommer ann på hvordan jeg trener, og hvordan min forbrenning er. Men har noen andre noen erfaring med samme produkt, og hva ble resultatet? Sånn som ståa er nå har jeg kun veid meg en gang etter jeg begynte, som var i dag (1 uke etter) lå på 67.5kg (veit dette kan være at jeg ikke er "tom" i magen o.l. men har aldri vært så høyt oppe uansett). Har igjen 71 dager med servings så i totalt 78 dager med gainer og 3.5-4k kalorier hva kan man forvente?

Klarover at dette er et spørsmål uten noen form for fasit, men det må vell være mulig å estimere dette røflig? :/

Endret av bchpls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainer er ikke magi. Det er mostly karb, noe protein og litt fett. Spiser du i overskudd kan du forvente å legge på deg. I det store og det hele så er alle typer proteinpulver/gainere osv samma greiene. Du vil ikke få større biceps fks på grunn av at du spiser et pulver over et annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gainer er ikke magi. Det er mostly karb, noe protein og litt fett. Spiser du i overskudd kan du forvente å legge på deg. I det store og det hele så er alle typer proteinpulver/gainere osv samma greiene. Du vil ikke få større biceps fks på grunn av at du spiser et pulver over et annet.

Har aldri nevnt ovenfor at gainer = insta gainz og sjuke biceps...... Men at det ikke vil virke negativt for meg, ettersom jeg sliter litt med å gå opp i vekt. Tråden var bare et simpelt spørsmål rundt hva andre har opplevd med resultater o.l.

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente en døyt av gaineren om du ikke ligger i kalorioverskudd. Det er bare mat. Et måltid, på lik linje som en bolle havregryn.

Spiser du 3000kcal HVER dag over tid, tenker jeg du går opp i vekt. Sikt deg inn på 1-2kg per måned. Går du ikke opp i vekt, må du øke inntaket.

Det er veldig lurt å bruke en kaloriteller, slik at du har kontroll på det. Jeg har økt vekten fra 77-104kg, og bruker til tider fortsatt myfitnesspal på telefonen.

Lenke til kommentar

Det avheng av forbruket ditt. 3500-4000 kcal er ein god del, men har du ein aktiv jobb og i tillegg trener 3-5 dagar i veka, så får du fort eit høgt forbruk.

Du kan estimere forbruket ditt, men du vil uansett måtte sjekke vekt undervegs og eventuelt justere. Går du ikkje opp i vekt, så må inntaket opp eller forbruket ned.

Gainer er kaloriar på same måte som all mat er kaloriar. Det er ikkje noko spesielt med gainer, anna enn at det for mange er ein lett måte å få i seg fleire kaloriar. Ein shake på 500 kcal kan tilsvare ein bolle med havregryn, mjølk og banan. Dersom du kan få i det kaloriar gjennom vanleg mat i staden for gainer, så er det å anbefale, men med eit inntak på 3500-4000 kcal, så får du sannsynlegvis i deg bra med næringsstoff uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...