Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grafikkmessig så synes jeg spillet er veldig bra, samme gjelder friheten. Det jeg synes tar vekk litt av gleden er at det blir veldig repetitivt etter hvert. Eneste som er utfordrende med zombiene er antallet, de respawner når man snur ryggen til og utover det så dreier slossingen seg i stor grad å bare sikte mot hodet, trykke på knappen og reparere våpen med jevne korte mellomrom. Jeg kunne tenkt meg at våpnene kunne repareres så mange ganger som mulig, f.eks ved at det kan repareres 3 ganger av spilleren (som nå), men etter å ha blitt reparert hos en trader får "fylt opp" antallet repairs. Da hadde gleden med å lete opp spesielle våpen og modde dem blitt litt større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok bort mye av initiativet til å investere i oppgraderinger av våpen at de før eller siden ville gå istykker ja. Jeg brukte nesten aldri noen oppgraderinger eller mods selv av nevnte årsak. Når det er sagt så var det en eller annen skill som gjorde at våpnet brukte kunne reparareres nesten dobbelt så mange ganger. I praksis førte dette etterhvert til at jeg fant nye og bedre våpen mye raskere enn de gamle gikk istykker, hvertfall når jeg hovedsaklig brukte slag og spark til å primært knerte zombier.

Lenke til kommentar

Det tok bort mye av initiativet til å investere i oppgraderinger av våpen at de før eller siden ville gå istykker ja. Jeg brukte nesten aldri noen oppgraderinger eller mods selv av nevnte årsak. Når det er sagt så var det en eller annen skill som gjorde at våpnet brukte kunne reparareres nesten dobbelt så mange ganger. I praksis førte dette etterhvert til at jeg fant nye og bedre våpen mye raskere enn de gamle gikk istykker, hvertfall når jeg hovedsaklig brukte slag og spark til å primært knerte zombier.

Blueprints osv hjelper litt da. Om man kan legge til 30-50 damage på et våpen så er det klart at det har litt å si. Spesielt på våpen med god handling.

Mods og upgrades som man får må jo brukes, ellers ligger de bare der. Så jeg oppgraderer. Så får jeg nye våpen som er like bra som det forrige er etter det ble oppgradert. Så oppgraderer man det osv.

Kan føles litt bortkastet, men etter man unlocker den som gjør at man kan slå mye mer før de ødelegges og reparere oftere, så går ting ganske greit.

Lenke til kommentar

Blueprints osv hjelper litt da. Om man kan legge til 30-50 damage på et våpen så er det klart at det har litt å si. Spesielt på våpen med god handling.

Jo, det hjelper nok, men noe av poenget var at jeg følte egentlig aldri at jeg trengte å modde noe våpen heller. Etter at jeg fikk den skillsen (og den får man ganske tidlig) hvor man kan "one shotte" dem med et tramp på hodet deres, så ble det hovedmetoden for å ta livet av dem.
Lenke til kommentar

Jo, det hjelper nok, men noe av poenget var at jeg følte egentlig aldri at jeg trengte å modde noe våpen heller. Etter at jeg fikk den skillsen (og den får man ganske tidlig) hvor man kan "one shotte" dem med et tramp på hodet deres, så ble det hovedmetoden for å ta livet av dem.

Enig. Eneste grunnen til at jeg modder er for å "rydde opp" på Inventory. I dead island som hadde et lignende konsept så kunne man reparerere våpnene så mange ganger man ville men det ble eksponensielt dyrere jo mer ødelagt de var. Det var litt mer interessant å lete etter bedre utstyr med bedre stats når det ikke ble unyttig etter kort tid.

Lenke til kommentar

Hva synes folk om en "fog of war"-stil på kartet i spill som Dying Light? Kan f.eks. bruke gateskilt og andre ting som veileder deg til neste sted. Å selv kunne skrive notater på kartet. Dette er altså et open-world survival spill. Hvor er utforskningen? Akseptere quest -> Få markør på kartet -> Løpe dit og fullføre objektivet -> Rince and repeat. Can you hold my hand please, Mr.Game Developer?

Vet ikke med dere, men jeg hadde øyeblikkelig plukket opp Dying Light hvis det var sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres morro ut det ja! Byen er jo ganske grei å manøvrere seg i nå uansett da. Hadde nok klart det meste uten minimap. Finne spesifikke bygninger kunne kanskje vært litt vanskelig av og til (noen er litt like), men det hadde blitt en del av utforskningen bare. Nok av landemerker å guide seg med (The Tower, sjøen, fotballstadion, osv).

Tar tid å levle opp survival-skill og agility uten å herje så mye på natten. Bare ett nivå igjen på power, men ligger på 17-19 på Agility og Survivor.

Lenke til kommentar

Hva synes folk om en "fog of war"-stil på kartet i spill som Dying Light? Kan f.eks. bruke gateskilt og andre ting som veileder deg til neste sted. Å selv kunne skrive notater på kartet. Dette er altså et open-world survival spill. Hvor er utforskningen? Akseptere quest -> Få markør på kartet -> Løpe dit og fullføre objektivet -> Rince and repeat. Can you hold my hand please, Mr.Game Developer?

Vet ikke med dere, men jeg hadde øyeblikkelig plukket opp Dying Light hvis det var sånn.

Hadde vært morsomt med litt sånt i dagens spill. Problemet ligger i flertallet konsumere, som ikke ønsker et slikt produkt, og helst vil bli holdt i hånda, derfor blir spillene deretter.

Lenke til kommentar

Ga spillet en ny og real sjanse igår kvel og koste meg jeg har gjort tidligere. gleder meg til å fortsette igjen ikveld :)

Ang. "rince and clean & repeat" som nevnt over her - Det hadde vært gøy om de i det minste la ut en fog of war game-mod slik at man kunne velge selv. Stemningen i spillet ville blitt totalt annerledes, mer mystisk og spennende tror jeg :)

Lenke til kommentar

Håper det ikke tar så lang tid før det kommer en DLC. For new game pluss eller hva det heter er ikke vanskelig nok. Cruiser jo rundt å kverker lett alt jeg kommer borti. De største folka med svær slegge går jo i bakken bare jeg kaster sverde mitt på han.

Eneste jeg gjør litt av er å lvl (lvl 22) opp parkour greiene, resten er lvl 24 eller 25 (husker ikke hva som er maks).

Kunne ønskt det var flere zombier i spillet.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skaffet meg det til PC for 5 dager siden. Eventuelle feil må ha blitt patchet siden release, for dette spillet er ikke noe mer buggete enn andre. Grafikk og ytelse har jeg heller ingenting å si på. Veldig bra.

Jeg har spilt co-op siden det ble aktuelt, og det har bare vært positivt. Plutselig dukket det opp en som viste meg veien til noe bra loot og vi questet litt sammen. Jeg har fått besøk av 3 hunter zombies så langt. To av dem eide jeg, men nummer tre var litt bedre til å bevege seg. Vedkommende brukte også "hordes" for å ta meg, noe som var litt uvant. Må jeg bare løpe fra dem?

Det er ingen tvil om at Dying Light er et av de beste spillene på lenge.

Endret av litera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...