Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Gjør det enkelt, ikke løp om natten. Jeg "sover" frem til morgenen igjen hver gang. Litt for nåia om natten for min del, men GUD får ett rått spill. Klapp på skulderen til Techland.

 

 

Jepp, men litt kjedelig å gå glipp av natt-delen i spillet og. Det er jo 2 forskjellige spill, natt og dag.

 

Jeg fikk bare spilt en halvtime igår, snek meg i vei oppe på noen tak på vei til oppdragsmålet, og vips så ble det dag :) ...ble veldig gla da jeg så alle de vanlige zombiene komme til syne igjen.

 

Jeg vil tørre å påstå at nattmodusen er litt overdrevet. altså, måtte de sette inn en sånn slemming med lommelyktsyn på hver eneste cm2 på kartet? kunne fjernet ihvertfall et par av dem.

 

Enig med den overdrevne lvl 3 zombie horda om natta. Håper det snart kommer en mod som reduserer de til kanskje en hvert 2 eller tredje kvartal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig mange Volatiles ute om natta men synes det bør være såpass. Det går fint å unngå dem dersom man er oppe på takene, de ser ikke særlig godt i høyden. Jeg unngår å bevege meg på bakkeplan og planlegger ruter jeg skal ta for å unngå bakkeplanet samt for å alltid ha en grei fluktvei inn til en safe zone. Grappling hook er et absolutt must.Man må nesten spille endel på natta for å få mer poeng. Det siste levlene for å få makset ut alle skills går veldig tregt. Dessuten er det veldig mye mer spennende å spille om natta :)

Lenke til kommentar

Er veldig mange Volatiles ute om natta men synes det bør være såpass. Det går fint å unngå dem dersom man er oppe på takene, de ser ikke særlig godt i høyden. Jeg unngår å bevege meg på bakkeplan og planlegger ruter jeg skal ta for å unngå bakkeplanet samt for å alltid ha en grei fluktvei inn til en safe zone. Grappling hook er et absolutt must.Man må nesten spille endel på natta for å få mer poeng. Det siste levlene for å få makset ut alle skills går veldig tregt. Dessuten er det veldig mye mer spennende å spille om natta :)

Er litt enig, liker variasjon, det ble bare så voldsomt +at hele kosen med spillet - å surre rundt på kartet å finne ting forsvant totalt og det hele ble en kamp mot klokka..

 

Men jeg har jo akkurat begynt, kan hende jeg liker det bedre etterhvert(:

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å skaffe meg dette spillet, men lysten kom etter hvert. Har nå spilt det x antall timer og jeg må si jeg skjønner ikke helt den voldsomme hypen. Noe gjør de veldig bra, og noe er direkte dårlig. Alt i alt synes jeg Dying Light er litt bedre enn "nok et zombie-spill", men ikke allverden.

 

Historie og karakterer er syltynt etter min mening. Faktisk på grensen til komisk til tider. Det virker også som de har hentet det som fungerer fra Dead Island, men uten å ville forbedre det ytterligere. Det er litt synd. Likevel er det utforskingen, crafting og ikke minst det som skjer på natten som er den store styrken til spillet. Der er det virkelig solid, men årets beste? Tviler sterkt, med mindre det blir et år med kun brukbare spill. Det kan selvfølgelig tenkes at jeg har fått nok av zombier for en stund fremover..

Lenke til kommentar

Det er den veldig gode spillbarheten og den gjennomførte utførelsen som er så veldig bra. Man kan løpe og klatre over hustak og vegger på en veldig jevn og "flytende" måte. Man får en helt annen frihet som man ikke er vant til fra andre spill som til tross for at det hele er fullstendig urealistisk klarer kunststykket å likevel få det til å føles mer realistisk enn lignende spill. Det er noe veldig tilfredsstillende å slenge seg fritt over og gjennom byen samtidig som man tar knekken på idiotiske og irriterende zombier. Nattsekvensene gir en spenning som man sjelden også ser i noen andre spill. Historien og personene er ikke noe spesielt å skryte av, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om når selve spillbarheten i seg selv er så bra. Det trenger nesten ikke noen historie i det hele tatt. Tror jeg hadde 40 timer og kun 50% av mainquest gjennomført.

 

Da jeg først leste om spillet for mange måneder siden virket det som et spill som skilte seg ut fra alt annet og egentlig for godt til å være sant (jeg fikk mer enn nok av zombier etter å ha spilt left 4 dead 1 & 2), så jeg trodde det bare var nok et spill som lover men ikke leverer. Men utrolig nok leverte de på alle plan. Bare det i seg selv er nesten verdt skryt i disse dager.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

1.4.0 Patch Notes

 

Community Announcements - Modlin_Techland

List of fixes in version 1.4.0:

 

Hardware, performance & stability issues

• Resolved various stability issues

• Numerous general performance optimizations

• Significantly reduced RAM memory usage

 

Gameplay issues

• Added option to disable film grain video effect.

• Fixed the issue with reaching Survivor Rank 25

• Optimized video memory management to eliminate “ResizeBuffers failed 0x887a0005” error message

• Fixed extremely long load times that some users were experiencing

• Resolved issues with unlocking certain achievements

• Fixed the issue with ammo disappearing from player’s inventory when attempting shooting challenges

• Resolved issues with Personal Statistics menu

• Fixed problems with using keys assigned to gameplay features during chat

• Fixed duplicating weapons exploit

 

Be-the-Zombie mode

• Fixed the ‘infinite spit’ exploit in Be-the-Zombie mode

• Fixed several issues with connecting to games when playing as the zombie

• Added additional tools for tracking network issues

 

Game data integrity (modding)

• Games can be modded

• Modded games will not work online with original unchanged versions

• Modded games will work with other identically modded games

 

Graphical Bugs

• Resolved extremely low resolution textures on certain objects regardless of texture quality settings

 

Linux specific improvements:

• Fixed motion blur switching via main menu

• Fixed messaging when playing cross-platform session

 

Known issues we are still working on:

• Screen flickering when using dual-GPU setups

• Radeon support on Linux platforms

http://store.steampowered.com/news/?appids=239140

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, ok spill, ok verden. Men i går kveld merker jeg at jeg begynner å miste interessen og bare vil bli ferdig med spillet. Jeg er i ferd med å komme til område nr 2.

 

Jeg føler på en måte at ingenting av det jeg gjør har noen innvirkning. Noe får jo 'historien' fremover, men det er ingen vits i gå for airdrops for annet enn exp. Skulle ønske at antall airdrops man klarer å få tak i hadde en påvirkning på moralen i høyblokka man har som base, eventuelt fikk ned sykdom tilfellene eller noe. Samtidig hvis man hadde ignorert airdropene så hadde det gått den andre veien.

 

Så er det alle disse samle 10 av et eller annet questene. I tillegg til at en tulling driver å påminner meg om oppdragene på oppslags veggen i blokka. Akkurat som jeg allerede ikke gjør nok for dem.

 

Noe annet jeg savner er hvis man går berserk i et område og tar ut de fleste zombiene der så det vært fint om det området hadde vært relativt trygt en stund før det hadde blitt fullt opp igjen med zombies. Slik at man på dagtid kunne gjøre klart til en rute på natta til en plass man skal for utføre et oppdrag.

 

Mulig det er bare meg, men jeg sitter igjen med ett inntrykk av at den vanlige lommelykten ikke påvirker zombies evne til å oppdage deg. Drev tusla bak en volatiles med full belysning på han. Uten at han reagerte før jeg angrep han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zombiene reagerer ikke på lys nei, noe som egentlig er helt nødvendig da man ikke hadde sett noe som helst uten å bruke den. Faktisk er det også ganske "realistisk" at de ikke bryr seg om lyset da de opererer på et mer dyrisk nivå. Om man kunne rydde vei slik at det ble tomt om natta ville det rett og slett bli altfor lett og poenget med natt-tokt ville nesten blitt helt borte.

 

Fant ut at jeg hadde brukt 60timer før jeg tok den siste "story-mission" for noen dager siden. Og nå føler jeg meg egentlig ganske ferdig med spillet. Har makset ut alle skills og det blir egentlig litt for lett nå. Med sverd på over 1000 damage så går det ganske greit å høvle ned Volatiles om natten. Kanskje jeg blir å gjøre ferdig alle "Challenges" hvis jeg gidder. Mulig den "hard modusen" som kommer i mars kan bli interessant.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, ok spill, ok verden. Men i går kveld merker jeg at jeg begynner å miste interessen og bare vil bli ferdig med spillet. Jeg er i ferd med å komme til område nr 2.

 

Jeg føler på en måte at ingenting av det jeg gjør har noen innvirkning. Noe får jo 'historien' fremover, men det er ingen vits i gå for airdrops for annet enn exp. Skulle ønske at antall airdrops man klarer å få tak i hadde en påvirkning på moralen i høyblokka man har som base, eventuelt fikk ned sykdom tilfellene eller noe. Samtidig hvis man hadde ignorert airdropene så hadde det gått den andre veien.

 

Så er det alle disse samle 10 av et eller annet questene. I tillegg til at en tulling driver å påminner meg om oppdragene på oppslags veggen i blokka. Akkurat som jeg allerede ikke gjør nok for dem.

 

Noe annet jeg savner er hvis man går berserk i et område og tar ut de fleste zombiene der så det vært fint om det området hadde vært relativt trygt en stund før det hadde blitt fullt opp igjen med zombies. Slik at man på dagtid kunne gjøre klart til en rute på natta til en plass man skal for utføre et oppdrag.

 

Mulig det er bare meg, men jeg sitter igjen med ett inntrykk av at den vanlige lommelykten ikke påvirker zombies evne til å oppdage deg. Drev tusla bak en volatiles med full belysning på han. Uten at han reagerte før jeg angrep han.

 

Jeg her fullstendig enig med deg.

 

For min del var det et eller annet som skjedde da jeg opplevde natt for første gang.

Jeg har gitt det flere sjanser etter dette og funnet ut at "natt" ikke var så ille som først kjent på kroppen, men likevel, alt forandret seg og ble en kamp mot klokka.

Mye av kosen og oppdagelseslysten forsvant..

 

Jeg sier ikke at det normalt sett er galt, at spillet plutselig får en slik bråvending, men jeg tror det er grunnet til at det hele roet seg ned for min del..

 

Har spilt 7-8 ganger etter dette men har kun klart et kvarter av gangen..

 

Ang. at zombier dukker opp igjen veldig fort, enig. i enkelte tilfeller får jeg følelsen av at å snu ryggen til kan være nok til oppleve påskeaften..

Lenke til kommentar

For min del var det et eller annet som skjedde da jeg opplevde natt for første gang.

Jeg har gitt det flere sjanser etter dette og funnet ut at "natt" ikke var så ille som først kjent på kroppen, men likevel, alt forandret seg og ble en kamp mot klokka.

Mye av kosen og oppdagelseslysten forsvant..

Natta er jo ingen som helst kamp mot klokka? Du vet at du kan hoppe over natta? Natt *skal* være veldig vanskelig i begynnelsen. Jeg hoppet over alle nettene inntil jeg hvertfall hadde åpnet opp alle safehouses, selv etter det sørget jeg for å bygge opp skillsene nesten helt maksimalt før jeg våget å konfrontere Volatiles, og selv da gjorde jeg det alltid rett i nærheten av safehouses. Nå som jeg har makset alt er det ikke noe problem lenger og jeg kan stå på et tak og høvle ned volatiles uten problemer. Synes faktisk det er litt leit fordi spenningen med natta forsvant en god del da. Nå trenger jeg ikke lenger planlegge fluktruter på forhånd. Håver inn natt-poeng, men de er verdiløse siden jeg ikke kan "levle" lenger.
Lenke til kommentar

Har sett flere hus som har loot i seg, men ingen måte å komme seg inn i. Er det noe som blir tilgjengelig senere?

F.eks ved den høye antennen/tårnet (safe zone) som du må klatre opp så er det et lite skur/hus med én låst dør og noen små vindu. Jeg kan se at det er noe lilla/orange loot der inne, men finner ingen måte å komme meg inn på.

Lenke til kommentar

@Vice - det høres bra ut, jeg har ikke gitt meg ennå altså, natta tok bare litt overhånd til å begynne med :)

 

@PanZman - Det har jeg lurt på å. I andre spill er det vanlig at disse låste dørene ikke lar seg åpne før man "skal dit" gjennom et eller annet oppdrag. Men disse husene virker så veldig meningsløse at jeg tror ikke det er tilfelle her...og det er mange slike dører som ikke lar seg åpne..

Det er et lite skur i et av safehousene også, tidlig i spillet, hvor det er et lite skur på innsiden inngjerdingen som jeg heller ikke kommer inn i..

Lenke til kommentar

Omtrent 25 prosent inn i hovedstoryen nå, med 39 timer playtime. Lenge siden jeg har hatt så mye moro med et nytt spill! Openworld er virkelig utrolig gøy!

 

Skulle jeg pirke på noe, vil det nok være at respawn-raten for zombiene er for høy for min smak. Har forsøkt å renske broa for å dirke politibiler, men det går dårlig... Har også unngått oppdrag om natten så mye som mulig, men nå kan jeg snart ikke utsette de mange sidequestene lenger :hm:

 

Noen som kan anbefale andre openworlds (foruten Skyrim/Fallout/Just Cause og alt som krever Uplay/Origin)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Omtrent 25 prosent inn i hovedstoryen nå, med 39 timer playtime. Lenge siden jeg har hatt så mye moro med et nytt spill! Openworld er virkelig utrolig gøy!

 

Skulle jeg pirke på noe, vil det nok være at respawn-raten for zombiene er for høy for min smak. Har forsøkt å renske broa for å dirke politibiler, men det går dårlig... Har også unngått oppdrag om natten så mye som mulig, men nå kan jeg snart ikke utsette de mange sidequestene lenger :hm:

 

Noen som kan anbefale andre openworlds (foruten Skyrim/Fallout/Just Cause og alt som krever Uplay/Origin)?

 

FarCry 3 og 4 er fine open world alternativer, begge kan aktiviseres i Steam ettersom jeg husker.

Lenke til kommentar

I starten er zombiene litt irriterende å møte på. Men når man har kommet ut et stykke så går zombiene ned relativt raskt. Så jeg hadde ikke likt om det var slik at man kunne "clear" en del av byen og så kom de ikke tilbake på en stund.

Jeg synes at det er for lite zombier i spillet.

Har begynt på new game mode pluss.

 

Husker tilbake til FC3 og der ble det kjedelig når man tok over en camp, for da møtte man ikke på nye fiender (før det gikk an å resette de)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Har sett flere hus som har loot i seg, men ingen måte å komme seg inn i. Er det noe som blir tilgjengelig senere?

 

F.eks ved den høye antennen/tårnet (safe zone) som du må klatre opp så er det et lite skur/hus med én låst dør og noen små vindu. Jeg kan se at det er noe lilla/orange loot der inne, men finner ingen måte å komme meg inn på.

Har også irrtert meg over disse og lett og lett etter måter å komme inn på, men bare konstantert at det ikke er mulig. Har gjort hele story'en og man kommer aldri inn uansett. Mulig det bare er litt dårlig laget ved at de plasserer ut random loot på kartet, uavhengig om det faktisk er mulig å få tak i det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...