Gå til innhold

Hva trenger jeg til min wiiU, spill & accessories

Chubster

Anbefalte innlegg

Etter mye moro med mitt første NES og N64 som jeg og mine søsken spilte uendelig mye av, så er jeg nå nødt for å ha meg et wiiU system etter flere år med ps2 og 3.

Tenkte handle inn mario kart og zelda, og smash bros.

Hva slags kontroller og flere spill burde jeg sikre meg som ny wiiU eier ?

Få høre hva dere anbefaler! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pro Controller

Super Mario 3d World

er det flerspiller på super mario 3d world ?

Så jeg burde kjøpe 3 ekstra pro kontroller ? Er det noen fordeler over de framfor de vanlige wii kontrollene ?

Endret av Chubster
Lenke til kommentar

Pro Controller

Super Mario 3d World

er det flerspiller på super mario 3d world ?

Så jeg burde kjøpe 3 ekstra pro kontroller ? Er det noen fordeler over de framfor de vanlige wii kontrollene ?

Du trenger ikke pro controllene til Wii U spill. 3d world er ett av de beste mario spillene jeg har spilt. Liker også godt New Super Mario WiiU, Pikmin 3 er også veldig bra.

Lenke til kommentar

Tror nok det holder å bruke gamecube controller converter..

Da må du ha Gamecube-controllere. Den du linka til er Wii.

Sikker? Tror det er en billigversjon av Gamecube-kontrolleren. I så fall vil den fungere til Smash.

Merk: Gamecube-adapter virker kun på SSB Wii U. Man kan IKKE benytte Gamecube-kontrollere til andre Wii U-spill, som Mario Kart.

Som det er nevnt ovenfor, er Pro-kontroller absolutt å anbefale. Vanlig wii nunchuck og remote fungerer greit på noen spill, men er håpløs å bruke i andre. Det fungerer fint til MarioKart, men er veldig vanskelig å bruke til Smash.

For å svare på det opprinnelige spørsmålet til trådstarter: Det kommer an på hvilket budsjett du er på.

Atlernativ 1 (Rimelig budsjett): En Pro-kontroller og to remote/nunchuck.

Alternativ 2: Tre Pro-kontrollere.

Alternativ 1 gir deg litt mer fleksibilitet:

-Du kan laste ned wii-spill fra den vanlige wii-butikken. Det er ikke så mange eldre spill som er optimalisert for Wii U enda).

-Det ryktes at Maro Party 10 ikke vil støtte pro-kontroller, men kun nunchuck/remote.

Lenke til kommentar

Vil anbefale iallefall en Pro-kontroller, både fordi den er lettere for gjester å begripe enn Wiimote/Nunchuck-komboen, og fordi den passer bedre enn Wii U-paden til enkelte spill. Har selv to pro-kontrollere og en Wiimote/Nunchuck i tillegg til den vanlige gamepaden.

Wonderful 101 og Bayonetta 2 (gjerne pakken med Bayonetta 1 og 2 hvis du finner den) er også verdt å ta med.

Lenke til kommentar

Vil også anbefale deg å kjøpe minst én pro controller og én Wii mote + nunchuck hvis du uansett skal ha 3+ kontroller. Hvis du bare skal ha én ekstra kontroll og skal ha spillene du nevner over ville jeg kjøpt pro controller.

Av spill anbefaler jeg (nok en gang) ZombiU til 50kr hos Elkjøp.

Hvis du spilte mye NES og 2D Mario vil jeg også anbefale New super Mario bros Wii u og evt nsmbw (krever Wii mote). Disse funker også bra i 2p (støtter opp til 4p men blir fort for kaotisk da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...