erlber Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har Delta 2000 fra NGT, avtalen gjennom universitetet i Bergen. I går overbelastet vi sikringene, med det resultat at strømmen gikk. Da jeg hadde skrudd i nye sikringer og skulle på nettet virket det plutselig ikke lenger. Har tatt ut og inn igjen routeren, huben + utallige bootinger på alle maskinene. Har prøvd å starte med knoppix (Linuxversjon som er bootbar fra CD) for å få et annet operativsystem. Jeg får ikke kontakt uansett. Kommer ikke inn på "hjemmekontor" hos nextgentel, der jeg av og til må inn for å "aktivere" forbindelsen. Alle lamper lyser som de skal på router og hub. Har satt LAN-instillinger til å motta IP osv automatisk. (Slik det det stod før strømbruddet) Teori: For et par måneder siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppgradere firmware i routeren, og det ordnet de for meg. Kan det være at denne på en eller annen måte har blitt slettet? (Strømmen har gått etter at jeg oppgraderte denne, og det har fungert helt fint, altså helt til i går) Håper desperat på et nyttig svar.... Savner bredbåndet mitt.... :grine: Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har Delta 2000 fra NGT, avtalen gjennom universitetet i Bergen. I går overbelastet vi sikringene, med det resultat at strømmen gikk. Da jeg hadde skrudd i nye sikringer og skulle på nettet virket det plutselig ikke lenger. Har tatt ut og inn igjen routeren, huben + utallige bootinger på alle maskinene. Har prøvd å starte med knoppix (Linuxversjon som er bootbar fra CD) for å få et annet operativsystem. Jeg får ikke kontakt uansett. Kommer ikke inn på "hjemmekontor" hos nextgentel, der jeg av og til må inn for å "aktivere" forbindelsen. Alle lamper lyser som de skal på router og hub. Har satt LAN-instillinger til å motta IP osv automatisk. (Slik det det stod før strømbruddet) Teori: For et par måneder siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppgradere firmware i routeren, og det ordnet de for meg. Kan det være at denne på en eller annen måte har blitt slettet? (Strømmen har gått etter at jeg oppgraderte denne, og det har fungert helt fint, altså helt til i går) Håper desperat på et nyttig svar.... Savner bredbåndet mitt.... :grine: Har samme avtale som deg, veit ikkje om me har samme router, men eg har i allefall ikkje hatt problemer med å få ting til å fungere etter strømbrudd. Bur nemlig i ein leilighet der strømmen går visst du f.eks lager mat og støvsuger samtidig. Strømmen går ca ein gong i veka, men har aldri hatt problemer med linja for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå