Gå til innhold

Expert og priser på skjermkort

Zoidberg

Anbefalte innlegg

For å si det med en gang. Jeg HATER Expert. ( brukte 6 mnd på å fikse en harddisk)

Anyway

Jeg var med en kamerat som skulle ha seg ny fryser, og vi tok turen bort til skjermkorta deres

Her er noen priser fra hylla deres:

Ati radeon 9600........ 1400 kroner

Geforce mx 440......... 1000 kroner

Riva tnt 32 mb.......... 1998 kroner :wow::lol:

Geforce 2 32 mb.......... 1700 kroner :wow::lol:

en av selgerne kom springende bort og lurte på om vi trengte hjelp, og jeg spurte om prisinga var en dårlig spøk, ble selgeren satt litt ut, og svarte: "eh.. Vi har glemt å oppdatere prisene"

Det verste av alt er at de sikkert vil prøve å selge Riva og Geforce 2 kortet til folk som ikke har peiling på skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det verste av alt er at de sikkert vil prøve å selge Riva og Geforce 2 kortet til folk som ikke har peiling på skjermkort

Altså, ejg er selv ikke en fan av å kjøpe PCer på Expert eller Elkjøp, men å anta at de prøver å presse på kunder produkter til skyhøye priser bare fordi dem har disse prisene synes jeg er å trekke ting for langt. Hver *BIDIGE* gang noen kritiserer prisene til disse butikkene er det folk som sier dette.

Er det noen, NOENSINNE, som har overhørt en selger prøve å selge en kunde et slikt kort til en slik pris? Ikke som jeg har lest om før nå. Greit, prisene er høye, butikkansatte kan gjerne ikke like mye om data som en del her på forumet, men et sted må grensen gå når det gjelder lattergjøring.

Ellers var det jo ganske sprø priser da. Hvis de har glemt å oppdatere de prisene ligger de vel noen år etter nå? :mrgreen:

Lenke til kommentar
men å anta at de prøver å presse på kunder produkter til skyhøye priser bare fordi dem har disse prisene synes jeg er å trekke ting for langt. Hver *BIDIGE* gang noen kritiserer prisene til disse butikkene er det folk som sier dette.

Er det noen, NOENSINNE, som har overhørt en selger prøve å selge en kunde et slikt kort til en slik pris? Ikke som jeg har lest om før nå. Greit, prisene er høye, butikkansatte kan gjerne ikke like mye om data som en del her på forumet, men et sted må grensen gå når det gjelder lattergjøring.

Hvis det ikke er meninga å selge dem, hvorfor er de da i hylla?

Pynt, kanskje? :p:

Litt rart at de glemmer disse kortene når de står 15 cm ifra ati radeon kortet ;)

Lenke til kommentar

Ja. Det har jeg. I sommer var jeg i Telehuset (i Moss) for å kjøpe noen blanke CD'er da jeg hørte en selger si:

"Denne datamaskinen klarer selfølgelig å spille de nyeste og mest krevende spillene. Den har et eget skjermkort, ikke integrert slik som de fleste datamaskiner har. Det er et såkalt nVidia Geforce4 MX kort som er det mest avanserte på markedet... Bla-bla-bla..."

Det var hvertfall noe i den duren. :grumpy:

Lenke til kommentar
Ja. Det har jeg. I sommer var jeg i Telehuset (i Moss) for å kjøpe noen blanke CD'er da jeg hørte en selger si:

Okay, så da har vi hørt om ett tilfelle ved Telehuset på Moss at en selger trodde at et GF4MX kort var bra. Betyr det at selgerene på Elkjøp nede i byen her også tror det?

Lenke til kommentar

Okay, så da har vi hørt om ett tilfelle ved Telehuset på Moss at en selger trodde at et GF4MX kort var bra. Betyr det at selgerene på Elkjøp nede i byen her også tror det?

Du kan jo gå ned på butikken å late som du er totalt uvitende å se om han selger det til deg som et bra kort.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er meninga å selge dem, hvorfor er de da i hylla?

Pynt, kanskje?  :p:

Litt rart at de glemmer disse kortene når de står 15 cm ifra ati radeon kortet ;)

Ja, og at de gjør det over hele landet virker det som...

Man selger ikke et utgått Geforce 2 kort til over 2000 kr. :(

Samma priser her i Horten og i Tønsberg...

Det er sikkert en utspekulert sjef for disse butikkene som ønsker å tjene fett på andre folks uvitenhet :grine:

(Ser for meg om 5 år da det sikkert er kommet Radeon SuperGrafic 2k, eller noe i den duren, da en person kommer på Expert og skal kjøpe så er betjeningen der med en gang og børster støvet av et gammelt Geforce 4 MX kort: Øh... Detta kortet er helt sinnsykt rått, og klarer ALLE spill...HOST!, Kremt!) :lol:

Lenke til kommentar
QUOTE (Blib @ 02/11/2003 : 18:04)

QUOTE (gixer @ 02/11/2003 : 17:01)

Du kan jo gå ned på butikken å late som du er totalt uvitende å se om han selger det til deg som et bra kort.

har aldri hørt en selger, si "dette skjermkortet må du holde deg unna, det er et utgått drittkort, som vi har overpriset med unskyldningen : det er gått ut av produksjon, og vi betalte derfor ekstra mye for det"

tvert om, i min slekt er det mange som har lite peiling på dette området, og som har blitt lurt, også på "expert"

på tide å innse at folk , alle folk, alle dyr, alle alt, er drittsekker (egoister/skjipe/gjør i bunn og grunn alt for egen vinning)

tingen er nemlig den, at selv om selgeren ikke lyger, så ungår han/hun som oftes sannheten. (og når hun/han ikke gjør det så er det en "egen vinning" grunn for det også)

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at expert (eller elkjøp?) har et system som presser selgere til å selge varer som butikken har størst mulig profitt på (dvs. lure kunder vekk fra tilbudsvarer, og heller selge varer der man får minst mulig for pengene). Dette gjøres ved å gi selgere provisjon, i tillegg til en slags felles bonus for alle selgerene. Det siste betyr jo at hvis en selger er ærlig, og opptrer til kundens beste, ødelegger han for alle andre selgerne...

Lenke til kommentar

Jeg var på Elkjøp på Storo i Oslo og så på kort, så spurte jeg selgeren om hva han mente om fx 5600 256mb, og da sa han: Ja, et kjempekort som vi her på Elkjøp selger så billig (1498kr) fordi vi har fått inn en kjempeavtale med Gainvard...

Kortet er møkkers, kjøpte 9800 pro kort istedet på komplett til 2800kr og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Elkjøp har i det minste prisgaranti/kan levere varen tilbake innen en måned (i org. forpakning) og få pengene tilbake. Så hvis man oppdager produktet man handlet hos andre til sterkt redusert pris, tropp opp og forlang mellomlegget.

Er ikke sikker på hvilken policy de har hos Expert.

Lenke til kommentar
Elkjøp har i det minste prisgaranti/kan levere varen tilbake innen en måned (i org. forpakning) og få pengene tilbake. Så hvis man oppdager produktet man handlet hos andre til sterkt redusert pris, tropp opp og forlang mellomlegget.

Er ikke sikker på hvilken policy de har hos Expert.

Kan jo håpe på samme priser på Lefdal da kan en jo få skjermkortet gratis med deres 150% prisgranti. Eller gjaldt ikke den for datautstyr? Mener å huske noe slikt.

Lenke til kommentar

Var på Spaceworld (HUFF), så litt på skjermkort priser for et par uker siden. Da kommer det en selger og påstår at creative geforce 5600 128mb er det råeste på markedet i dag... Jeg sier at det er det strengt tatt ikke. Han svarer da med: "hehe, nei, kanskje ikke, men det er det råeste vi har i butikken". Sier ikke mer...

Kortet var foresten priset til 2998 kroner. OG nei, det var ikke ultra modellen.

Lenke til kommentar

Jeg måtte nylig gi en selger i dataavdeling på en Expertbutikk en hurtigguide på forskjellen mellom Pentium 4-M og Pentium M. Han solgte faktisk en pc med 2,8ghz Pentium M prosessor. De ligger iallfall ikke bak i teknologien, da denne prosessoren vil komme en gang sent ute i 2004.

På club-siemens forumet var det en som hadde hørt en selger lure en kunde til å kjøpe m35 for 50øre istedenfor C55 til 1kr med samme vilkår. For å sette det opp mot noe annet; det blir som å kjøpe en Athlon XP 1500 istedenfor XP3200 for samme pris. Blir sur av å høre sånt. Å selge en to år gammel utgått mobil istedenfor en ny og god en for 50 øre ekstra.

Slikt er sleipt :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...