fjarle Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Bare fire prosent bruker ulovlige metoder.Knapt noen musikkpirater under 30 igjen i Norge 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg TAJF Skrevet 27. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2015 Ser man det. Hvem hadde trodd at om man gjorde musikken lett tilgjengelig og ganske billig så slutte folk å laste ned. Mon tro om det samme gjelder for film? 60 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Vi over 30 husker fortsatt kassettspillere og opptak fra radio og LP, så vi endrer nok aldri syn på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 "Marte Thorsby og IFPI mener de har utryddet piratkopiering av musikk ved å tilby enklere løsninger gjennom tjenester som Spotify og Wimp. " Alternativt har Spotify og Wimp utryddet piratkopiering av musikk Lenke til kommentar
Populært innlegg Malvado Skrevet 27. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2015 Og da er det vel på tide å fjerne en del avgifter som ble laget pga "den utstrakte" kopiering av musikk på fildelingstjenester og via kassetopptakere / cd opptakere etc? 23 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 "Marte Thorsby og IFPI mener de har utryddet piratkopiering av musikk ved å tilby enklere løsninger gjennom tjenester som Spotify og Wimp. " Alternativt har Spotify og Wimp utryddet piratkopiering av musikk Ja, "de har utryddet piratkopiering" var vel å ta i litt? Spesielt iogmed at metodene IFPI drev med før spotify ikke var særlig effektive. AtW 5 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Og da er det vel på tide å fjerne en del avgifter som ble laget pga "den utstrakte" kopiering av musikk på fildelingstjenester og via kassetopptakere / cd opptakere etc? Man fjerner da ikke avgifter i Norge. Man finner bare på nye. Endret 27. januar 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Tyr fortsatt til lokalt lagrede filer, da det fremdeles er svært mye jeg ikke finner på Spotify. Men merker at jeg i større og større grad bruker Spotify, da det er utrolig behagelig å slippe å organisere musikken selv. (Hvilket i praksis fører til at musikere/artister som ikke er på Spotify i stadig større grad blir oversett...) Endret 27. januar 2015 av blured 7 Lenke til kommentar
Karda Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Dere har vel hørt om iTube? Lenke til kommentar
Karda Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 For det er enda lettere å bruke iTube enn å laste ned sanger fra nettet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Mulig det. Men har du fri bruk av internett overalt? Det har ikke jeg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Youtube? Eier dere ikke kvalitetsforventninger til lytteopplevelsen? Ikke lenge siden jeg dro på ulovlig jakt etter musikk... Men det var en prinsippsak da Swift trakk musikken fra Spotify... Hører ikke på det, men av prinsipp lastet jeg det ned i FLAC 6 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 I sin pressemelding oppgir IFPIs Marthe Thorsby at de nærmest har utryddet ulovlig fildeling for musikk, og at de har klart å gjeninnføre en sunn økonomi i musikknæringen. Snakk om å være virkelighetsfjern. De klapper vel seg selv godt på ryggen og feirer med kake. 5 Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvordan er denne undersøkelsen utført? Er det snakk om å ringe opp folk og spørre om de piratkopierer? 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvis det er noe musikk jeg absolutt vil ha som ikke er på Spotify eller Google Play, så laster jeg det ned og legger det til. Som oftest bare dropper jeg de, og jeg kommer aldri til å kjøpe den musikken... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Scopperloit Skrevet 27. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg syntes det blir litt feil at musikk-bransjen skal sitte og "ta æren" for denne revolusjonen. Piratene har alltid vært VELDIG tydelige på hvordan vi ønsker å ha det, og uttalt utallige ganger at mangelen på et godt tilbud er grunnen til piratkopiering. Tjenester som Spotify og Wimp kunne kommet mye tidligere enn det de gjorde, men absolutt: all creds til svenske Spotify som gikk i front og beviste at dette har noe for seg! 12 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) I sin pressemelding oppgir IFPIs Marthe Thorsby at de nærmest har utryddet ulovlig fildeling for musikk, og at de har klart å gjeninnføre en sunn økonomi i musikknæringen. Den totale omsetningen har økt med ni millioner fra 592 millioner kroner i 2009 til 601 millioner kroner i 2014. Korrigert for inflasjon er 592 millioner kroner i 2009 verd 614 649 millioner kroner i 2014. Edit: byttet inflasjonskalkulator til en nyere versjon. Påstanden virker altså som en ren bløff for å rettferdiggjøre egen organisasjon. Endret 27. januar 2015 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 I sin pressemelding oppgir IFPIs Marthe Thorsby at de nærmest har utryddet ulovlig fildeling for musikk, og at de har klart å gjeninnføre en sunn økonomi i musikknæringen. Den totale omsetningen har økt med ni millioner fra 592 millioner kroner i 2009 til 601 millioner kroner i 2014. Korrigert for inflasjon er 592 millioner kroner i 2009 verd 614 649 millioner kroner i 2014. Edit: byttet inflasjonskalkulator til en nyere versjon. Påstanden virker altså som en ren bløff for å rettferdiggjøre egen organisasjon. Jeg håper da inderlig at de har tatt høyde for inflasjon i sitt eget regnestykke. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvordan er denne undersøkelsen utført? Er det snakk om å ringe opp folk og spørre om de piratkopierer? Gjennom undersøkelser via epost. Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 27. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Marte Thorsby og IFPI mener de har utryddet piratkopiering av musikk ved å tilby enklere løsninger gjennom tjenester som Spotify og Wimp. Spotify og Wimp har vokst på tross av IFPI og deres medsammensvorne, ikke på grunn av de. Snakk om forsøk på tyveri av æren for andres arbeid. Endret 27. januar 2015 av Simen1 32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg