Gå til innhold

Tjeneste(r) for å manuelt godkjenne anmeldelser

Anbefalte innlegg

Holder på å lage en applikasjon fra scratch, og i den sammenheng ønsker jeg å bruke mest mulig løst koblet hyllevare (SaaS) for å bruke tiden min mest mulig på hovedfunksjonalitet. Siden kommer til å vise/aggregere opp brukergenerert data, men siden disse dataene er potensielt sensitive (a la anmeldelsene på legelisten.no) må de innom et steg med manuell godkjenning. Denne godkjenningsbiten skulle jeg gjerne satt ut til en tjeneste, men jeg greier ikke å finne gode nok søkeord/beskrivelse til at jeg finner det på egen hånd så derfor trenger jeg tips.

Funksjonaliteten jeg ønsker å ende opp med

1. Brukeren skriver inn dataene i et skjema
  2. Skjemaet må kunne ha validering (a la FormKeep)
  3. Skjemaet sendes inn til et grensesnitt som viser innkommende meldinger/json (f.eks. a la Trello)
  4. Admin-grensesnittet burde ha mulighet til
    - godkjenne anmeldelser
    - avvise med begrunnelse
    - hooks for å trigge handlinger ved endringer, f.eks. noe a la Zapier
  5. Ved godkjenning trigges en handling som gjør at anmeldelsen pushes til databasen eller postes til et REST-api i min applikasjon (med et autentiseringstoken)

Tips til hva jeg kan bruke her? Det må gjerne være flere små tjenester som funker sammen for å få til dette, men de 300+ appene som listes hos Zapier er litt vanskelig å få oversikt over.

P.S. Slet med å finne riktig forumkategori, så om noen har et bedre forslag til hvor dette hører hjemme må de gjerne høre fra seg! Forslag til andre nettsider man kan diskutere slikt er også kjærkomment, siden StackOverflow o.l. ikke egner seg til diskusjoner som dette.

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gjort følgende (med forbehold om at jeg kanskje misforstår hva du vil):

• Finn en SaaS for hosting og validering av forms, jeg synes FormKeep ser flott ut. Den har også API tilgang
  • Velg en teknologi for å skrive din businesslogikk (jeg ville brukt Node.js)
    • Lag et endpoint hvor du mottar submissions og sett opp med web hook (FormKeep har web hook for onsubmit)
    • Gjør en analyse av innholdet og grader posten fra systemet
    • Dytt innholdet til en backend som eksponerer funksjonaliteten du beskriver
    • Sett evnt opp egne web hooks / email push / sms whatever i din backend

Jeg tror kanskje du kunne kommet et stykke med å bruke https://cloud.google.com/prediction/docs for å 'trene' systemet ditt til å gradere innholdet. Hver gang en admin er uenig med graderingen til systemet så trenes datasettet.

FormKeep -> webhook -> Backend -> Google prediction -> Admin User -> gives rating -> update Google prediction -> webhook -> Applikasjon
Gitt at du vil ha Backend (database holder alle svar) og Applikasjon (database holder kun godkjente) som separate tjenester.

Endret av Enthroner
Lenke til kommentar

Det var et strålende svar - tusen takk! Ikke gitt at jeg vil gjøre det akkurat sånn, men det var masse gode pointers her, spesielt tipset om trening av Google Predictions. Regner med at jeg vil kjøre applikasjonen på GAE så da går jeg vel for en Flask-basert applikasjon istedenfor Node.

Litt kjedelig at det ikke finnes noen ferdige adminløsninger for godkjenningsløsningen jeg skisserte ... så kanskje det er en idé for en annen webapplikasjon! :-)

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...