Stig-Arne Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Gikk til annskaffelse av Halo til Pc i går. Vanvittig rått spill, men ble overrasket over hvor krevende det er. Mener maskinen min er ganske oppegående, kan ikke tenke meg at skjermkortet skal være såå dårlig? Vet at det ikke er det beste men, skal bytte maskin om noen mnd uansett så. Men er det noe jeg gjør feil når jeg må kjøre på 800*600 med alle detaljer på lav og så vidt det går flytende? V sync er av Har prøvd forskjellige drivere, utenom 52.16 som klikker over på denne maskinen. Har win xp sp AMD Xp 2000 256 Mb PC2700 GF FX 5600 Ultra 128 mb Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 JA, Halo er Ekstremt krevende. Dårlig porting eller noe tror jeg flesteparten klager på. Vi sitter vel alle og håper på en patch som retter det opp. For dem med Ati-kort må vi faktisk laste ned Omega-drivere for å i det hele tatt spille det. Går fra 2-3 til 20-25 FPS eller noe, og selv da vil det jo hakke i store kamper. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Ja, Halo krever mye i forhold til hva det burde, men jeg har absolutt ikke opplevd noe som likner på deres erfaringer. Selv kjører jeg med alle detaljer, v sync og 16x AF på i 1280x960x32, samt toppkvalitets lyd med EAX, og det går helt silkeglatt (med noen veldig få unntak, hvor det hakker litt). Mine fulle maskinvarespesifikasjoner finnes i profilen min. Jeg har altså et ATi-grafikkort, men jeg behøvde ikke laste ned Omega-drivere for spille, slik Blib skriver at man må. Jeg forstår ikke dette helt. Kan det være noe med deres egne PC-er? Har dere Anti-Aliasing på (Halo er svært sårbar for dette)? Eller svinger virkelig ytelsen i Halo så mye? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Merkelig. Alle jeg har hørt om har vært pent nytt til å bytte. Her var det uspillelig med Catalyst. Selv når jeg stod og stirret i en vegg var det bare såvidt jeg kunne bevege skjermbildet. Hakk, hakk og mer hakk Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 på min pc kan jeg spille fint med 1027x768 med high uten at det hakker jeg har geforce 4 ti4800. er det bra? Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 på min pc kan jeg spille fint med 1027x768 med high uten at det hakkerjeg har geforce 4 ti4800. er det bra? jeg kjører 1600x1200 med samme skjermkort hakker ikke men når det blir mange fiender går liktom alt i slowmotion Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har prøvd forskjellige drivere, utenom 52.16 som klikker over på denne maskinen. Du bør installere 52.16 MYE bedre drivere. Jeg har FX5800U, i de fleste spill har jeg sett boost i FPS. Du må bruke Driver Cleaner følg nøye instruksene i Read-me. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Får ikke 52.16 til å fungere på min maskin, får bare masse blåskjermer opp under oppstarten, vil ikke engang starte i sikkerhetsmodus. Så, nei, den fungerer ikke. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 se mine specs... jeg kjører det helt fin... og det ER kommet ut 1 eller 2 patcher allerede.... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har alle patchene som er kommet ut til nå, hakker ennå som fy når jeg våger meg opp til 1024 * 768 i oppløsning. vanvittig irriterende.. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Halo er tidenes største Hack av et spill, utrolig dårlig optimalisert men det er råd å få Halo til å fungere bra tips en. Ikke bruk noen HZ tools, la spillet få kjøre på 60hz skjerm, andre refresh rater og spillet bugger sykt og i tilfeller ganske enkelt nekte å starte opp tips to start spillet med -use11 i snarveien. dette tvinger spillet til å bruke 1.1 shadere, ikke 2.0 som er buggete og lite effektive tips tre slå av AA! Halo's shader funksjoner crasher med grafikdriver rutinene på AA. spillet er rett og slett ikke designet for å bruke AA tips fire inni spillet, skift fra 30Fps locked til No Vsync. der er flere ting man kan gjøre for å få Halo til å fungere bra, men jeg husker ikke hvordan man gjorde det og har etter å rundet det, slettet spillet så kan jeg ikke sjekke nøyaktig hva jeg gjorde.. jeg selv hadde problemer med Halo, men etter tweaking og justeringer så fikk jeg spillet til å fungere fint, lå på rundt 70fps og det med maks kvalitet med da uten AA eller AF i 1280x960(1024? husker ikke nøyaktig) Lenke til kommentar
mago Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Guide: Tweaking Halo: Combat Evolved http://www.tweaktown.com/ttg/ttgdocument.p...e=guide&dId=456 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kjører det i 1024*768 med alle detaljer uten noe form for hakking med nest nyeste catalyst drivere. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg synes for såvidt spillet går glatt nok, men jeg synes det er tregt å bevege seg! Kan ikke måle seg med "følelsen" i f.eks ET eller 1942; må liksom finne rytmen og kan ikke reagere like raskt eller hoppe og danse unna motstanderne som i de nevnte spillene. Trodde det hakket alvorlig i begynnelsen, men det er ingen forskjell for meg sånn sett om jeg kjører 1024 eller 640 oppløsning. Mne morsomt spill, da - det skal sies. Selv om det kanskje er litt lite motstand i "normal" (kunne jo spilt på høyere nivå da, men gidder ikke begynne på nytt og trodde ikke jeg var så god! *grin*) Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det hakker så mye at det er "uspillelig" hos meg. :grine: Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 tips en. Ikke bruk noen HZ tools, la spillet få kjøre på 60hz skjerm, andre refresh rater og spillet bugger sykt og i tilfeller ganske enkelt nekte å starte opp tips to start spillet med -use11 i snarveien. dette tvinger spillet til å bruke 1.1 shadere, ikke 2.0 som er buggete og lite effektive tips tre slå av AA! Halo's shader funksjoner crasher med grafikdriver rutinene på AA. spillet er rett og slett ikke designet for å bruke AA tips fire inni spillet, skift fra 30Fps locked til No Vsync. testet dette nå går halo en god del bedre hos meg - thank you ! : Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 oss meg går spillet flytende i 1248x1024 ligger på 70-130 fps menne på broren min sin pc går det på 20-40 bilder han har akurat det samme som meg bare amd 3200+ han angrer noe jævlig på at han kjøpte amd som han trudde skulle være bedre en min ikke et eneste spill der hans er bedre. så jeg trur det spillet rett og slett er optimalisert til intel siden x-box også har intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå