GloriousAngel Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hallo, hallo! Fint om dere ser videoen i linken under, så henger dere sikkert mer med; http://www.nrk.no/kultur/spela-50-millionar-gonger-pa-spotify-1.12105420 I det siste året har jeg blitt veldig fascinert over Aleksander Vinter sin musikk. Han er en nordmann, men har bosatt seg i Los Angeles hvor han lever under artistnavnet "Savant". Jeg er bombesikker på at mange her inne ikke har hørt om fyren, og om i tilfelle dere gjorde det - tviler svært på at dere visste at han var norsk statsborger. Det kom i alle fall på meg som et sjokk da jeg fant det ut! Fyren mekker electronicha // synth og imponerer med musikken han lager. Allikevel frustrerer jeg meg veldig over at han knapt har vist seg selv i Norge, SPESIELT når han har en suksess som norske artister kan se langt etter. Musikk er smak og behag, men jeg er ikke i tvil om at fyren er musikalsk og lager musikk som ligger godt over snittet. Han har ADHD og asperger, og han mener det forer han musikalsk sett. Er det flere her inne som kjenner til fyren? Har dere personlige tanker? Har dere sansen for musikken fyren lager? ...og til slutt: Visste dere egentlig hvem han var, in the first place? Del tanker! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hørt om han for første gang for ca. 2 år siden antar jeg. Så han live på Stavanger Live i 2013, noe som var et fyrverkeri av en konsert. Han har et knippe konserter bak seg i norge, så jeg antar at folk vet hvem han er. Jeg greier ikke helt være enig i at det han lager er over snittet, selv om mitt store idol Deadmau5 nylig gikk ut og hyllet han. Jeg synes musikken hans har et snev av hastverk over seg. Feks. på hans siste album var det 2 sanger jeg likte. Når du liker 2 av 14 sanger på et album så kjøper du det ikke! Jeg antar han er på en etableringsfase atm., hvor det meste handler om å spy ut mest musikk, istedenfor bruke lang tid på å konstruere en kvalitetslåt (nevnte Deadmau5 holder feks ennå på å ferdigstille Strobe etter mer enn 5 år ute). Men det er bare min mening. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Fant han for helsikes mange år siden, men har ikke følgt han tett. Fint at folk med autisme får en lønnsom jobb de liker. EDIT: Punktum i stedet for komma før men Endret 5. februar 2015 av iFire 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Kjente til Savant, hørt en del på musikken, men har ikke interessert meg noe som helst i personen bak Savant. Er sjelden jeg bryr meg særlig om de bak musikken. Er musikken jeg er interessert i, tross alt. Å vite hvem han er gir meg ikke noe mer musikalsk nytelse. 1 Lenke til kommentar
GloriousAngel Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hørt om han for første gang for ca. 2 år siden antar jeg. Så han live på Stavanger Live i 2013, noe som var et fyrverkeri av en konsert. Han har et knippe konserter bak seg i norge, så jeg antar at folk vet hvem han er. Jeg greier ikke helt være enig i at det han lager er over snittet, og jeg synes musikken hans har et snev av hastverk over seg. Feks. på hans siste album var det 2 sanger jeg likte. Når du liker 2 av 14 sanger på et album så kjøper du det ikke! Jeg antar han er på en etableringsfase atm., hvor det meste handler om å spy ut mest musikk, istedenfor bruke lang tid på å konstruere en kvalitetslåt. Jeg kan ikke la være å si meg enig i at jeg trolig nok kunne spart meg for uttalelsen om at fyren lagde musikk "over snittet". Han lager intense låter med litt mer fart enn jeg også kunne ha foretrukket, til tider. Det siste albumet "Zion" ble jeg ikke imponert over. Ikke det at jeg klarer å få til noe bedre, men jeg synes låtene ble relativt like og til en viss grad kjedelige å høre på. Albumet "Orakel" som han slapp i desember 2013 har han mye bra, hvor jeg har et par-tre favoritter. Han ønsker å spy ut mye musikk i starten ser det ut til, for så å fininstille i senere tid. Blir spennende å følge med på ham, for jeg er helt sikker på at han har potensiale til å nå langt. I alle fall med tanke på hvor ung han er, og den stabile musikk-teorien han sitter med nå. Er det noen spesielle låter du ønsker å kommentere forresten? Alltid kjekt å kunne dele litt musikkopplevelser, evt. om du har noe spesiell kjennskap. Mitt store idol Deadmau5 nylig gikk ut og hyllet han. (nevnte Deadmau5 holder feks ennå på å ferdigstille Strobe etter mer enn 5 år ute). Men det er bare min mening. Er det en artist det står respekt av, så er det i alle fall Deadmau5. Jeg bør vurdere å lytte mer til musikken hans, når du sier det. Jeg har vært borti den velkjente hiten "Strobe" og et par låter med navn "Channel 42" (album title goes here) og Some Chords (4x4=12). Takk for at du minte meg på ham! Endret 28. januar 2015 av GloriousAngel Lenke til kommentar
GloriousAngel Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Kjente til Savant, hørt en del på musikken, men har ikke interessert meg noe som helst i personen bak Savant. Er sjelden jeg bryr meg særlig om de bak musikken. Er musikken jeg er interessert i, tross alt. Å vite hvem han er gir meg ikke noe mer musikalsk nytelse. Det går i fra person til person, så det er en ærlig sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå