lpaul Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 har instalert et os(xp), men vil tilbake til 2000... har ikke diskettstasjon på maskinen kun en dvd/cd rom spiller... en bootable cd? vil gjerne har en clean 2000 instalasjon, er det mulig? Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Ja, det er fullt mulig, bare å boote på CD'en til Win2000 det og formater partisjonen under installasjon. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Spørs om du ikke må inn med et verktøy der, for Windows XP skriver til bootsektoren.... Tar forbehold om at jeg kan være feilinformert. Andre som VET? skarsk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 innstalasjonsprogrammet til win2k og xp spør deg om du vil ha clean install eller oppgradere...så du *MÅ* ikke bruke diskett for dette. dessuten har du muligheten til å formatere til NTFS i 2k/xp, noe du ikke kan under en vanlig diskett-formatering Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 _________________ Hva er best av GF3 og Radeon? Er Daytona GF3 ti 200 bra? Hva er best av Intel og AMD? Beste laptop deal? Er IBM harddisker dårlige? Hva er raid? Hva er retail? [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-02-21 19:13 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 16:31, sosohal skrev:StartRun/KjørCommandformat c: Jaha?? Hvordan skal han klare å gjøre det? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Format C: fra Command Prompt vindu, hehe, det skulle jeg likt å se. Ser WinXP spiser opp seg selv, begynner med kantene :smile:. Det er noe som heter EZBoot, men så har jo ikke du boot diskett så den kan du glemme. Telcontar Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 16:31, sosohal skrev:StartRun/KjørCommandformat c: Må bare si at det er et av de minst gjennomtenkte innlggene jeg har sett..... :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 19:12, sosohal skrev:Hva da? :smile: Tenker du langt før du poster? Hva skjer hvis han formaterer systemdisken (c:) ifra Windows XP? Jo.. det går ikke an det! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 det er som sagt bare å boote fra CD'en, men du kan jo lage en oppstarts-CD, hvis du har tilgang til en brenner. last ned en windows oppstartsdiskett fra http://www.bootdisk.com (eller noe sånt) og bruk Easy CD Creator, og trykk på File->New->bootable CD, og velg filene du lastet ned. En oppstarts CD er mye mer praktisk enn en diskett siden det går ca 10-20 ganger raskere! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Borre: hvem sa at c: var systemdisken hans? Det går da fint ann å ha systemet på feks d: eller e: .... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 21:45, Caddy skrev:Borre: hvem sa at c: var systemdisken hans? Det går da fint ann å ha systemet på feks d: eller e: .... Vet det, men ettersom "lpaul" ikke oppgir andre opplysninger, vil jeg anta at det er en "standard" innstallasjon med XP på c: Slik jeg forstod det på sosohal, så ville han også formatere XP-partisjonen ifra XP (noe som ikke er mulig). EOD. "lpaul" har fått fler enn nok gode svar antar jeg :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Ok, jeg skal beklage litt her, jeg tenkte at siden man kommer inn på fdisk med command, så kunne man sikkert formatere og. Huff.. en aldri så liten glipp fra min side. :smile: Det sier litt om newbie-faktoren min og. Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 takker for alle svar.... det var bare å boote fra cd'en og formatere før instalasjon.... egentlig ganske enkelt.... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Heh... må prøve å kjøre format C: innefra OSet en gang, bare for å C hva som skjer :smile: Ghostet en win2k-PC innenfra windows, win klikka et par ganger, og ghosten funka ikke... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei! Huska ein som eg gjekk på skule med som fekk beskjed i 1998 om å legge parpirkurven i papirkurven... Han turte ikkje svare ja..:wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå