Ulv Sandberg Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Påbud..... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Hei UlfDette heter jo bildekritikk og du har mange veldig gode bilder, så jeg prøver meg på litt kritikk jeg.. Dette blir for enkelt for min del. Som om du prøver å presse ut et bilde av en litt middels idé. Komposisjonen er ren og pen med den buede linjen og fin struktur på bakken. Pilen på bakken er et element som jeg også ville blitt fasinert av og den kunne nok gjort seg i et bilde. Men at du bare trekker dine egne (?) bein ut forran blir som sagt litt tafatt i mine øyne. Hadde du derimot ventet og fått en andemor med ungene som fulgte pilen for eksempel så hadde det plutselig vært et artig bilde.Bare mine meninger, kan være jeg er på jordet.Henning Endret 27. januar 2015 av HSP Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Det er jo bildekritikk som er det viktige her inne, og din konstruktive mening tar jeg absolutt til meg....grunnen til at jeg brukte mine ben, var å ha noe som et forhold til pila....men jeg ser absolutt hva du mener, kanskje burde rett og slett beina vært utelatt...så takker og bukker for en ærlig, konstruktiv kommentar. mvh Ulv Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg tok poenget mellom tittel og bilde her og mener beina går i riktig retning for som det heter på solong : "Læva er teil fær å brites". Komposisjonsmessig hadde det kanskje vært mulig å la fortauskantens bua diagonal gå mellom kortside og langside og unngå hjørnene da dette nok hadde gitt en del bedre spenning i bildet. Det er slikt man ofte ikke får med seg under eksponeringen og må fikse i etterarbeidet hvis det finnes nok i originalen å gå på. Roar Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Ja, det var hensikten min, hadde ikke annet enn mine egne bein til å visualisere "breaking the rules", men det ble kanskje som Henning sier, noe tafatt, da det gjelder komp, er dette hva som kom ut av søkern....takker for kommentar Roar. mvh Ulv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg