Gå til innhold

[Løst] Roykeloven suger (debatt)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er det du Ikke får lov til å røyke?

Ikke 100% sikker, men de har allerede gjort det ulovlig aa royke paa videregaaende skoler og videre.

Om det roykeloven ikke allerede gjor det ulovlig aa royke i offentlig, saa kommer den nok snart den og.

Det er jo ironisk fordi de sier folk har en rett til aa unngaa passiv roykning, men har ikke vi roykere ogsaa rettighet til aa royke ute? Er vel ikke saann at vi loper etter folk og blaaser royken i ansiktet til folk.

Skjonner ikke loven, den ser idiotisk ut.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med private omkrets?

Selv om du eier et lokale som f.eks serverer mat så er man underlagt alle de lovene det medfører å ha et innendørs serveringssted, butikk eller hva det måtte være.

Men i din egen bolig eller ute på gata så er det jo fritt frem, med unntak av rett utenfor inngangsdøra til en del offentlige instanser.

Det er ikke et tema lenger tror jeg, denne debatten brant ut for lenge siden og tror nok de aller fleste er tilfreds med det. Jeg har sluttet å røyke, men det plaget meg ikke mer enn ca 2 uker etter at den ble innført.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du eier et lokale som f.eks serverer mat så er man underlagt alle de lovene det medfører å ha et innendørs serveringssted, butikk eller hva det måtte være.

Men i din egen bolig eller ute på gata så er det jo fritt frem, med unntak av rett utenfor inngangsdøra til en del offentlige instanser.

Det er ikke et tema lenger tror jeg, denne debatten brant ut for lenge siden og tror nok de aller fleste er tilfreds med det. Jeg har sluttet å røyke, men det plaget meg ikke mer enn ca 2 uker etter at den ble innført.

Privat omkrets = omraadet rundt der jeg staar.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Demokrati betyr at flertallet bestemmer, og flertallet er fornøyd sånn som loven virker idag.

i saafall er flertallet cyniske.

Absolutt! (ikke ironi).

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Så når du står midt i en butikk så mener du at du skal ha full kontroll over området rundt deg selv om det er en annen persons private eiendom?

Nei, sorry, du har verken skjønt hva privat eller rettighet betyr.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det eneste positive med røyking er røykeloven.

Haaha ok du troller, jeg skjonner. lol men uansett, det er ikke poenget her, kanskje roykning ikke er positivt for DEG og det er opp deg selv, men du har ikke rett til aa tvinge meg til aa synes det samme.

Endret av FarazTehrani
Lenke til kommentar

Det eneste positive med røyking er røykeloven.

Haaha ok du troller, jeg skjonner. lol men uansett, det er ikke poenget her, kanskje det ikke er positivt for DEG og det er opp deg selv, men du har ikke rett til aa tvinge meg til aa synes det samme.

Så når du står midt i en butikk så mener du at du skal ha full kontroll over området rundt deg selv om det er en annen persons private eiendom?

Nei, sorry, du har verken skjønt hva privat eller rettighet betyr.

Les det jeg sa paa nytt. Jeg sa omraadet rundt der jeg staar UTE

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Demokrati betyr at flertallet bestemmer, og flertallet er fornøyd sånn som loven virker idag.

Nei, PARLAMENTARISME betyr at flertallet bestemmer. Det er en meget viktig forskjell på parlamentarisme og ekte demokrati.

Lenke til kommentar

det at jeg ikke kan royke i mitt eget private omkrets naar jeg er ute blant folk, suger.

Det bor vere undervist at du skal ta hansyn ja, men slike lover minner mer om fascisme enn demokrati..

Dette skal vere ment som en debatt, saa diskuter.

Drittpreik. Du tenker kun på deg sjølv der.For alle oss andre som ikkje røyker er det veldig flott at vi slipper å plages av røykskyer alle plasser.

Du har ikkje rett til å plage andre med dine (u)vaner. At du ikkje får lov til å røyke kor det passer deg er ikkje fascisme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har i stor grad frihet til å røyke hvor du vil utendørs. At dem skjenker inn ved innganger en del plasser er for ikke sjenere andre. At det er totalforbud på skoleområder er bare vel og bra, barn og ungdom bør ta til seg den lærdommen om hvorfor det ikke det er lov og bruke den til noe positivt. Som ikke å begynne å røyke. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er og kan ikke nekte deg å røyke, men jeg kan nekte mine egne barn.....inntil en viss grad ;-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

det at jeg ikke kan royke i mitt eget private omkrets naar jeg er ute blant folk, suger.

Det bor vere undervist at du skal ta hansyn ja, men slike lover minner mer om fascisme enn demokrati..

Dette skal vere ment som en debatt, saa diskuter.

Drittpreik. Du tenker kun på deg sjølv der.For alle oss andre som ikkje røyker er det veldig flott at vi slipper å plages av røykskyer alle plasser.

Du har ikkje rett til å plage andre med dine (u)vaner. At du ikkje får lov til å røyke kor det passer deg er ikkje fascisme.

det er min rett til aa gjore som jeg har lyst til -UTE- blant folk saa lenger det ikke plager andre. Og hvis det plager deg, hvordan er det mitt problem? Det er jo ikke saann at jeg loper etter deg med royken heller. Det er ikke det samme som aa masturbere i offentlig.

Forresten du virker aggressiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Skjonner ikke loven, den ser idiotisk ut.

Som ikke-røyker er jeg glad for røykeloven, men å ta utgangspunkt i egne preferanser blir feil. Det som blir mer riktig å spørre er: skal staten kunne forby røyking inne på eiendommen til private bedrifer (som for eksempel utesteder) og private personer? Jeg mener et absolutt nei. Det får være opp til utestedet selv å avgjøre hvorvidt de vil tillate røyking inne på sitt lokale eller ei. Det samme gjelder røyking utendørs: så lenge man ikke 'blåser røyken opp i trynet' på andre så er det bare å kjøre på.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Du har i stor grad frihet til å røyke hvor du vil utendørs. At dem skjenker inn ved innganger en del plasser er for ikke sjenere andre. At det er totalforbud på skoleområder er bare vel og bra, barn og ungdom bør ta til seg den lærdommen om hvorfor det ikke det er lov og bruke den til noe positivt. Som ikke å begynne å røyke. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er og kan ikke nekte deg å røyke, men jeg kan nekte mine egne barn.....inntil en viss grad ;-)

Det er sant det min gode venn.. Men de bor lere det, som en slags undervisning istedenfor at de skal nektes aa royke. saa faar de velge selv om de vil royke eller ikke.

Det er jo vaares egen kropp, vi bor ha egen rett til a bestemme hvordan vi skal bruke den. Men jeg synes et lov for a forby royking er overdramatisert, og det burde heller ha vert et undervisning for aa opplyse ungdom og barn om skadene ved royking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

...og det burde heller ha vert et undervisning for aa opplyse ungdom og barn om skadene ved royking.

Tiltredes 100%. Holdningskampanjer og undervisning er mye bedre enn et statlig forbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...