Gå til innhold

Ny jobb med IKT Service fagbrev


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en jobb, startet i oktober, november, og hadde fast jobb intill 31. desember.

 

Nå har jeg gått arbeidsledig og søkt på stillinger i hytt og pine.

Jeg er lei av å danke hjem og titte her og der etter jobb.

 

Jeg bor i trondheim, og vil helst bli her.

 

Så da håper jeg på svar her om hvor og hvilke bedrifter jeg kan søke stillinger.

 

Noen som har noen gode forslag?

 

Setter enormt stor pris på det!

 

Kjeder meg sykt for tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter en jobb, startet i oktober, november, og hadde fast jobb intill 31. desember.

 

Nå har jeg gått arbeidsledig og søkt på stillinger i hytt og pine.

Jeg er lei av å danke hjem og titte her og der etter jobb.

 

Jeg bor i trondheim, og vil helst bli her.

 

Så da håper jeg på svar her om hvor og hvilke bedrifter jeg kan søke stillinger.

 

Noen som har noen gode forslag?

 

Setter enormt stor pris på det!

 

Kjeder meg sykt for tiden...

 

Arbeidsmarkedet er hardt i Trondheim (Bor her selv). Bodd her i snart 2 år og har ennå ikke fast stilling (Går i vikariat).

 

Du kan

- Fortsette å søke jobber.

- Henvende deg til forskjellige vikarbyråer. Det er uansett bedre å ha en jobb enn å ikke ha en jobb. Det er også lettere å søke jobber når man jobber.

- Studere mer. Forkurs, Y-veg, IT-fag, privatist osv!

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en jobb, startet i oktober, november, og hadde fast jobb intill 31. desember.

 

Nå har jeg gått arbeidsledig og søkt på stillinger i hytt og pine.

Jeg er lei av å danke hjem og titte her og der etter jobb.

 

Jeg bor i trondheim, og vil helst bli her.

 

Så da håper jeg på svar her om hvor og hvilke bedrifter jeg kan søke stillinger.

 

Noen som har noen gode forslag?

 

Setter enormt stor pris på det!

 

Kjeder meg sykt for tiden...

 

Problemet er at det er ganske mange som tar bachelor og master i IT som søker jobber i Trondheim etter endt studie, så arbeidsmarkedet i Trondheim har sjelden problemer med å skaffe godt utdannende personer. Jeg ville vurdert videre skolegang, eller å søke utenfor Trondheim.

 

Hvis du virkelig bare vil jobbe, så går det jo å søke på stillinger i butikk med å selge datadeler/mobil etc.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg får jobbe innen noe i IT bransjen så er jeg strengt talt fornøyd, flytting er per dags dato ikke en mulighet da jeg ikke har bil eller lappen.

 

Men det jeg lurer på er hva dlags bedrifter jeg kan stikke innom å legge igjen cv og søknad hos. Generelt for å få litt spredt søking.

 

Bemanningsfirma har jeg vært hos, experis it har skaffet meg boen intervjuer, men ingen jobber enda... kan vanlig manpower skaffe meg jobb innen it, eller er de generelle på alle yrker?

 

Kom gjerne med andre bemanningsfirma, slm sagt, det er kjedelig og pengboka begynner å gå tom...

Lenke til kommentar

Har du prøvd skoler? Jeg har bare ikt-fagbrev, og jobbet på videregående skole( 2stk) vikarstilling. Kanskje ikke det du leter etter, men da er du i systemet til kommunen.

Fikk aldri fast selv, men hadde jeg pushet litt mer, skulle jeg nok ha fått det.

Hvis ikke han har lappen på bil kan det bli litt problemer å få jobb på skole. Det er mange av disse stillingene som foregår på forskjellige lokasjoner værtfall i kommunen. Har selv fagbrevet og jobber på elektro butikk. Så det er jo en mulighet for TS å jobbe på elektro butikk hvis han har problem med å få IT jobb. Er ikke alltid like lett å få en ren IT jobb med bare fagbrevet.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Har du prøvd skoler? Jeg har bare ikt-fagbrev, og jobbet på videregående skole( 2stk) vikarstilling. Kanskje ikke det du leter etter, men da er du i systemet til kommunen.

Fikk aldri fast selv, men hadde jeg pushet litt mer, skulle jeg nok ha fått det.

Hvis ikke han har lappen på bil kan det bli litt problemer å få jobb på skole. Det er mange av disse stillingene som foregår på forskjellige lokasjoner værtfall i kommunen. Har selv fagbrevet og jobber på elektro butikk. Så det er jo en mulighet for TS å jobbe på elektro butikk hvis han har problem med å få IT jobb. Er ikke alltid like lett å få en ren IT jobb med bare fagbrevet.

 

 

jah.. du sier noe der. selv jeg hadde ikke jeg lappen da men :p var heldig der antaglivis.

Lenke til kommentar

 

 

jah.. du sier noe der. selv jeg hadde ikke jeg lappen da men :p var heldig der antaglivis.

 

Ja er som sakt ikke umuig men vanskelig :)

 

og til TS: Kommune og Fylke (Vidergående) tar ikke imot åpene søknader.

Det du må gjøre er å sjekke det aktuelle fylkes hjemmeside for å se etter utlyste stillinger.

 

For deg gjelder dette her:

 

http://www.stfk.no/stilling

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

dere har hjulpet meg veldig mye nå, har fått sendt ut mange søknader, då da er det bare å vente på noen svar :) har også snakket med et par bemanningsfirmaer, dessverre så var det ikke mye de kunne hjelpe med.

 

Men jeg er veldig takknemlig for det dere har fått hjulpet meg med til nå! :)

Lenke til kommentar

IT-markedet er dessverre vanskelig å komme inn i, spesielt om man kun har fagbrev.

 

Sånn i mellomtiden kan det jo være smart å lære seg nye ting, slik at man kan vise til at de månedene man har vært uten jobb har blitt brukt fornuftig.

 

Selvstudie i form av lesing mot sertifiseringer, hands-on-labs osv. for å heve kompetansen kan være en fordel.

Jeg jobber med virtualiseringsløsninger (datasenter & cloud), og her har f.eks. VMware et veldig godt hjelpemiddel: http://hol.vmware.com

Der får du steg-for-steg hjelp til å sette opp ESXi, vCenter og en haug av andre ting. Eller så kan du bare kikke rundt for å lære deg hvordan ting gjøres.

 

Tipper det finnes lignende ting til andre leverandører, f.eks. Cisco om du ønsker å jobbe med nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...