Avloey Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Tidligere var foto en hobby jeg virkelig brant for. Ett par år etter at jeg begynte å jobbe med dette fulltid (portrett i studio) forsvant lysten til å fotografere på fritiden og det siste året har jeg mistet interessen helt.Jeg føler og at fotografiene mine ikke er bra nokk og at jeg kan bli bedre. Jeg har tenkt å gi det ett halvt år for å se om det blir bedre (før jeg slutter), så hvilke tips har dere for å finne igjen interessen/gleden og utvikle seg videre som fotograf? Tar gjerne og mot tips til gode/inspirerende bøker, artikkler og filmer Endret 17. desember 2016 av Avloey Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Ta bilder av noe du liker, for meg måtte det vært konsertfotografi. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) ....hvilke tips har dere for å finne igjen interessen/gleden og utvikle seg videre som fotograf? Tar gjerne og mot tips til gode/inspirerende bøker, artikkler og filmer Bli med på utfordringene i månedstrådene her på forumet... Google er din venn....søk....og du skal finne Kanskje Dag kan hjelpe deg....med litt inspirasjon? Endret 26. januar 2015 av flageborg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Når man bruker mye tid på foto i jobbsammenheng er det naturlig at man ikke gidder bruke all sin fritid på foto (samme skjedde for min del). Dette er ikke noe krise. Det som derimot er veldig viktig er å være kritisk til egne bilder og kontinuerlig forbedre seg. Gjør som man gjorde helt i begynnelsen, se på bilder som ikke fungerer og finn ut hvorfor de ikke fungerte - samt det samme med det som fungerte... Teknisk kvalitet kan man kontinuerlig forbedre, om jeg ser på egne bilder fra 10 år tilbake så er det rimelig pinlig... fikk noen blinkskudd da også, men det gikk lengre mellom hver gang. I jobbsammenheng er det lov å være litt kreativ også; man trenger ikke gjøre alt på samme måte. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Bli med på utfordringene i månedstrådene her på forumet... Det er ikke noe som motiverer veldig når man bruker altfor mange timer på foto allerede Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Kanskje lete etter motiv typer du aldri har tatt før enten det er gatefoto, mennesker, makro, landskap osv Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Bli med på utfordringene i månedstrådene her på forumet... Det er ikke noe som motiverer veldig når man bruker altfor mange timer på foto allerede Hva med å kjøpe noe nytt ? Prøve noe nytt ? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Bli med på utfordringene i månedstrådene her på forumet... Det er ikke noe som motiverer veldig når man bruker altfor mange timer på foto allerede Hva med å kjøpe noe nytt ? Prøve noe nytt ? Kjøpe noe nytt er absolutt ikke nødvendig; jeg har en liten fotobutikk stående allerede. Trenger ikke mer, heller mindre. Edit: Det skal sies at det hender jeg kjører kreativ stil med iphone kamera. Gleden er ekstra stor når verktøyet er så begrenset. Endret 27. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hva med noe av dette? 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Tidligere var foto en hobby jeg virkelig brant for. Ett par år etter at jeg begynte å jobbe med dette fulltid (frilans i avis og portrett i studio) forsvant lysten til å fotografere på fritiden og det siste året har jeg mistet interessen helt. Tja. Den logiske følgen av det du skriver er jo å gjøre det motsatte av hva du gjorde for et par år siden - slutte å fotografere på fulltid. Men du ønsker kanskje ikke å gå så drastisk til verks. Det skumle med å ha noe som jobb er jo nettopp av man må levere - folk betaler jo for det. Kan det være en ide å kutte ned litt på antall oppdrag og ta på seg noen gratis-oppdrag eller gjøre egne prosjekter hvor du krever å få være kreativ og hvor du kan tørre å feile totalt? For eksempel en dag i uka eller lignende. På kort sikt kan det gå utover økonomien, men hvis dette utvikler deg som fotograf samtidig som det gir deg en mer spennende portefølje og kanskje også kan brukes direkte i markedsføringen så kan det kanskje være verdt det? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg tror du må tilbake til de fotografiske røttene, ihvertfall bruke tid på alt rundt det å ta en bilde istedenfor og knipse i vei i hytt og pine. teknisk perfeksjon er nok neste skritt i den fotografiske evolusjonen. Så finn deg et prosjekt finn ut hvordan du ønsker eksponering, lyssetting, fremstilling, etc. Hva med og skaffe/lage et 4x5 kamera ? Endret 27. januar 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå