Gå til innhold

ASUS Strix 970 coil whine


oleskaren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på Strix og Black? :)

Forskjellen er i hovedsak hvordan den ser ut, kjøleren, og hvordan kjøleren oppfører seg.

Black ser ut som tidligere DirectCu II produkter, bare at alle deler er svarte. Dvs. heatsink, heatpipes, pcb etc, alt er svart.

Kjøleren er annerleder der den ene viften er en forbedret vifte med tanke på å fordele luft over heatsinken på en mer effektiv måte. Det er samme viften du finner i Asus sine DirectCU mini kort.

 

Det jeg legger mest merke til ved vanlig bruk, er hvor mye bedre denne kjøleren opererer enn den som står på strix. Strix sin kjøler begynner ikke å spinne før ved 60 grader og når den først spinner, så er den ikke særlig stille i forhold til kjøleren på Black. Kjøleren på black er egentlig lydløs under idle selv om viftene går, da mine case fans (corsair AF140 Silent) kan høres bedre. Under load klarer jeg ikke å skille case fans og kjøleren på black i det hele tatt, verken høyere eller lavere.

 

Alt i alt syns jeg at Black er et bedre kort enn Strix, så er det opp til den enkelte å finne ut hva de selv mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...