Gå til innhold

ASUS Strix 970 coil whine

oleskaren

Anbefalte innlegg

Akkurat fått meg det nye kortet, men ble desverre et offer for coil whine.

Er det noe i det hele tatt jeg kan gjøre for å minske/fjerne denne, eller er det bare rma som gjelder? Har hørt at man kan prøve å overklokke eller overvolte, men har ikke hatt hell med den metoden.

Har vært gjennom returprosessen før, og vil helst slippe å sitte å vente uten skjermkort.

Endret av oleskaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe i det hele tatt jeg kan gjøre for å minske/fjerne denne, eller er det bare rma som gjelder? Har hørt at man kan prøve å overklokke eller overvolte, men har ikke hatt hell med den metoden.

Har vært gjennom returprosessen før, og vil helst slippe å sitte å vente uten skjermkort.

Hvis du kjøpte det hos Døstin.no , så må du vente MINST 1 mnd bare for å få svar, hvis du får svar i det heletatt :p

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte det hos Døstin.no , så må du vente MINST 1 mnd bare for å få svar, hvis du får svar i det heletatt :p

Kjøpte det heldigvis hos komplett, som har den beste returpolicyen. Er likevel ikke ønskelig å måtte vente de 2 ukene det tar ...

Lenke til kommentar

Derfor man alltid bør kjøpe minst to.

Åpne klokkeprogram, klokk 50 og ok, underklokk 50 så ik, forandre tonen seg?

Skjer det bare i spill?

Last ned en benchmark osv, belast kortet, for eks folding at home.

La det stå å jobbe over en natt og jobb/skole.

Etter dette om cw er der enda så er rma det eneste som fikser det.

Ofte har produsenten levert en stor batch , de fleste cw-rmaer blir erstattet 3 og 4 ganger pga du fått nytt kort fra samme parti.

Kan evt søke rma, så vente et par uker med å faktisk levere det.

Lenke til kommentar

Derfor man alltid bør kjøpe minst to.

Åpne klokkeprogram, klokk 50 og ok, underklokk 50 så ik, forandre tonen seg?

Skjer det bare i spill?

Last ned en benchmark osv, belast kortet, for eks folding at home.

La det stå å jobbe over en natt og jobb/skole.

Etter dette om cw er der enda så er rma det eneste som fikser det.

Ofte har produsenten levert en stor batch , de fleste cw-rmaer blir erstattet 3 og 4 ganger pga du fått nytt kort fra samme parti.

Kan evt søke rma, så vente et par uker med å faktisk levere det.

Har prøvd å over og underklokke uten hell, samt over og ubdervoltet. Tonen er der bare unde4 load og endrer seg litt etter hva som skjer på skjermen. Tonen ble ikke forandret etter klokkingen.

Kjørte den en stund på furmark i går der den lager ekstremt med whine, men kunne ikke høre noen forskjell etter 2 timer hvertfall.

Komplett har heldigvis en god returpolicy med åpent kjøp i 45 dager. Blir vel p benytte seg av den, men vil vente noen uker nå og se om det kan forsvinne.

Lenke til kommentar

Test det i en annen rigg, gå dør til dør.

Har hatt cw-rma på gpu hvor det viste seg at det var psu som rota.

Både at det er psu og at det var psu som leverte strå-volt

Jeg tviler egentlig på at det er PSU'en.

Det er en Corsair RM750 som ble kjøpt ny for 8 måneder siden.

Lenke til kommentar

Virker som det er coil whine på stort sett alle 970. Mine 2 gikk i retur pga akkurat dette.

Stemmer nok at alle produsentene har hatt tilfeller av coil whine, men alle 970'er har ikke nødvendigvis coil whine. Det kommer mye an på hvilken strømforsyning du har, og har du en eldre type vil den kanskje skape coil whine på kortet ditt. Du har likevel ingen garanti for at det ikke skjer med en nyere psu. Det virker rett og slett som om det er vilt tilfeldig hvem det skjer med og ikke.

Lenke til kommentar

Veldig kjipt oleskaren! Jeg var veldig heldig, og har aldri hørt noen lyder fra skjermkortet unntatt når jeg spiller. Eneste negative med meg var at Strix skriften/logoen var opp ned. Håper det ordner seg ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Veldig kjipt oleskaren! Jeg var veldig heldig, og har aldri hørt noen lyder fra skjermkortet unntatt når jeg spiller. Eneste negative med meg var at Strix skriften/logoen var opp ned. Håper det ordner seg ihvertfall. :)

Ja får satse på det :) Var i kontakt med asus og de sa at det kommer an på hvilken psu man har og hvilket kort fra hvilken batch man har. De rådet meg til å heller kjøpe den vanlige driectcu II versjonen som jeg nå har kjøpt, da det er en annen modell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...