Gå til innhold

Statensinnkrevingsentral brev

Davday90

Anbefalte innlegg

Hei, fikk en epost om at jeg hadde mottat brev fra SIS, for ikke åpna det og for ikke ringt før imorra..

Er litt stressa nå jeg var student i 2012-13 men droppa ut og tok et studielån, har ikke betalt på studielånet, da jg tenkte å starte igjen med studiene men det ble bare vent og vent, så lenge man er student fryses det jo men det var jeg jo ikke.

Har ikke engang hatt mulighet for å delbetale litt og litt da jg har en fattig deltidsjobb og alle pengene går til mat.

Er nå 2 år siden jeg droppa ut, er jeg i bigshit nå? skal ringe imorra men er sykt stressa for ikke sove..

Det må vel være angående studielånet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ta det helt med ro.

SI er greie å ha med og gjøre i motsetning til private innkrevingsselskaper.

De er ute etter å få tilbake statens penger og det gjør de, hvordan dette skal foregå lar de faktisk de skyldige få være med på om man bare tar litt iniativ selv.

Så lenge det ikke dreier seg om barnebidrag så er mulighetene mange og de hjelper gjerne med oppdelinger av forskjellige slag, til og med sågar utsettelse.

Les brevet ditt når du får muligheter til det og ta det derfra.

Personlig har jeg erfaring med dem etter fartsbøter og de var da behjelpelig med både utsettelse og oppdeling på de foreleggene jeg fikk.

Lenke til kommentar

har driti på draget nå skulle ringt lånekassen for lenge siden og bedt om utsettelse men har aldri gjort dt og nå er saken hos innkrevingsentralen, men leste noe om at hele greia ikke blir oversendt permament før det har gått 3 år har jo ikke gått 3 år siden jeg slutta med studiene har gått ca 2.

Lenke til kommentar

Lånet ditt er antagelig sagt opp og overført Statens Innkrevingssentral. Det betyr for det første at du taper rettighetene du har etter tilbakebetalingsforskriften om betalingsutsettelser, rentefritak, og ettergivelse. For det andre betyr det at du ikke kan få ny støtte før du har ordnet dette forholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...