Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg føler konstant anger.. uten å ha gjort noe


george-the-slut

Anbefalte innlegg

Har vært sånn i det siste.. det startet litt med at jeg angret og overtenkte det jeg sa til folk, og det jeg har sagt er ikke noe dårlig heller. Det har som for eksempel vært en vits eller at jeg bare snakket litt "høyt" og har hatt det morsomt med vennene mine.


Føler at jeg nå i det siste angrer på ting, ting som jeg ikke en gang vet hva er. Jeg tenker plutselig "hva har jeg gjort nå?" "hvorfor?" og mange slike tanker som får meg til å føle meg litt nedenpå.



noen som har opplevd noe lignende før? Vet ikke hvorfor jeg er sånn...




Hilsen jente fra vg2


Endret av Bacosack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mye rart som er årsaken til dette , men av og til kommer man i forsvarsmodus og kan finne på å gjøre mye dumt.

Her er det viktig at du prøver å unngå å angre når du sier noe eller gjør noe (selvsagt dette gjelder helt normale ting) , om vennene reagerer på oppførselen din (feks pratet for høyt når det ikke passet , eller spøkte med noe som ikke var greit ) så sier de som regel ifra og du moderer deg etter det.

 

Jeg tipper du er litt hormonell , du er i en alder hvor det er mye som skjer i kroppen og det er derfor viktig for deg at du slapper litt av med tenkingen og heller lever litt i nuet , selvsagt man skal legge planer men man bør ikke tenke alt for mye over det man gjør , da kan man rett og slett bli svært sliten.

Lenke til kommentar

Det kan være mye rart som er årsaken til dette , men av og til kommer man i forsvarsmodus og kan finne på å gjøre mye dumt.

Her er det viktig at du prøver å unngå å angre når du sier noe eller gjør noe (selvsagt dette gjelder helt normale ting) , om vennene reagerer på oppførselen din (feks pratet for høyt når det ikke passet , eller spøkte med noe som ikke var greit ) så sier de som regel ifra og du moderer deg etter det.

 

Jeg tipper du er litt hormonell , du er i en alder hvor det er mye som skjer i kroppen og det er derfor viktig for deg at du slapper litt av med tenkingen og heller lever litt i nuet , selvsagt man skal legge planer men man bør ikke tenke alt for mye over det man gjør , da kan man rett og slett bli svært sliten.

Problemet er jo at jeg VET jeg ikke har gjort eller sagt noe som har sårt andre, eller vært dårlig. Men tankene mine mener noe annet. Er vanligvis av den rolige typen, og har i det siste isolert meg fra vennegjengen, og foreholdt meg til 2-3 stykker..men det skjer, og det er utrolig slitsomt.

 

Men du har nok rett, spesielt det andre. Planlegge har jeg gjort.. som det å ikke si noe særlig om hverdagen min. Av en eller annen grunn trigger det meg veldig.

Lenke til kommentar

Er det slik at du angrer på noe du vet konkret du har sagt? Eller at du selv er forvirret om personer rundt deg tar spøken/misforstår deg?

Angrer både på konkrete ting (som jeg oftest vet ikke trengs noe anger for), og andre ganger på ting jeg ikke aner hva er.. Altså får jeg en følelse av anger helt plutselig, selv om jeg er alene for meg selv.

 

"Eller at du selv er forvirret om personer rundt deg tar spøken/misforstår deg? " Ja på en måte. Sier jeg en vits der alle eller de fleste ler, er det ikke lenge til jeg får en slags skyldfølelse (selv om vitsen ikke er slem eller ekkel).. kan være at jeg tenker på hva de tenker.. er usikker selv.

Lenke til kommentar

Håper ikke det, har hatt angst perioder før (rundt et år siden) og nå er heldigvis ingenting lik da..tviler på at det er angst, og håper det ikke er noe av den slags heller! Ikke noe god følelse det..

 

Er ikke sikkert, men det er jo noe med det å være bekymret for masse som ikker er verdt å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...