Princeton Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei. Sliter med et veldig irriterende problem. Internettet mitt hjemme hopper ut hele tiden på PCen min(riktignok kun på PCen, på de andre enhetene mine fungerer det perfekt..). Hadde med PCen på skolen i dag, og der fungerte det helt fint.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Sannsynligvis er det et kompatibilitetsproblem mellom den trådløse routeren og det trådløse nettverkskortet i PC'en. Du kan prøve å oppdatere nettverkskortets drivere, og firmwaren på den trådløse routeren, og ellers endre krypteringstype på det trådløse nettverket, men hvis det ikke hjelper kan du bli nødt til å bytte ut en av delene. Lenke til kommentar
Princeton Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Routeren er helt ny. Er det likevel nødvendig å sjekke for firmware? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ja, det bør du. De aller fleste routere kommer ikke med siste firmware. Jeg holder likevel en knapp på driverne til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Regner med at du kjører 802.11n. Et alternativ er å "låse" nettverkskortet til b eller g, for å se om en eldre standard gir bedre stabilitet. Oppgradering av router-FW og NIC-driver er første punkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå