Mag ne Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Skal montere sammen en ny/gammel PC for første gang. Den mest krevende bruk jeg kan se for meg er redigering av videosnutter uten for høye forventninger, ingen spill. Prioritet: lav effekt/støy Kabinett, gjenbruk micro ATX PSU gjenbruk Corsair 450w Prosessor i3 4130T Prosessorkjølong, mulig jeg modifiserer en gammel Zalman fra LGA 775 Hovedkort Gigabyte GA-H97M-D3H 8 GB RAM Ikke skjermkort, bruke integrert grafikk DVD SSD gjenbruk Samsung 840 serie 250GB Win 8.1 Spørsmål, må SSDen formateres eller noe før den kan brukes? Windows, er dette riktig valgt? Er det bare å sette i DVD og følge med på installeringen? Andre kommentarer? Edit produkter, linker Endret 28. januar 2015 av Mag ne Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Spørsmål, må SSDen formateres eller noe før den kan brukes? Se denne guiden. "Figure H": http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/the-complete-guide-to-a-windows-8-clean-installation/ Slett alle partisjoner. Så går du videre og lar installasjonsprogrammet opprette nye. 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Spørsmål, må SSDen formateres eller noe før den kan brukes? Se denne guiden. "Figure H": http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/the-complete-guide-to-a-windows-8-clean-installation/ Slett alle partisjoner. Så går du videre og lar installasjonsprogrammet opprette nye. Grei guide, men ser den er for installasjon av Windows 8.0 på en maskin som har fungert med Win 7. Min SSD er eneste disk på en eldgammel maskin med Vista, og har SSDen ikke mye rart til oppstart med det gamle hovedkortet? Bare å koble nytt hovedkort til SSDen og andre deler og slå på og sette i Windows DVD? Endret 28. januar 2015 av Mag ne Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja. Prosedyren er den samme uansett hvilken versjon av Windows du skal installere. Når du sletter partisjonene spiller det heller ingen rolle hva den ble brukt til før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå