Gå til innhold

Headset til skjermdelingsmøter


ferrek

Anbefalte innlegg

Hei

 

I jobbsammenheng skal jeg gjennomføre mange webinarer der det hovedsakelig er skjermdeling og tale som vil skje. I den forbindelse trenger jeg noe med klar lyd og god mikrofon. Finnes det ørepropper med mikrofon som gjør denne jobben godt? Eller er det headset/øreklokker med mikrofon som går forpver som er tingen? Om noen har erfaringer med begge deler setter jeg pris på erfaringer. Link gjerne til noe som gjør denne jobben bra. Prisen kommer i andre rekke, det må først og fremst fylle behovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk noen skikkelig hodetelefoner og få tak i en ekstern mikrofon. Av en mystisk grunn klarer ikke bransjen å få til bra lyd + mikrofon i samme pakke.

 

Jeg bruker Audeze LCD-XC til dette formålet; ekstern mikrofon i tillegg.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/creative-sb-x-fi-go-pro/799845

 

sammen med et hvilket som helst headset du kan feste den til og en Modmic 4.0 er god kvalitet.

 

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:7831598

 

Kobler du modmic i et rimelig standard lydkort eller laptop mic-inngang er det som regel støy.

 

Fordelen med denne løsningen er at den gir god lyd og den følger deg og gir bedre lyd enn propper og en knøttliten mic som gjerne snur seg og gir dårlig lyd og plukker opp mye støy fra klær etc. Justerer du en god bom-mikrofon rett slik at den ikke plukker opp pusting har du grei lyd for hele sesjonen gitt at sensitiviteten er justert optimalt. Denne løsningen er nok bedre enn over 90% av det som er i salg som ferdigløsninger og tåler at du beveger litt på deg så du kan konsentrere deg om budskapet du har uten å bekymre deg for teknikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...