Elvis Plesly Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei! Jeg har hørt masse rart om forsvaret, dette gjelder da både med utdanning i forsvaret og livet etter forsvaret. Jeg har hørt at befalsskolen er bra for CVen? Hva er dette går ut på? Jeg har hørt at studielånet blir mindre etter endt tjeneste, stemmer det? Jeg vet så og si ingenting om forsvaret og jeg føler det blir for mye informasjon når jeg leter på nett. Kunne noen gitt meg en TL;DR svar? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Her står det veldig kort om befalsskolen. http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%A6rens_befalsskole Grunnen til at studielånet blir "mindre", er at du ikke trenger å ta studielån i Forsvaret, for du får det du trenger der. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Hvorfor trenger man ikke? La oss si at jeg tar fullt lån, ville jeg likevel hatt like mye lån? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Du får ikke tatt lån i Forsvaret. Forsvaret betaler deg penger. (Tror det er rundt 170 kroner dagen), pluss at du bor gratis, spiser gratis, og får 7-8 gratis hjemreiser per år. Endret 26. januar 2015 av Zash Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Har du noen erfaring fra forsvaret? Hvordan synes du det er fysisk? Er det slit? Regler og rutiner? Mye arbeid? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Har hatt mine to år der. Er selvfolgelig fysisk. Mye gåing og baering av tung ryggsekk. Også mentalt utfordrende. Du vil nok fole at det er et slit innimellom, og det er mye regler og rutiner. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Har du noen erfaring fra forsvaret? Hvordan synes du det er fysisk? Er det slit? Regler og rutiner? Mye arbeid? Ja, ja, ja. Hvis du ikke er forberedt på å slite fysisk og mentalt og oppleve noen av de verste dagene i livet ditt, vil du få det endret når du først kommer inn. Det gode med dette er at du gror på slikt, og du får oppleve mye du aldri vil få gjort utenfor forsvaret. Å alltid kunne tenke "det blir aldri like ille som den dagen" til enhver shitty situasjon er faktisk veldig befriende. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Har du noen erfaring fra forsvaret? Hvordan synes du det er fysisk? Er det slit? Regler og rutiner? Mye arbeid? Ja, ja, ja. Hvis du ikke er forberedt på å slite fysisk og mentalt og oppleve noen av de verste dagene i livet ditt, vil du få det endret når du først kommer inn. Det gode med dette er at du gror på slikt, og du får oppleve mye du aldri vil få gjort utenfor forsvaret. Å alltid kunne tenke "det blir aldri like ille som den dagen" til enhver shitty situasjon er faktisk veldig befriende. Helt enig med det siste der! Uansett hvor mye jeg fryser, så slår det hverken isbading eller å stå på fjellet i 40 effektive kuldegrader! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Du får ikke tatt lån i Forsvaret. Forsvaret betaler deg penger. (Tror det er rundt 170 kroner dagen), pluss at du bor gratis, spiser gratis, og får 7-8 gratis hjemreiser per år. I tillegg får man 32'000kr tror jeg det var etter endt førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Du får ikke tatt lån i Forsvaret. Forsvaret betaler deg penger. (Tror det er rundt 170 kroner dagen), pluss at du bor gratis, spiser gratis, og får 7-8 gratis hjemreiser per år. I tillegg får man 32'000kr tror jeg det var etter endt førstegangstjeneste. Vel, forsvaret er en ganske dyr affære, hvis du hadde jobbet 100% isteden kunne du tjent mangedoblet hva du får til sammen i forsvaret (~70k). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Sjølv så synest eg det er heilt greit betalt i militæret. Dagpengane du får er til reint forbruk då du får alt anna som du treng. Det året eg var i militæret er nok eit av dei åra kor eg hadde mest fri kapital mellom hendene. Både når eg studerte og når eg no er i arbeid så går mykje av inntektene eg har vekk i faste utgifter. Når det gjeld dette med kor slitsomt og strengt det er i militæret så vil det være avhengig av kva tjeneste du har. Dei som avtjener som velferdsassistent løfter knapt ein blyant ein gong. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå