bo1e Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Kan ikke se at det følger med skruer til å feste harddiskene i caddy-sakene i Dell-serveren jeg sitter med. Finnes det noen fysiske butikker i Bergen som selger slike? De hadde ikke på harddisk.no.. Endret 26. januar 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hva med å prøve eBay? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 OT. Elsker min dell maskin. Det neste blir vel en dell rack server. Se også: http://www.dell.com/ca/business/p/poweredge-rack-servers Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Finner lite i norske nettbutikker. Hvor finner man tilbehør til servere og denslags? Ble ikke mye klokere på dell.no/.com heller. Finner nok på ebay ja, men det må jo gå an å få tak i her til lands? Det er en dell poweredge r320. Det sitter fire caddyer for 3.5" disker i fronten. Disse jeg mangler skruer til. Kanskje det kun følger skruer med hvis man kjøper dell harddisker? Bare for å gjøre det vanskelig for folk å ikke kjøpe alt hos dell? Endret 26. januar 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Dell sine nettsider er ikke alltid like oversiktlige. Prøvde du godt nok eller har du sent en epost til kundestøtte hos dell? Du får også som regel raskt svar på dell sine forum: http://en.community.dell.com/support-forums/ Lenke til kommentar
Djn Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Det ser ut som disse, men det firmaet skal ha latterlig mye for å sende de til Norge. Du kan prøve disse, som ser temmelig like ut? (Jeg tror produktbildene er en annen lengde; tegningen ser riktigere ut. Jeg aner ikke om de sender til Norge eller hva de skal ha for det.) Endret 26. januar 2015 av Djn Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Fin fraktpris der ja Fant disse på ebay, syns det ser ut som de kan passe. Hvis jeg ikke finner noe annet så får jeg prøve meg på dem. De tar seg godt betalt for frakten der også, men til å leve med. Syns godt de kunne klart seg med samme fraktkostnad for et par skruer ekstra. http://www.ebay.com/itm/4-Hard-Drive-Caddy-Screws-6-32-UNC-1-4-Countersunk-IDE-SATA-HDD-Hot-Plug-Trays/400517993822 Skal prøve med et spørsmål på supportforumet hos dell også. Endret 26. januar 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Djn Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Det ser ikke ut som vinkelen på hodet er helt riktig, men du kan jo prøve. Det er også de samme gjengene som på de store vanlige PC-skruene, men forskjellig lengde og hode; hvis de skal et sted hvor det er litt plass til overs kan du jo prøve med en av de. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 Det er liten til ingen plass til overs på sidene av caddyen hvis jeg husker riktig i farten. Og skruehodene er små og kon, sånn at de sitter nedsenket og ikke stikker utenfor i det hele tatt. Hodet på de svarte skruene ser ganske minimalt ut, så det er ikke umulig at de passer. Hadde selvfølgelig vært greit om jeg fant et delenummer fra Dell som det gikk an å forholde seg til, men forslagene fra supportforumet hos dell er å gå på "home depot" og leite etter skruer som passer. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Er ikke det SCR-CS-6-32-0.25i-82 ? (Evt SCR-CS-6-32-0.25i-82-x20-BN-OE for pakke med 20 ) Det er Manufacturer's Part Number fra Disctech, så det behøver ikke stemme - men det ser i det minste ut som om flere bruker det samme nummeret. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 som regel følger det med skruer når du kjøper caddy har kjøpt en del på ebay både de til 10$ og orginale dell og alle har det fulgt med skruer til se på disse Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Hodet på SCR-CS-6-32-0.25i-82 ser litt stort ut. Usikker på om det vil stikke på utsiden av caddyen. De stemmer overens med det første bildet jeg postet, men det bildet stemmer ikke overens med skruene som sitter i caddyen ser jeg ved nærmere undersøkelse Caddyene sitter i serveren, og jeg kan ikke se at det følgte med skruer i det hele tatt. Det følgte med en strømkabel, og ikke noe annet. Jeg har tatt et bilde av caddyen som det sto disk i fra leverandør, så det viser ihvertfall akkurat hvordan skruen skal se ut. Så lenge det er et minimalt hode og gjengene passer i hullet på en vanlig 3.5" harddisk så bør det jo gå bra. Endret 3. februar 2015 av bo1e Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 kan stemme med de skruene orginale dell skruer er sorte om din server er brukt så er det han andre som har satt igjen tomme caddyer og tatt ut diska og glemt og levere med skruer for kjøper man en ny server er det bare de diska du bestiller som står i resten av ledig plass har sånne plast rammer til og tette hull og kjøper du en ny disk fra dell følger caddy og skruer med du får ta et søk på ebay lykke til Lenke til kommentar
HawP Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Sjekk om disse kan ha riktige skruer? http://disctech.com/Products/Screws-Bolts-Hard-Drive-Trays-Sleds-Caddies-Carrier Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Serveren ble kjøpt ny, men ikke direkte fra Dell. Det var 4x3.5" caddyer i fronten, én med dell-disk, resten tomme. Har bestilt en ladning skruer fra ebay. De som så mest lovende ut. Så får vi se Koster jo ikke all verden, men tar jo noen dager i posten for hvert forsøk Endret 9. februar 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå