Nornamor Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei, har funnet ut av specsa som er recommended for The Witcher 3: Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz eller AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz Nvidia GPU GeForce GTX 770 AMD GPU Radeon R9 290 8GB RAM OS 64-bit Windows 7 eller 64-bit Windows 8 (8.1) Direct X 11 40 GB med diskplass Spørsmålet mitt da er hvordan relatere dette til bærbare? Ser at 770 gtx ligger på 7000, mens Radeon R9 290 ligger på 9000 i 3DMark firestrike. Går da ut ifra at spillet samarbeider bedre med Nvidia drivere. Er det da riktig å annta at gtx970m vil holde, siden den har samme firestrike score som 770 eller burde jeg gå opp på en 980m? Hva med prosessor, er ingen bærbarprosessorer som kommer i nærheten av kraften til i7 3770, samtidig pleier ikke prosessor å være flaskehals i spill. Har et budsjett på 15k og vil kjøpe bærbar... Denne er innafor budsjettet, men er usikker på om den vil takle det: http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P651S-15e6-4K-UHD-3840x2160e-Intel-Core-i7-4720HQe-16GBe-256GB-SSD-1TB-7200rpme-GeForce-GTX-970M-3GBe-Uten-operativsysteme-25mm-tynn/cat-p/c1000042/p10630718 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Visst du primært blir å spille hjemme å bruke den bærbare som en desktop erstatter, så ville jeg heller satset på en stasjonær PC som du da kan streame spill fra med Steamstreaming. Jeg sitter med en ganske god Stasjonær å en ikke så god bærbar med intel celeron quad prossesor å hd graphics å jeg kan spille alt av spill jeg har til min bærbare på Ultra settings å har 60fps i alle spill. 3000kr til den bærbare som bør ha quad prossesor og resten av pengene på en stasjonær er mitt tips Du slipper unna viftestøy og varme problemer som de aller fleste gaming bærbare har + at du får ytelsen fra en stasjonær PC på en billigere laptop. Lenke til kommentar
Nornamor Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Hei, takk for svar. Har allerede en veldig god stasjonær (gtx780 Ti), men har ikke alltid muligheten til å bruke denne når jeg spiller. Kommet fram til at jeg faktisk har et ønske om en 15 tommer realativt tynn bærbar (som den jeg referer til) grunnet all reisingen jeg gjør og at jeg er lei av å drasse stasjonær på LAN. Viftestøy og varme får jeg leve med de ganger jeg bruker den. Viktigste er at den ikke er slepbar (større en 15 tommer) og faktisk klarer å yte det den skal. Endret 27. januar 2015 av Nornamor Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Nå er vel ikke akkurat Kunshan pc'ene kjent for å være hverken støysvake eller kjølige... Har ikke personlig erfaring med de, men sitter med dette inntrykket etter å ha lest meg opp i forbindelse med mitt forrige kjøp. Lenke til kommentar
Nornamor Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Nå er vel ikke akkurat Kunshan pc'ene kjent for å være hverken støysvake eller kjølige... Har ikke personlig erfaring med de, men sitter med dette inntrykket etter å ha lest meg opp i forbindelse med mitt forrige kjøp. Ja, leste det ut av testene, men det er heller mindre viktig tenker jeg. Har lite bråkete stasjonær hjemme. Er nok bråk på LAN Hadde vært greit om noen kunne uttalt seg mer om faktiske ytelsen mtp. Witcher 3? Endret 27. januar 2015 av Nornamor Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg vil nå si at min 570MW ifra Multicom er kjølig og regner med at jeg ikke vil få problem med å spille Witcher 3 på den....ihvertfall når jeg snart skal bytte til 980M SLi.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå