Lucifer83 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei. Vet ikke om jeg poster på rett sted så beklager om dette er feil. Jeg har et litt frustrerende problem. Windows 8.1 Pro både hjemme og jobb.Bruker Cisco VPN mot jobb nett og kjører RDP mot maskinen på jobb. Dette fungerer veldig bra. MEN så kommer problemet. Når jeg kommer på jobb dagen etter og skal fortsette der jeg slapp i min RDP sesjon så husker ikke maskinen hva jeg har oppe og jeg blir møtt med en helt rein windows login. Ingen av programmene jeg hadde åpnet via RDP er åpne lenger og alle andre dokumenter er lukket. Jeg har nylig reinstallert og jeg vet det er en regfiks eller en gpo instilling på en eller annen måte som gjør at windows husker dette når man logger på lokalt igjen. Jeg bare klarer ikke finne ut hvor igjen.... og ja jeg har googlet men sikkert ikke på rett måte da jeg ikke finner noe.... Dette gjelder også for flere her med både win 8.1 og win7. ( alle 64 bit ) Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Når du avslutter sesjonen hjemme, hva gjør du da? Logger du av, eller kobler du fra? Vi bruker tilsvarende (dog ikke med Cisco VPN, uten at det burde ha noe å si her), funker gullegodt og så godt som uproblematisk. Skrivebordet er slik det så ut sist en brukte det, så sant en ikke logger av. Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Fant den tilfeldig selv nå.. hehe rett etter jeg postet... Open gpedit.msc Browse to Computer Configuration --> Administrative Templates --> Windows Components --> Remote Desktop Services --> Remote Desktop Session Host --> Session Time Limits. Enable the "Set time limit for disconnected sessions" and set it to Never Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Men som standard er denne ikke virksom, dvs at du IKKE skal miste sesjonen: "Hvis du deaktiverer eller ikke konfigurerer denne policyinnstillingen, er ikke policyinnstillingen angitt på gruppepolicynivå. Som standard opprettholdes frakoblede Remote Desktop Services-økter i ubegrenset tid." Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Skal teste rdp i kveld og se hvordan forskjellen er. For til nå har det IKKE vært noen løsning å ha den som default.. Alt er gone når jeg kommer på jobb dagen etter og slik kan jeg ikke ha det. Men vet det er noe slikt jeg aktiverte sist også før jeg reinstallerte men det er så himla lenge siden så må bare teste i kveld.... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Og det kan godt være at dette er noe som endrer seg hvorvidt en maskin er innmeldt i domene eller ei. Min PC her er ikke i domene, og jeg bruker hovedsakelig samba som erstatning til en vanlig AD-server. Skulle ikke forundre meg om det er en server-policy som gjør dette. Synes å huske det var noe slik den gang jeg herjet mye med Win-servere :-) Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Da har jeg testet og det VIRKER bra. Lenke til kommentar
Kongletre Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hei! Regner med du bruker Windows sitt remote desktop? Høgre klikk på rdp, under "mål" / "start", så skriver du "/Admin" på slutten. Da vil du få konsoll tilgang og ikke starte en sesjon til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå