Windoge Skrevet 26. april 2017 Rapporter Del Skrevet 26. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 Ja, jøss - oppdateringene har kommet tett til Lum950 - jeg har 2 (1 XL og en 950 DualSIM) hvorav den ene har vært i Fast Ring på Insider Builds det siste året. Nå er begge satt i Release Ring. Jeg har ingen som helst tro på nye MSFT telefoner - Surface Phone e.l. - men jeg vil kanskje tro at andre OEMs kan komme med noe spennende etterhvert når W10 Universal blir mer utbredt. Jeg har de to som jeg er såååå forsiktig med slik at de ikke går i bakken eller sklir ut av brystlommen og ned i dass . . . dermed vil jeg forhåpentligvis ha 2 gode W10 telefoner langt inn i 2018 - hoved SIM/Tvilling SIM - nesten likt satt opp. Den MotoG4+ med Android/Nougat jeg tukler litt med er forberedelse til den dagen (som forhåpentligvis aldri kommer) MSFT stopper Mobile OS utvikling og ingen gidder å lage hardware. Android/Nougat er ikke imponerende på noen som helst måte - så jeg er overbevist om at Android fansen blander kortene og snakker om all den supre hardwaren som produseres med Android bak masse bloatware og piss. Jeg vet jo godt at Google Pixel med stock/ren Android har mye kult som en MotoG4 ikke har, men settings og mail klient er likt..den ekle fargen også - den må man roote telefonen for å få gjort noe med, mens vi i windows menigheten har 30 accentfarver å velge mellom.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Tja, skal den det? Ingen vet. Alle bare "håper". Her kunne Microsoft gjerne vært litt mer åpne med kortene sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Tja, skal den det? Ingen vet. Alle bare "håper". Her kunne Microsoft gjerne vært litt mer åpne med kortene sine. Finnes der noen som produserer mobiler og som annonserer hvordan deres neste mobil vil bli? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Tja, skal den det? Ingen vet. Alle bare "håper". Her kunne Microsoft gjerne vært litt mer åpne med kortene sine. Finnes der noen som produserer mobiler og som annonserer hvordan deres neste mobil vil bli? Noen gir faktisk inntrykk av at de skal lage en ny mobil. Og ikke bare holder helt kjeft mens kundene er overbevist om at de har meldt seg ut av markedet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 Hvorfor fortsetter de å forbedre operativsystemet om de ikke skal lansere flere telefoner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Tja, skal den det? Ingen vet. Alle bare "håper". Her kunne Microsoft gjerne vært litt mer åpne med kortene sine. Finnes der noen som produserer mobiler og som annonserer hvordan deres neste mobil vil bli? Noen gir faktisk inntrykk av at de skal lage en ny mobil. Og ikke bare holder helt kjeft mens kundene er overbevist om at de har meldt seg ut av markedet. Uten noen linker, så er det bare dine meninger, for hva enn de er verdt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 De gav opp telefonene (hardware) for over et år siden, jeg tror aldri MSFT kommer til å produsere telefoner (hardware) igjen. Jeg snakker om WPhone/WMobil (software) - det skulle jeg gjerne se utvikles videre. De "gav opp" Lumia, men produserer fortsatt oppdateringer til Lumia 950 og eldre modeller. Skal ikke Surface Phone annonseres etterhvert? Antar disse blir å fungere med det samme operativsystemet. Tja, skal den det? Ingen vet. Alle bare "håper". Her kunne Microsoft gjerne vært litt mer åpne med kortene sine. Finnes der noen som produserer mobiler og som annonserer hvordan deres neste mobil vil bli? Noen gir faktisk inntrykk av at de skal lage en ny mobil. Og ikke bare holder helt kjeft mens kundene er overbevist om at de har meldt seg ut av markedet. Uten noen linker, så er det bare dine meninger, for hva enn de er verdt. Greit nok, men ikke alt er linket til på nettet. Noe vet man bare. Jeg regner med at du vet bursdagen til moren din, uten å sjekke å nettet. Selvfølgelig er min antagelser om Microsoft bare det. Antagelser. Men Facebookgruppa til Windows Phone i Norge har så mange medlemmer som lurer på hva som skjer videre. Og selv de mest entusiastiske tilhengerne, har ingen svar å komme med. Synd egentlig, for WP er helt topp. Men akkurat nå finnes det ikke noe hardware som kan forsvare kjøp av en WP telefon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. april 2017 Rapporter Del Skrevet 27. april 2017 Oi en Facebookgruppe. Ja da må det jo stemme. [/sarkasme] Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 3. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2017 Oi, her er det bare gammelt "nytt" - kanskje alle fans har gitt opp/skiftet menighet ? Jeg har kjøpt meg en billig Android selv som jeg tester - kriteriene var : mest mulig ren/stock Android, klar for Nougat, OK kamera og 5'' + skjerm. Endte opp med en Motorola Moto g4+ til 1,690 Kr. Den er 98% ren Android. Nå forstår jeg hvorfor jeg har holdt meg til og kommer til å holde meg til WPhone. . . helt til det evt ikke er noen anne vei enn å bytte til IOS eller Android. Gitt opp? Nope ? Fortsatt Lumia 950 XL som funker flott. Håper den fortsetter med det for alternativet er pest eller kolera... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2017 Det beste hadde vært om Microsoft produserte telefoner med Android. Det er tross alt lite i veien med selve maskinvaren. Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 3. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2017 Oi, her er det bare gammelt "nytt" - kanskje alle fans har gitt opp/skiftet menighet ? Jeg har kjøpt meg en billig Android selv som jeg tester - kriteriene var : mest mulig ren/stock Android, klar for Nougat, OK kamera og 5'' + skjerm. Endte opp med en Motorola Moto g4+ til 1,690 Kr. Den er 98% ren Android. Nå forstår jeg hvorfor jeg har holdt meg til og kommer til å holde meg til WPhone. . . helt til det evt ikke er noen anne vei enn å bytte til IOS eller Android. Gitt opp? Nope Fortsatt Lumia 950 XL som funker flott. Håper den fortsetter med det for alternativet er pest eller kolera... Nei, Xaphoon, jeg har absolutt ikke gitt opp ennå. Min 950XL har fungert som en drøm med unntak av et par glitches som ordnet seg med updates. Har for sikkerthets skyld en 950 Dual SIM som back up (+ en 930 og 2x735) - men jeg tror vi bare må forberede oss på at vedlikeholds-modusen av WPhone som MSFT nå ser ut til å gå inn i kan tvinge oss over på noe annet i løpet av de neste 12-18 mndr, God forbid. Nå har jeg forøvrig et STORT problem med mine 950ier etter siste Creators Update - det er en mail-konto som har slått seg helt vrang og det er KRISE. På jobben vi en shared mailboks som settes opp som en IMAP4 (uavhengig av om man bruker IOS/Android/WP) der det er samme server for inn/utgående mail, men det er forskjellig bruker/passord til inn/ut server. Dvs på WP må den settes opp med Advanced Settings der man kan fjerne valget : Bruk samme user/password for outgoing mails. Denne har klikket helt og blitt ustabil med siste oppdatering. Jada, jeg har kjørt WDRT og "ren oppstart" dvs uten å hente ned "faulty" back-ups, men problemet er der fortsatt. Får den der irriterende meldingen om at mail settings er outdated, og at passordet for bruker ved henting av mail er borte (til tross for at det ble lagt inn 3 minutter tidligere)/"please update the password for the account" Men, det rare er at mailboksen plutselig kan synce etter at tlf er skrudd/av og på og med Wi-Fi skrudd av ved av/på. Jeg har rapportert det til Feedback Hub, selvfølgelig - og der er det mange som har rapportert issues etter WC update..... Har en exchange server acct og en IMAP4 acct (også satt opp med advanced settings fordi det er forskjellig mailserver for ut/inn mail men med samme bruker/passord for begge servers) og de virker aldeles strålende slik de alltid har gjort. Men, vi vet jo at WP utvikling har stoppet opp, men at bug-fjerning vil fortsette - kanskje til og med Redstone 3 skal rulles ut i høst. Jeg er så avhengig av velfungerende mobil i jobben - spesielt mail accts og sharepoint/onedrive for business + Skype for business - at det er nødvendig å begynne å utforske alternativene Pest og Cholera. Sien jeg sovner når jeg berører konas+datterens iPhones/iPads må jeg se i hvilken grad ren Android kan tilpasses Windows med Arrow Launcher/Outlook etc etc. Tror det er lurt å forberede seg ! Misterolf. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2017 Creators Update kom endelig. Med det resultatet at min Vector Watch ikke lenger får notifikasjoner. Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Forum Jeg har aldri vært noen app-jeger, men det er noen "man må bare ha" i tillegg til social media og productivity apps som Outlook/Onedrive/ Skype for Business etc - og Vipps og #Ruter er i den kategorien nødvendige tilleggsapper for mitt vedkommende. Jeg tror desverre aldri WP vil komme tilbake igjen i Norge slik at denne typen apps vil bli utviklet på ny. Hva var det DnB sa? 2.5 Mill brukere av Vipps hvorav 11,000 på Windows Phone... og de 11000 blir nok null over sommeren. F@en så synd Lenke til kommentar
Storgauder Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Hvor store resurser kreves det for å opprette og vedlikeholde en app? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Hvor store resurser kreves det for å opprette og vedlikeholde en app? Å opprette kan være litt jobb. Men ikke for mye hvis du har allerede har en god API/backend. Å vedlikeholde en app som allerede finnes, uten at det legges til ny funksjonalitet (ref. Vipps), er høyst sannsynlig så forsvinnende lite at det ikke dukker opp i noen regnskap de måtte vise. Det står kun på vilje. De vil bare ikke, og derfor fjernes den. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Hvor store resurser kreves det for å opprette og vedlikeholde en app?Å opprette kan være litt jobb. Men ikke for mye hvis du har allerede har en god API/backend. Å vedlikeholde en app som allerede finnes, uten at det legges til ny funksjonalitet (ref. Vipps), er høyst sannsynlig så forsvinnende lite at det ikke dukker opp i noen regnskap de måtte vise. Det står kun på vilje. De vil bare ikke, og derfor fjernes den. Men som det ble nevnt i tråden om at VIPPS mfl. blir borte, utfordringen blir når man skal endre, videreutvikle appen. Da blir kosten (uforholdsmessig) stor hvis man skal ha et utviklingsmiljø som også skal støtte WinMobile. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Men som det ble nevnt i tråden om at VIPPS mfl. blir borte, utfordringen blir når man skal endre, videreutvikle appen. Da blir kosten (uforholdsmessig) stor hvis man skal ha et utviklingsmiljø som også skal støtte WinMobile. I praksis ikke mer enn at DnB og kompani hadde stått i den vesle kostnaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå