Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 (mobile). Do great things.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Der har jeg bare "Vekk mobilen når jeg dobbelttrykker på skjermen" og "Vibrer når jeg trykker på navigasjonstastene". Får heller ingen treff når jeg søker på "Demp" i innstillinger.

Jeg har nettopp lastet ned 10.0.14393.321 (kom igår) på min Lumia 735 (reservetelefon uten insider preview) og jeg har 4 valg på den skjermen (jeg har mine telefoner på Engelsk) :

1) Wake op the phone when I double tap on the screen

2) Silence incoming calls when I place the phone face down on a surface

3) Use the touch screen with most types of gloves

4) Vibrate when I tap the navigation keys

Jeg har forøvrig Insider Preview 10.0.14936.1000 på en annen reservetelefon (NL930) - der har jeg de samme valgene som ovenfor

Forsøkte å oppdatere telefonen til 10.0.14393.321, men mangler fremdeles de funksjonene. Prøvde for moro skyld å endre språk til engelsk for å se om det hadde noe å si (har opplevd det tidligere med Microsoft-produkter), men det hjalp heller ikke. Merkelig at min 950XL mangler dette. Opplevde noe lignende når jeg kjøpte min 925, jeg manglet funksjoner på den som andre med 925 hadde.

Jeg ville prøvd å opprette meg en ny Microsoft konto som jeg logget meg på med, etter en full resett av telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok for knyttet til MS-kontoen min til at det er et alternativ. Så lenge volumknappene og av/på-knappen fungerer så får det holde. Har egentlig aldri brukt Gestures så det er ikke et altfor stort tap. Bare synd det skal være slike sprik i OSet fra telefon til telefon.

Hei

Jeg fikk min primær telefon L950XL tilbake fra reparasjon igår - faktisk oppdaget jeg at det var en annen/ny telefon og ikke den jeg leverte inn. (Dette var en sak hvor jeg etter 3. gangs innlevering fikk MSFT verkstedet til å innse at det var en hardware glitch - det kom "barbermaskin-lyder" og skjerm-fuzz når den jobbet litt hardt med f.ex. games med litt saftig grafikk. Det gikk via Elkjøp som forøvrig gjorde en god jobb med statusoppdateringer og pushing på MSFT verkstedet hele veien). Så den telefonen jeg hentet igår hadde en annen radio/og annet IMEI nr - og var helt generisk blank med 10586 og 1511 bld.

Oppdaterte den til 14393.321 og startet den som ny dvs hentet ikke inn backup fra før rep.

Den har IKKE "flip to silence" på de innstillingene jeg beskrev ovenfor på L735 og L930 - så da er det vel det diverse forumer skrev - Lumia 950 og XL har ikke den funksjonen - det hadde jeg glemt fordi jeg i ukesvis har brukt L930...

(jeg skrev jo heller ikke at min 950XL hadde det - men må innrømme jeg trodde jeg hadde sett/brukt det på den tidligere) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei Forum

Lumia950XL Camera / etter oppdatering av Camera appen igår - får dere andre location/exif data på bilder tatt med kameraet ?

Det har ikke virket hos meg på lenge - hverken før/etter siste oppdatering. Ikke noe feil med Hardware/Settings fordi det fungerer fint med ProShots nye camera app.

Fint om noen kan kommentere på dette før jeg tar en HR eller WDRT lobotomi på telefonen - blir litt gæern av det selv om det altså fungerer fint på ProShot appen

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

forsøker å "kom i gang" med min nokia 1520. Valgte norsk bokmål etter factory reset. Alle apps har norsk som språk, men plutselig etter at telefonen oppdaterer apps skifter flere om til engelsk, f.eks telefonboken og kamera(nå camera) app.. 

får heller ikke stoppet "preview builder", det er et alternativ man kan trykke på der det står at man kan slutte å delta, men når jeg trykker på det linker det til en microsoft nettside.. 

Foreløpig har opplevelsen med windowsphone vært søppel mtp brukervennlighet 

Lenke til kommentar

får heller ikke stoppet "preview builder", det er et alternativ man kan trykke på der det står at man kan slutte å delta, men når jeg trykker på det linker det til en microsoft nettside.. 

Hvilken versjon av Windows 10 Mobile kjører du nå?

Da jeg "meldte meg ut" av Insider Preview (med en Lumia 920), restartet telefonen og "rullet tilbake" til versjon "1511.xyz" (som er den nyeste som støttes for 920).

Kanskje du må installere noe mer før du kan "rulle tilbake" til den nyeste stabile versjonen for 1520?

Så også her: http://www.windowscentral.com/how-unenroll-windows-insider-program-pc-and-mobile

edit: Det riktige skal vel være versjon "1511", build 10586.xyz

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvilken versjon av Windows 10 Mobile kjører du nå?

Da jeg "meldte meg ut" av Insider Preview (med en Lumia 920), restartet telefonen og "rullet tilbake" til versjon "1511.xyz" (som er den nyeste som støttes for 920).

Kanskje du må installere noe mer før du kan "rulle tilbake" til den nyeste stabile versjonen for 1520?

Så også her: http://www.windowscentral.com/how-unenroll-windows-insider-program-pc-and-mobile

edit: Det riktige skal vel være versjon "1511", build 10586.xyz

versjon 1607

os build. 10.0.14946.1000

har gjort flere forsøk, reset, men ingenting ser til å fungere. Kan ikke laste ned noe tool fordi jeg bruker apple. 

et annen ting jeg lurer på, hvordan skrur man av sms/ text-message backup? Hver gang jeg gjør en reset, dukker gamle sms opp når noen sender sms. Det er creepy af at microsoft lagrer tekstmeldingene mine.. 

Lenke til kommentar

Kanskje du har kjørt inn i en trang blindvei med defekt revers?

Med en Windows-PC kan du i det minste bruke Windows Device Recovery Tool for å reinstallere den nyeste versjonen av OS'et som er releaset for telefonen; hva man kan gjøre med en Mac vet jeg ikke.

Men har du prøvd å "melde deg ut" ved å bruke Windows Insider-app'en? (Den du brukte for å melde deg inn.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

En annen ting du kan prøve er å gå til https://insider.windows.com/ og logge deg inn, og se om du kan melde deg (og telefonen) ut av insider-programmet derfra.

har meldt ut. Telefonen er kjøpt brukt. Det er synd, byggkvaliteten er tipp topp, andre toppmodeller bøyes av å ligge i bukselommen. Men windowsphone er ubrukelig, og microsofts personvern er creepy

Lenke til kommentar

Hvis det er backup av dine SMS'er som gjør det creepy, så kan du jo slå av det - men det kan hende du må slå av backup av andre ting samtidig, jeg har ikke studert det så nøye. (Og for meg er det ikke mer creepy enn det jeg lever med på iOS og Android.)

Hvis du er utmeldt fra Insider-programmet, så skulle det bare være å ta en "reset to factory settings" for å fjerne alle spor av det fra telefonen. Hvis du derimot fortsatt står som medlem av Insider-programmet og logger deg inn på telefonen med din Microsoft-konto, så vil du fortsatt få insider-oppdateringer. Jeg tror kanskje det er et eller annet du ikke får med deg når du prøver å melde deg og telefonen ut av Insider-programmet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvis det er backup av dine SMS'er som gjør det creepy, så kan du jo slå av det - men det kan hende du må slå av backup av andre ting samtidig, jeg har ikke studert det så nøye. (Og for meg er det ikke mer creepy enn det jeg lever med på iOS og Android.)

Hvis du er utmeldt fra Insider-programmet, så skulle det bare være å ta en "reset to factory settings" for å fjerne alle spor av det fra telefonen. Hvis du derimot fortsatt står som medlem av Insider-programmet og logger deg inn på telefonen med din Microsoft-konto, så vil du fortsatt få insider-oppdateringer. Jeg tror kanskje det er et eller annet du ikke får med deg når du prøver å melde deg og telefonen ut av Insider-programmet.

har ikke opplevd på noe annet OS, å få gamle meldinger tilbake på en factory reset telefon. Alt backup er skrudd av. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Sikker på at det er en factory reset du har gjort, og ikke en "vanlig reset"?

Det du beskriver stemmer ikke med mine egne erfaringer (som riktignok var med L920, ikke L1520).

går inn instillinger og tilbakestiller

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Oi, her er det bare gammelt "nytt" - kanskje alle fans har gitt opp/skiftet menighet ?

Jeg har kjøpt meg en billig Android selv som jeg tester - kriteriene var :   mest mulig ren/stock Android, klar for Nougat, OK kamera og 5'' + skjerm. Endte opp med en Motorola Moto g4+ til 1,690 Kr. Den er 98% ren Android.

Nå forstår jeg hvorfor jeg har holdt meg til og kommer til å holde meg til WPhone. . .   helt til det evt ikke er noen anne vei enn å bytte til IOS eller Android.

Lenke til kommentar

Hei Raspeball

Hvis man som meg benytter telefonen til MSFT Office applikasjoner + mail og noen få "nødvendige" apps - e.g. VIPPS, Ruter, Enpass, Realarm, WhatsApp, XE Currency, Flights, Volvo on Call, Skype/Skype for Business og resten som web-apps og ut i fra det sammenligner OS'ene synes jeg all funksjonalitet og UI ser vesentlig bedre ut og virker minst like raskt på W10 Creators Update som på Nougat. Nå er jo en 950XL stadig en bedre tlf enn en Moto 4G+ på papiret, så det er vel noe av forklaringen spesielt mht skjerm, kamera etc etc.

Ser jo attraksjonen med mange andre flashy telefoner for Android med super-specs og elegant design og fantastiske skjermer - men ren Android mot W10 synes ikke jeg er noe bedre på noen måter. Igjen, bryr meg ikke om det finnes 183 forskjellige file-managers og egen app for hvert Museum i hele verden...

Dette er mine meninger/erfaringer og jeg ble overrasket over hvor lite Nougat har å tilby i OS'et.

Rolf

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett - jeg er enig i mye av det som blir sagt, og jeg er en STOR fan av WP10. Som du sier, så er det mange apper som gjør en helt utmerket jobb på Win10, og jeg kunne feks lett hatt en Lumia 950 som jobbtelefon (dersom det hadde vært aktuelt). Men, det er rett og slett frustrerende å være "stuck" på n plattform som er så død som den er. Jeg er en multimedia-fyr, og man har mange flere muligheter og enkle løsninger på Android enn på WP10, uavhengig av hvor bra OS-et som sådan er.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...