nebrewfoz Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Noen som vet om Microsoft har en egen måte man kan registrere en Lumia 930 som reklamasjon? Telefonen min starter plutselig ikke, og ifølge serienummeret er den fortsatt innenfor garantien. Reklamasjoner må vel tas opp med selgeren, som deretter eventuelt vil henvise deg til et verksted. Hvis du har kjøpt fra en nettbutikk, så har de av og til informasjon om sånt på sine websider. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Noen som vet om Microsoft har en egen måte man kan registrere en Lumia 930 som reklamasjon? Telefonen min starter plutselig ikke, og ifølge serienummeret er den fortsatt innenfor garantien. Reklamasjoner må vel tas opp med selgeren, som deretter eventuelt vil henvise deg til et verksted. Hvis du har kjøpt fra en nettbutikk, så har de av og til informasjon om sånt på sine websider. Husker bare at med Xbox One så fikset de det direkte via nettsiden sin. Trengte ikke å kontakte butikken i det hele tatt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 I dag kom ihvertfall en svært forbedret Facebook-applikasjon til Windows 10, så får håpe den ikke er så langt unna til WP. Gikk tilbake til Android for noen uker siden, og kan ikke si jeg angrer. Håper støtten for applikasjoner og selve operativsystemet bedrer deg, så kanskje man kan bytte tilbake en vakker dag. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Da er det kanskje over og ut for windows på mobil? http://e24.no/boers-og-finans/microsoft/microsoft-slutter-aa-produsere-mobiltelefoner/23693014 Usikker på hvordan satsingen blir framover siden de ikke produserer egen HW. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 En noe mer nyansert artikkel om det samme: http://www.windowscentral.com/microsoft-restructuring-its-smartphone-business-will-cut-1850-jobs Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Jeg er sikkert den eneste i Kvadraturen i Oslo med WM telefon, jeg er omgitt av iPhones og en og annen Android. Er jeg på en skoletilstening hvor foreldre knipser som gærne, er det heller ingen andre med WM telefon. . . Jeg ser så og si aldri noen på fortauet med WM telefon. Det blir "business as usual" fremover, men andre ord - så dette er jo strengt tatt ikke breaking news... Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Lurer på hvorfor i alle dager andre skal lage telefoner på en plattform som ikke engang de som står bak plattformen klarte å få til å selge, uansett hvor hardt de satsa. Realiteten er at ingen utviklere i hele verden (iallfall ingen fornuftige) kommer til å lage apper til Windows for telefon nå. Så da står man igjen med de som gidder å tilpasse Universal-appene sine, men det er jo ikke akkurat noen suksessfull plattform det heller - særlig ikke nå som den eneste grunnen til å bruke den er borte. Win32 gir så ekstremt mange flere muligheter for utviklere at det er galskap å benytte noe annet bare fordi MS vil det. Endret 25. mai 2016 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Lurer på hvorfor i alle dager andre skal lage telefoner på en plattform som ikke engang de som står bak plattformen klarte å få til å selge, uansett hvor hardt de satsa. Realiteten er at ingen utviklere i hele verden (iallfall ingen fornuftige) kommer til å lage apper til Windows for telefon nå. Så da står man igjen med de som gidder å tilpasse Universal-appene sine, men det er jo ikke akkurat noen suksessfull plattform det heller - særlig ikke nå som den eneste grunnen til å bruke den er borte. Win32 gir så ekstremt mange flere muligheter for utviklere at det er galskap å benytte noe annet bare fordi MS vil det. Du har rett, det er ingen grunn. Det overrasker meg heller ikke dersom satsingen på nye programvareoppdateringer til WP fra Microsoft sin side blir dårligere i tiden fremover. Endret 26. mai 2016 av Windoge Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det er jo bare trist hele opplegget. Windows på telefon er faktisk veldig bra (når det virker som tenkt), og verden trenger sårt en konkurrent til det lykkelige duopolet Apple/Google. Apple driter i at Android tar mesteparten av markedet så lenge de får pengene, og Google driter i at Apple tar de bra kundene siden de tjener masse penger på iOs-brukere også. Det trengs noen som fucker opp for både Google og Apple, og Microsoft kunne helt fint vært den aktøren. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Windows på telefon er faktisk veldig bra Endelig er vi enig om noe. Heldigvis er ryktene om Windows Mobiles død nok en gang overdrevet. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Under 1% markedsandel nå. ... og det er synd. Da er det faktisk to ting vi er enige om! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Lurer på hvorfor i alle dager andre skal lage telefoner på en plattform som ikke engang de som står bak plattformen klarte å få til å selge, uansett hvor hardt de satsa. Realiteten er at ingen utviklere i hele verden (iallfall ingen fornuftige) kommer til å lage apper til Windows for telefon nå. Så da står man igjen med de som gidder å tilpasse Universal-appene sine, men det er jo ikke akkurat noen suksessfull plattform det heller - særlig ikke nå som den eneste grunnen til å bruke den er borte. Win32 gir så ekstremt mange flere muligheter for utviklere at det er galskap å benytte noe annet bare fordi MS vil det. Grunnen til at de ikke klarte det er at den ene av de to andre plattformene har grabbet til seg alle idiotene... 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 I media i USA i dag handler alt om "det ene topplaget mot det andre topplaget", og da blir det veldig lite plass til lag 3, 4, osv. De fleste som følger amerikansk politikk tror jo f.eks. at det bare er 2 partier i USA, for man hører jo aldri om noen andre. Når det gjelder OS på en personlig datamaskin, så er det "Mac vs. PC" (godt hjulpet av Apple's geniale reklamesnutter) det handler om. Sorry, vi er nok fortsatt et stykke unna "the year of Linux on the Desktop". Og ettersom resten av verden (i hvert fall den vestlige) "kopierer" eller refererer consumer electronics news fra amerikanske mediehus, så får vi de samme framstillingene her. Windows Mobile opererer vel med samme markedsandelstall som Linux-baserte desktop-OS'er. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Ser ut til at jeg har fått kjøpt meg en nesten ny l950 til 1000kr. Greit å ha som reservetelefon tenker jeg Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Ser ut til at jeg har fått kjøpt meg en nesten ny l950 til 1000kr. Greit å ha som reservetelefon tenker jeg Hei Hvordan får man tak i så billig L950 ? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Bruktmarked på facebook. Det er ingen interesse for andre enn de som har eller har hatt wp før. Sånn ellers så koster den 3000 ny nå om dagen på expert/elkjøp/lefdal. Absolutt en kurant pris det også, men tipper den kommer til å havne til ca 2000 innen august. Endret 15. juni 2016 av Xmir Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg kjøpte en L920 for kr. 2222,- i et svakt øyeblikk på en søndag for 3 år siden. (Fargen matchet den nye bilen ...) Kommer L950 til samme pris i år, så ... hvem vet. (Men ny bil blir det nok ikke i år.) Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 både 1020 og 930 var jo en tid til 1700 på elkjøp, så man vet aldri. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Til og med Microsoft webshoppen selger Lumia 950 med ny pris nå - 3699 og ut mnd får man fortsatt med Office 365 og continuum docken til en "verdi" av ca 1700 kroner. Jeg tusler nok rundt med min oransje 930 en stund til, selv om nytt og litt forbedret kamera i lomma hadde vært hyggelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå