Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 (mobile). Do great things.

Anbefalte innlegg

Microsoft er ikke bare "noen", de pleier ikke å surre med slik såpass lenge som de har gjort nå. Dette med at W10M skulle vært rett rundt hjørnet for disse enhetene ble også bevisst brukt i markedsføringen. Men det er ikke noe problem for meg, da går jeg bare heller til en aktør som ikke ter seg slik.

Jeg kommer dog ikke til å selge min 640XL og hvis W10M overbeviser når det endelig kommer så kan det være jeg ser på det på neste telefon der igjen. Dog er Surface Phone i gjære så jeg venter nok til den er i markedet uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sett noen markedsføring fra Microsoft av W10M på "disse enhetene", så jeg vet ikke hva du tenker på her.

Du er klar over at Surface Phone heller ikke er noe som blir markedsført av Microsoft?

Er du i ferd med å begå den samme feilen på nytt?

Om jeg går på de samme PR triksene også denne gang? Neppe ;). Derav bytter jeg plattform (privat) nå og observerer MS sine mobilsatsninger fra gjerdet en stund igjen.

Det var dog en risikovurdering i dette når jeg gjorde kjøpet i august og det var at 2000,- var greit å risikere på et kjøp for å se hvordan dette ble.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er bestemt på jobb at man skal kjøpe inn Windows 10 Mobile telefoner. Er det 950 som fortsatt er flaggskipet? Er det noe som er rett rundt hjørnet som lønner seg å vente på? en 1050 på vei? Surface Phone?

950 XL er flaggskipet, og den blir den nok å være en god stund.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Den fikk lastet ned .71 til slutt og satt i gang oppdateringen. Men den feilet (tror kanskje den gikk tom for strøm :whistle: ). Nå bare går den i loop med sur / lei seg smiley. Vel, vel, det er bare et leketøy, så kjører recovery når Windows 10 Mobile proper er sluppet via Windows Device Recovery Tool. Kan vel ikke være så lenge til  :roll:

Klarte ikke vente lenger, så kjørte recovery. Det gikk overraskende glatt. Og raskt. På 15 min hadde jeg lasta ned og installert WDRT, kobla mobilen til PC-en, som WDRT ikke fant med en gang (sikkert pga. boot-loopen), men så lasta programmet ned 1,6GB image og installerte dette på mobilen på 5 min. Tror og håper Windows 10 Mobile "ferdig versjon" snart kommer til disse eldre modellene, for jeg har tenkt å gi bort denne til et familiemedlem.

Lenke til kommentar

Hvilke apper har du behov for å bruke i jobb på mobilen?

Jeg bruker 950xl til jobb, fungerer glimrende til mitt bruk/behov.

Det jeg savner er at Telenor oppdaterer mobilt bedriftsnettappen sin, her er android bedre - som gir lettere tilgang til å sette over samtaler, automatisk oppslag på nummer mot 1881/bedriftskatalog.
Men, dersom man er dypt investert i office programmer (o365), opplever jeg disse som bedre på WP enn android, selv om det er relativt likt. Skype for business er bedre på android. 

Kan uansett ikke si om man får mer eller mindre for pengene med S6. 

Lenke til kommentar

Fikk nettopp høre at vi kan velge mellom Android og Lumia telefoner på jobb i denne omgang.

950 er fortsatt en god telefon jobbmessig? Eller får man mer for pengene med eks. en Samsung S6 Edge (ikke +)?

Det kommer helt an på hva du skal bruke telefonen til. Windows 10 føles fortsatt uferdig, og den mangler fortsatt mange applikasjoner. Foreløpig vil jeg kun anbefale Lumia 950 til de som ønsker et brukervennlig OS, til tross for mange bugs, og de med behov for et bra mobilkamera. Når det er sagt, så er det mye potensiale her.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Det er litt greia at valget jeg gjør nå blir jeg stuck med i 2 år og da er det kanskje litt mer risky å sitte med en 950?

Den vil nok fungere godt som en jobbmobil slik sett men samtidig er det noen obskure løsninger som forløpig  kun finnes for ios og android på arbeidsplassen, men jeg kan evt. klare meg uten de.  Vet man etterhvet kanskje skal begynne med Skype for business og da synd hvis det er bedre på Android som nevnes. O365 er noe jeg kun bruker privat.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk nettopp høre at vi kan velge mellom Android og Lumia telefoner på jobb i denne omgang.

950 er fortsatt en god telefon jobbmessig? Eller får man mer for pengene med eks. en Samsung S6 Edge (ikke +)?

Det er et par über-negative sjeler som er på korstog her inne, men du trenger ikke høre på dem.

Jeg hadde valgt 950 en gang til. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt greia at valget jeg gjør nå blir jeg stuck med i 2 år og da er det kanskje litt mer risky å sitte med en 950?

Den vil nok fungere godt som en jobbmobil slik sett men samtidig er det noen obskure løsninger som forløpig  kun finnes for ios og android på arbeidsplassen, men jeg kan evt. klare meg uten de.  Vet man etterhvet kanskje skal begynne med Skype for business og da synd hvis det er bedre på Android som nevnes. O365 er noe jeg kun bruker privat.

Microsoft har faktisk i flere tilfeller utviklet bedre applikasjoner til Android og Iphone enn sine egne mobiler.

Lenke til kommentar

Det er et par über-negative sjeler som er på korstog her inne, men du trenger ikke høre på dem.

Jeg hadde valgt 950 en gang til. :)

Men du er åpenbart en "die hard" fan av Lumia. Det er umulig å legge skjul på at Windows 10 på mobil fortsatt er veldig uferdig. Applikasjonsspriket har bare blitt større, og det er som nevnt ikke mulig å vite hva som skjer med Lumia så lenge de er i fritt fall. Microsoft har ikke problemer med å stenge avdelinger på dagen uten å nevne et ord om det til hverken ansatte eller forbrukerne på forhånd.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...