Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 (mobile). Do great things.

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på microsoft.no i en annen forbindelse idag og ser at MSFT gir bort Display Dock til norske kjøpere av 950/950XL også. Tilbudet ligger i telefonen ser det ut til, slik at det ikke spiller noen rolle om den er kjøpt på komplett el elkjøp f.eks. - tilbudet "aksepteres" når man har telefonen i hånden.

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På grunn av uheldige omstendigheter har det blitt uaktuelt for meg å kjøpe Lumia 950 XL. :(

Noen som kjører Win10 insider på Lumia 920, og kan si noe om Win10 på Lumia 920 i det hele tatt er no vits i å drive med?

Merker at jeg egentlig er klar for ny telefon, men det kan hende jeg klarer meg med å oppdatere til Win10 dersom det fungerer OK og alternativet er å gå til Android..

Lenke til kommentar

Veldig plagsom med min WP10 Lumia 930(siste versjon / oppdatering av WP10):

- opplever flere ganger at min Lumia ikke greier å åpne nettsider(der andre dager det går helt fint på samme sider). Prøver jeg en helt annen nettside, så kan det være den blir åpnet.

- finner en nettsider, som jeg ønsker å dele via mail, da tar det lang tid før mailen blir sendt. Mail appen er og åpen(viser bare blå skjerm med mail icon), og stenges ikke på lang tid.

- bilde jeg har på mobilen som jeg ønsker å dele via mail, da tar det lang tid før mailen blir sendt. Mail appen er og åpen(viser bare blå skjerm med mail icon), og stenges ikke på lang tid.

Er det noen fiks på dette?

Endret av ray001
Lenke til kommentar
ray001, den 18 Nov 2015 - 13:39, sa:

Veldig plagsom med min WP10 Lumia 930(siste versjon / oppdatering av WP10):

- opplever flere ganger at min Lumia ikke greier å åpne nettsider(der andre dager det går helt fint på samme sider). Prøver jeg en helt annen nettside, så kan det være den blir åpnet.

- finner en nettsider, som jeg ønsker å dele via mail, da tar det lang tid før mailen blir sendt. Mail appen er og åpen(viser bare blå skjerm med mail icon), og stenges ikke på lang tid.

- bilde jeg har på mobilen som jeg ønsker å dele via mail, da tar det lang tid før mailen blir sendt. Mail appen er og åpen(viser bare blå skjerm med mail icon), og stenges ikke på lang tid.

Er det noen fiks på dette?

ray001

Det du beskriver kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt - jeg har samme NL930 og siste preview OS update - og begge deler "går så det griner". Liker også at bilde-vedlegg som deles pr mail blir sendt i original size istedet for i nedscalet versjon. 

misterolf

Lenke til kommentar
PerAndre123, den 19 Nov 2015 - 08:15, sa:

Lastet ned. Ser ikke noen visuelle endringer. Noen som vet hvor man finner changelog? (Har googlet litt rundt uten videre hell).

WindowsCentral skrev:

Microsoft has just pushed out a fresh Windows 10 Mobile build to Windows Insiders, bringing the build number up to 10586. While there isn't anything new to report with this build, Microsoft did include a number of bug fixes that should be a welcome sight for many. In particular, there are some improvements to the Messaging + Skype experience and some improvements to working with an SD card. Here's the full breakdown of what's been fixed in this build:

• We have fixed the issue that caused the Start experience to become corrupted (garbled) after upgrading and restoring a backup from a phone that had a different resolution.
  • You should now be able to set your default save locations via Settings > System > Storage and it will correctly reflect the current storage settings. Your SD card should no longer show up as a garbled name in Storage settings either.
  • Moving apps to a SD card should no longer cause those apps to crash.
  • We've made improvements to the Messaging + Skype app – through both app updates via the Store and also on the server side.
  • This should be seeing less resuming/loading text when switching apps.
  • The physical camera button should be working again if it wasn't working for you before.
  • Apps and games should download from the Store more reliably.
Lenke til kommentar
PerAndre123, den 11 Nov 2015 - 23:01, sa:

Noen som har klart å koble opp FitBit Charge Hr til sin Windows Phone 10? Kjører siste insider build på min 930, får ikke koblet klokken til klokken :(

Jeg hadde lignende problem med min NL930 med siste Preview Build og Fitbit Surge - for meg ble alt helt smooth etter at jeg avinnstallerte appen / reinnstalerte den. Det kan være det hjalp meg fordi min Fitbit app var en oppgradering av en WP8.1 versjon etter at jeg la in WP10 Dev Preview - appen var der altså før jeg la inn WP10 på den telefonen. 

Ser generelt at mange apper som var på telefonen med WP8.1 ikke blir ordentlig oppdatert når man fornyer OS'et til W10. Bedre å fjerne/reinnstallere slik at det ikke blir for mye lagvis oppdatering.

Lenke til kommentar

Har ett merkelig problem her nå. Kjører nyeste build av Windows 10 på mobilen (930).

Satt opp VPN til nettet mitt hjemme:

- Når jeg er koblet opp på WiFi nett, kobler fint på VPN og klarer kjøre remote desktop til maskinen min fint.

- Når jeg er koblet opp på 4G nett, kobler fint på VPN men klarer IKKE kjøre remote desktop til maskinen min....

Andre som har mulighet til å teste eller har noen smarte løsninger? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ett merkelig problem her nå. Kjører nyeste build av Windows 10 på mobilen (930).

Satt opp VPN til nettet mitt hjemme:

- Når jeg er koblet opp på WiFi nett, kobler fint på VPN og klarer kjøre remote desktop til maskinen min fint.

- Når jeg er koblet opp på 4G nett, kobler fint på VPN men klarer IKKE kjøre remote desktop til maskinen min....

Andre som har mulighet til å teste eller har noen smarte løsninger? :)

Er du sikker på at VPN fungerer på WiFi?

Det høres ut som om du da kobler rett til RDP serveren din og ikke gjennom VPN.

Hvor terminerer du VPN'en? Telefonen eller på klienten? Routeren eller på serveren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...