Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

At den leser opp meldinger når den er koblet til blåtann, kan du slå av i tale.

Tastaturet på 640, som jeg bruker nå i påvente av 950 XL, er langt unna det på 1020'n. Skriver stort sett aldri feil på 1020'n. Var mye i begynnelsen på 640, men har blitt vant til å trykke mer midt på tastene og da funker det bedre.

Regner med at det har med billigere skjerm å gjøre?

På W10 kommer også wordflow på norsk

 

Vet du at WordFlow kommer igjen? Det har vært et av ankepunktene mine mot WP. Wordflow funket jo til Mango en periode, men ble så fjernet. Var jo helt fantastisk å skrive med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skavold:

Blir space tasten da større hvis man fjerne kommatasten? i såfall perfec!

 

 

:
Oh noes, you got me! Jeg trodde virkelig ikke det ville være mulig å finne hva jeg skrev i den største Apple tråden i forumet omtrent samtidig med samme utspill og innhold som i denne tråden. Frustrasjon over tastaturet.

Du tok deg ikke tid til å finne innleggene i samme Apple tråd hvor jeg skryter av WP og Lumia? Neh som jeg trodde, synet stopper ved nesa og fant nok bare den ene tingen jeg ikke var fornøyd med (som også stod her samtidig) ;).

Siden du har så god oversikt over hva jeg skriver i andre tråder så misset du sikkert bare disse innleggene i samme Apple tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=226&do=findComment&comment=22756918

 

Og denne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=226&do=findComment&comment=22757815
Jeg vet, kan være vanskelig å få øye på når de ikke viser det man ønsker å se. ;)

 

Eller her, et par sider i Apple tråden hvor jeg diskutererr for mellomklasse modellene til Microsoft:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=227&do=findComment&comment=22757873

ignorance might be a bliss, to some.... men ta også en titt her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1677456

 

Så forøvrig en fantastisk dokumentar på Netflix nettopp om nettroll. Og jeg så den på 640XL ;). Case closed.

EDIT:
, litt mer FYI. Det finnes faktisk andre som er frustrert over noen av de samme tingene som meg med tastaturet på WP. Tipper de også forherliger Apple :).

"Do,you,keep,hitting,comma,instead,of,space?"

http://forums.windowscentral.com/windows-phone-8/215009-do-you-keep-hitting-comma-instead-space.html

Back to topic.

Lenke til kommentar

Skavold:

Herlig! Space tasten ble akkurat slik jeg ønsket når jeg fjernet komma tasten. Takker!
Nå skulle jeg bare ønske at punktum tasten ved siden av de nå bredere "mellomrom" heller var default som komma siden jeg alltid bruker dobbel-space som punktum.

Ellers var denne fin:

http://www.windowscentral.com/7-tips-type-faster-windows-phone

 

 

Når det gjelder copy/paste er det mange ting og har ikke alle i husken nå men kan begynne å notere. Tar det jeg husker.

-Kopiere bilder fra en app til en annen. Eks. et bilde i en mail til en annen app, selv om jeg holder får jeg ingen copy mulighet.

-Har også slitt litt med å få merket tekst fra noen nettsider som eks. et telefonnummer. 

-Når jeg merker eks. et telefonnummer på en nettside og skal paste et annet sted kommer et tonn av annet tekst med som så kuttes før nummeret.
Er også en drøss andre ting men skal nevne de etterhvert som jeg opplever dem fremover.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ang. kommatasten; bare hyggelig.

 

Har sjelden (les: aldri) hatt behov for å kopiere bilder. Skal jeg bruke de til noe annet, lagrer jeg det og tar det derfra. Av og til merker jeg problemer med tekstmerking (kanskje fordi nettsiden er kodet på en måte som gjør at tekstmerking ikke er å foretrekke? Vet ikke). Men jeg har aldri merket at telefonen kopierer mer enn akkurat det jeg selv markerer. Den lille "kula" under markør-enden er mitt "holdepunkt" - og ingenting utenfor det kopieres i min erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet noen hvordan spill-utvalget kan bli med Windows 10 mobile? Er lei av å måtte bruke ipadden når jeg skal spille boom beach, best fiends etcetc...

 

Bedre, men må nok vente til Project Astoria er ute av beta-fasen. Da vil utviklere kunne overføre Android/IOS-spill over til Windows 10 lett som bare det.

Lenke til kommentar

 

 

Vet noen hvordan spill-utvalget kan bli med Windows 10 mobile? Er lei av å måtte bruke ipadden når jeg skal spille boom beach, best fiends etcetc...

Bedre, men må nok vente til Project Astoria er ute av beta-fasen. Da vil utviklere kunne overføre Android/IOS-spill over til Windows 10 lett som bare det.

Det hørtes bra ut.

Hvor står den informasjonen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet noen hvordan spill-utvalget kan bli med Windows 10 mobile? Er lei av å måtte bruke ipadden når jeg skal spille boom beach, best fiends etcetc...

Bedre, men må nok vente til Project Astoria er ute av beta-fasen. Da vil utviklere kunne overføre Android/IOS-spill over til Windows 10 lett som bare det.
Det hørtes bra ut.

Hvor står den informasjonen?

Bare søk på Project Astoria, så finner du mye. Målet er at utviklere enkelt skal kunne porte over applikasjoner fra Iphone og Android.

Lenke til kommentar

Flere med 640 som innimellom opplever at den mister kontakt med minnekortet. Har "jevnlig" 1-3 ganger i måneden fått melding om "fjerning av minnekort bla bla". Samt at jeg nå siste måneden har begynt å få beskjed om å måtte slå inn simkoden (ikke låsekoden) på nytt selv om telefonen ikke har vært avslått. 

Andre med 640 eller WM som opplever dette?

Lenke til kommentar

Ikke vært borti det selv, men det kan jo høres ut som det er 'intermittent' dårlig kontakt mellom kort og kontaktpunkter.

Har det vært et i overkant korrosivt miljø i den lommen der du oppbevarer telefonen, eller noe sånt?

 

Ta ut kortene og gå over kontaktflatene med viskelær for å fjerne noe av 'belegget'.

(Vanlig speidertriks.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...