Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 (mobile). Do great things.

Anbefalte innlegg

Får ikke til å oppdatere til site builds. Starter nedlastning, men etter en stund, så stopper det opp.

Er VELDIG treg på å starte oppdatering og, men feiler etter en stund.

Jeg nedgraderte til W8.1.

Får ikke høyere build enn 10166, som jeg alltid har hatt, selv om jeg valgte nederst valg i Windows Insider valgene(fast updates).

Har testet 3 ganger nå, samme skjer hver gang

Trist. De nye buildene er MYE raskere og stabile enn 10166.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det, eller kommer det, noen måter å sende lyd/bilde direkte fra telefonen min (930) til tven, noe likt airplay?

Skulle gjerne kunne sett bildene og filmene jeg har på telefonen på tven, trådløst :)

Bruker denne sammen med "Speil skjermen" på Lumia 640. Funker bare flott ? 930 og 1520 funker også

http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor-nettbrett/MSWDA/microsoft-tradlos-displayadapter?scid=Pricecomparison2989#

Lenke til kommentar

Finnes det, eller kommer det, noen måter å sende lyd/bilde direkte fra telefonen min (930) til tven, noe likt airplay?

Skulle gjerne kunne sett bildene og filmene jeg har på telefonen på tven, trådløst :)

Bruker denne sammen med "Speil skjermen" på Lumia 640. Funker bare flott 930 og 1520 funker også

http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor-nettbrett/MSWDA/microsoft-tradlos-displayadapter?scid=Pricecomparison2989#

... og med de fleste (nyere) laptop'er. :)
Lenke til kommentar

Jepp, da funker det :-)

Lumia er oppdatert til 10.0.10572.0.

Det meste / alt ser ut til å fungere :-)

Måtte ta til bruk av WPRT, til WP8.1, ikke WP8.1.1. Så innstallere alle oppdateringer / apper osv.

Så la jeg inn Windows Insider og oppdaterte mobilen. Holder på med noen nye/flere apper nå og oppdatere.

Så MYE bedre og smuttere mobil, likte dette, og ser FRAM til Lumia 950XL :-)

Lenke til kommentar

Hvilke lader og kabel må en ha for ikke få "din mobil lader tregt med denne kabel / lader".

Jeg bruker ladere med 1,5 til 2,4amp, dvs de kan trekke opptil den amperen. Med 5Volt. Med god kabel og.

Eller er det for lite spenning?

Mine Samsung Note 3/4 og Samsung NotePro tablet klager ikke på ladingen.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes at WP er et ork å skrive på? Forferdelig mye feil når man treffer bokstaver, litt mindre responsivt og mye klur er min erfaring etter 3 måneder  tung bruk av sms, whatsapp, messenger osv. Man har etablerte standarder på fysiske tastaturer og jeg synes mobilleverandører bør etterstrebe dette på touch-tastaturer også.

En annen merkelig ting er:

Når jeg kjører bil og har mobilen koblet med bluetooth til stereoanlegget (pairing gikk ikke like enkelt som med iphone og android, bare for å nevne det) så pauser alt hver gang det kommer en melding. Slik har det vært i snart 3 måneder. Bilen tror det kommer en samtale og det kommer opp som en samtale jeg ikke kan besvare på navi-skjermen i bilen. Så må man vente 8-13 sekunder før den blir borte igjen og musikk eller annet kan fortsette. Veldig merkelig at den skal oppføre seg slik pga. meldinger.

Nå siste uken uten at jeg har gjort noen instillingsendringe rpå telefonen så begynner den plutselig å spørre om den skal lese opp meldingene for meg (på engelsk som bare blir høgg). Det fungerer forsåvidt med kommander som "read it, im done" osv. men det er jo helt ubrukelig i Norge.
Dette forklare dog hvorfor den har slått inn på bilannlegget hver gang jeg får en melding, men ekstremt merkelig at den ikke før nå har komunisert at den vil lese opp meldingene som kommer? Og hvorfor "funker" det plutselig nå og hvordan får jeg slått det av?

Ellers må jeg si at jeg inderlig håper at MS tar tak i den elendige funksjonaliteten rundt copy/paste, dette alene gjør til tider telefonen ubrukelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det bare meg som synes at WP er et ork å skrive på? Forferdelig mye feil når man treffer bokstaver, litt mindre responsivt og mye klur er min erfaring etter 3 måneder  tung bruk av sms, whatsapp, messenger osv. Man har etablerte standarder på fysiske tastaturer og jeg synes mobilleverandører bør etterstrebe dette på touch-tastaturer også.

Når jeg kjører bil og har mobilen koblet med bluetooth til stereoanlegget (pairing gikk ikke like enkelt som med iphone og android, bare for å nevne det) så pauser alt hver gang det kommer en melding. Slik har det vært i snart 3 måneder. Bilen tror det kommer en samtale og det kommer opp som en samtale jeg ikke kan besvare på navi-skjermen i bilen. Så må man vente 8-13 sekunder før den blir borte igjen og musikk eller annet kan fortsette. Veldig merkelig at den skal oppføre seg slik pga. meldinger.

Nå siste uken uten at jeg har gjort noen instillingsendringe rpå telefonen så begynner den plutselig å spørre om den skal lese opp meldingene for meg (på engelsk som bare blir høgg). Det fungerer forsåvidt med kommander som "read it, im done" osv. men det er jo helt ubrukelig i Norge.

Dette forklare dog hvorfor den har slått inn på bilannlegget hver gang jeg får en melding, men ekstremt merkelig at den ikke før nå har komunisert at den vil lese opp meldingene som kommer? Og hvorfor "funker" det plutselig nå og hvordan får jeg slått det av?

Ellers må jeg si at jeg inderlig håper at MS tar tak i den elendige funksjonaliteten rundt copy/paste, dette alene gjør til tider telefonen ubrukelig.

'

Tenk at en person som forherliger iPhone etterspør om Microsoft Phone ikke kan bruke etablerte standarder.

Hvorfor spør du ikke om iPhone kan bruke etablerte standarder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Er veldig enig at tastaturet i W10M er upresist. Selv om jeg faktisk trykker på f.eks. «Y» på skjermen, blir bokstaven ved siden av registrert.

Men jeg har hatt iPhone i snart to uker nå og er langt fra imponert over tastaturet. Man må faktisk trykke på «123» for å få tilgang til regelmessige tegn som punktum og komma.

Jeg har lagt ut Lumia 930 for salg, men sikler noe fælt etter 950 XL.

Lenke til kommentar

:
Tenker at du tar helt feil når du påstår at jeg forherliger iphone (easy way out method) og at du er mer opptatt av å benytte usakligheter enn å diskutere saken. Jeg etterspurte også en felles standard ikke at en spesifik leverandør ikke følger den.

Blue:

Både på WP og iOS benytter jeg dobbel-space for punktum :). Sikler også på 950XL men vil se hvordan W10M blir først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Godt poeng, men jeg trives best med en egen punktum-tast. Smak og behag. WP8.1 har, etter min smak, det beste tastaturet.

Noen som har forhåndsbestilt en av de kommende 950-ene?

Lenke til kommentar

At den leser opp meldinger når den er koblet til blåtann, kan du slå av i tale.

Tastaturet på 640, som jeg bruker nå i påvente av 950 XL, er langt unna det på 1020'n. Skriver stort sett aldri feil på 1020'n. Var mye i begynnelsen på 640, men har blitt vant til å trykke mer midt på tastene og da funker det bedre.

Regner med at det har med billigere skjerm å gjøre?

På W10 kommer også wordflow på norsk ?

post-280044-76403_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Theo343 skrev (På 24.10.2015 den 11.47):

:

Tenker at du tar helt feil når du påstår at jeg forherliger iphone (easy way out method) og at du er mer opptatt av å benytte usakligheter enn å diskutere saken. Jeg etterspurte også en felles standard ikke at en spesifik leverandør ikke følger den.

Blue:

Både på WP og iOS benytter jeg dobbel-space for punktum :). Sikler også på 950XL men vil se hvordan W10M blir først.

Dine innlegg i andre tråder fortelle noe helt annet av hva du skriver nå. Det er ikke usaklig å hevde Apple ikke følger standarder. Det er fakta.

Lenke til kommentar

.
Nei, mine innlegg i andre tråder "forteller" ikke noen "forhelligelse" det hele tatt.

Du cherrypicker innlegg.
"det var et par ganger han var fornøyd med og skrøt av Apple implementasjoner så da er han sikkert en fanboy"

"vi overser at han er like fornøyd med og skrøt av implementasjoner/produkter fra Microsoft og andre"

"Han klagde på en Microsoft funksjon, men vi overser at han kan ha klagd på en Apple funksjon"

Hadde du fulgt med i alle tråder jeg deltar i fremfor å sikte deg inn på "ooh han deltar i en apple tråd" ville du sett at jeg skryter hemningsløst av 640XT disse 3 månedene jeg har brukt den daglig så i følge din noe enkle logikk forherliger jeg da Lumia og Microsoft.
Hmm, heldigvis er ikke verden så enkel. Skal man følge slik type uintelligent logikk er alle pakistanere terrorister hvis noen av dem er det.

Usaklighetene jeg henviser til er akkurat denne biten av innlegget ditt, ikke den lille biten du klarte å holde til sak.

Rapportert :).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Theo343 skrev (På 25.10.2015 den 12.35):

.

Nei, mine innlegg i andre tråder "forteller" ikke noen "forhelligelse" det hele tatt.

Du cherrypicker innlegg.

"det var et par ganger han var fornøyd med og skrøt av Apple implementasjoner så da er han sikkert en fanboy"

"vi overser at han er like fornøyd med og skrøt av implementasjoner/produkter fra Microsoft og andre"

"Han klagde på en Microsoft funksjon, men vi overser at han kan ha klagd på en Apple funksjon"

Hadde du fulgt med i alle tråder jeg deltar i fremfor å sikte deg inn på "ooh han deltar i en apple tråd" ville du sett at jeg skryter hemningsløst av 640XT disse 3 månedene jeg har brukt den daglig så i følge din noe enkle logikk forherliger jeg da Lumia og Microsoft.

Hmm, heldigvis er ikke verden så enkel. Skal man følge slik type uintelligent logikk er alle pakistanere terrorister hvis noen av dem er det.

Usaklighetene jeg henviser til er akkurat denne biten av innlegget ditt, ikke den lille biten du klarte å holde til sak.

Rapportert :).

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=302&do=findComment&comment=22847755

Ikke noe å diskutere videre.

Sitat

Må forresten si at det er utrolig hvor godt tastaturet på iPhone 5S og sikkert 6-6S er ift. konkurentene. Har brukt en helt ny WP8.1 telefon som daglig privat telefon i 3 måneder nå samt en Samsung GS5 som, daglig jobbtelefon og det er et ork å skrive meldinger (uavhengig av app) på disse telefonen ift. iPhone.

Har ikke brukt iPhonen min på flere måneder nå. Skrev noen meldinger med noen kontakter der nå og det var en åpenbarelse og utrolig deilig. Kan det virkelig fungere så bra? bare å daske i vei og alt funker! Skrev veldig fort med 2 hender (foretrekker å skrive med 2 tomler) på denne lille skjermen som man skulle tro var forderdelig knotete. Høy hastighet uten noe klur og masse opprettinger. På WP og Android telefonene har nesten hver eneste melding hver dag i 3 måneder føltes som en kamp uten at det bedrer seg i stor grad.

Det er bare noe Apple gjør så mye bedre her, det bare funker! Et av mange gode eksempler på hvorfor mange nok foretrekker en slik enhet.

Mer responsivt og ergonomisk å skrive, mindre feilpress når man faktisk treffer bokstavene osv. Gjør at jeg begynner å få lyst på å kvitte meg med de andre og få meg en ny iPhone.

Hadde det ikke vært for at en iPhone 6S+ 64GB var så forferdelig dyr med dagens kronekurser osv. hadde jeg sporestreks dratt ned på elkjøp el. i helgen er jeg redd. (må være litt forsiktig økonomisk en stund).

Lenke til kommentar

På WP8 er dette under Settings->Speech->Read incoming text messages aloud. Med den på blir det bare ball med musikk over Bluetooth. Med funksjonen deaktivert har jeg ikke hatt noen problemer med dette. På WP8.1, altså.

Hva er det med copy/paste som er så dårlig på WP? Synes det fungerer helt kurant.

Synes space tasten er litt vel liten på WP og treffer derfor ofte komma når jeg skal treffe space. Skyr fysiske tastaturer som har for liten space, return, backspace osv.

Går det ikke an å fjerne kommatasten i W10, slik det går an på WP8? Jeg har gjort det, og holder inne punktumtasten når jeg trenger komma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...