Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.

Anbefalte innlegg

Innstallerte et par apps ifra android, og noen fungerte som filmweb(kino), handelsbanken og finn.no(denne kommer opp med advarsel med

google services, men kommer videre og kan vel gjøre alt).

Hvordan installerte du da? Windows tar ikke apk filer de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xaphoon:

Helt enig i dine betraktninger, men tror ikke det går på at man tester et uferdig OS men at man ikke har kommet så langt man burde ift. lansering. Altså at ting er bekymringsverdig uferdig. Det virker som vedkommende har såpass innsikt i produktutviklingen generelt hos MS at han uttrykker en genuin bekymring for fokuset og satsningen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Microsoft needs to improve Windows 10 Mobile ASAP

http://www.thewindowsclub.com/microsoft-needs-improve-windows-10-mobile-asap

We’d love for the software giant to improve on the performance of the operating system. We look back at how Windows Phone 8 performed so well on devices with 512MB worth of RAM, so what is the deal with Windows 10 Mobile and all its performance issues months after the first build?

hmm...

The company and the team behind the operating system need to take Windows 10 Mobile seriously, because I have yet to come across an insider who is happy with the work Microsoft has done so far.

samt...

On my Lumia 920, I am facing slow performance several times per day. Recently, I attempted to take a photo, and it took a long while for the camera to boot. Even after restarting the phone, it still took forever to complete. Overall performance is also below par though we cannot tell if this is an issue with the phone or the operating system.

http://www.thewindowsclub.com/windows-10-mobile-latest-build-10536-still-us-wondering-platform

Håper virkelig MS setter mer fokus og ressurser på denne plattformen.

Håper da de fortsatt har fokus. Synes det er en smule merkelig en del av den kritikken som kommer fra thewindowsclub. Når man melder seg på insider er det en smule vanskelig å unngå å få med seg alle advarsler om at all bruk er fullstendig på eget ansvar... Det ER tross alt uferdig SW

Det er kanskje uferdig, men har ikke Microsoft planer om å lansere nye mobiltelefoner med Windows 10 allerede i neste måned? Jeg har problemer med å se for meg hvordan de skal klare å få programvaren ferdig til den tid.

Lenke til kommentar

Det er kanskje uferdig, men har ikke Microsoft planer om å lansere nye mobiltelefoner med Windows 10 allerede i neste måned? Jeg har problemer med å se for meg hvordan de skal klare å få programvaren ferdig til den tid.

Omtrent slik det var med Windows 10, altså... Tror de klarer det fint, jeg. :)

Lenke til kommentar

Windows 10 relase har vært ustabil for mange, dog hovedsaklig fordi 3.part ikke har levert gode nok drivere etc., men virker som de har gjort en mer solid jobb der før lansering. Jeg også lurer på hvilken bulild av W10M som er tanket på mobilene som snart må sendes til butikkene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Windows 10 relase har vært ustabil for mange, dog hovedsaklig fordi 3.part ikke har levert gode nok drivere etc.,

Jeg vil ikke si "for mange", men heller "for noen". Jeg har oppgradert mange forskjellige versjoner til Win10, og de aller, aller fleste fungerer knirkefritt.

Poenget var at Windows 10 heller ikke var "ferdig" før lansering. Det kom stadig nye builds med nye features og bug-fixer (og nye bugs) til ca. midt i juli. Microsoft satte strek med build 10270, men de har jo fortsatt Windows Insider og der kommer det jo fremdeles flere builds.

Lenke til kommentar

25mil resultater på google representerer vel ikke bare noen :p Par mil resultater på BSOD søk. Men det som er en trøst er at det har i all hovedsak har vært driverproblematikk. Jeg har også maskiner hvor det har vært helt uproblematisk og erfaringen er at laptoper har mindre problemer enn ymse stasjonære som varierer mer på hardware. De aller fleste driver relaterte problemer kommer man også rundt men det krever en del tinkering og eksperimentering å komme dit.

Av de siste 4 maskinene jeg har forsøkt å oppgradere var det 1 som oppgraderte uten problemer og de 3 andre (forskjellige 1-4 år gamle maskiner) fikk så mye problemer at det måtte kjøres en clean-install fra ISO og selv da var det frustrerende driverproblematikk i ukene etterpå som måtte løses. Det er dog ikke uventet at det vil forekomme på nye releaser men jeg synes det har vært mye mer problematikk rundt Win10 enn det var på eks. Win7. Win10 er dog et OS jeg har troen på fremover.

Men tilbake til W10M, hvilke builds av W10M vet dere om som man ikke får via Insider programmet eller partnerskap? At utviklerne ligger flere hakk foran det som testere får er jo vanlig praksis men saken er hvor lang tid det tar før man har et godt nok produkt hos sluttbrukeren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...