ray001 Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Garmin Connect er det vel snakk om? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.garmin.android.apps.connectmobile Denne ville jeg ihvetfall satt pris på? Endret 12. oktober 2015 av ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Garmin plager og meg, den burde Garmin legge i WP sin store! FTFY. Forsto ikke FTFY, men googlet og antar Fix That For You? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Jepp, han endret setningen for deg så den ble korrekt. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Har prøvd å finne en komplett liste over allerede klare universal-apps, og en liste over kommende apps, uten hell. Mulig at googlingen min er elendig... Forresten så hadde jeg ønsket en egen presentasjon av Windows 10 mobile, og lumia 950/950xl. Føler jeg har altfor lite informasjon om telefonene, continuum, Astoria, w10mobile, kommende apps, planene til MS med win 10 mobile... 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 http://forums.windowscentral.com//windows-10-mobile/ Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Er det flere enn meg som sliter med wpcentral sine sider, fra en Windows mobil? Hos meg oppfører siden seg helt latterlig, plutselig forsvinner alt, det hopper og spretter opp og ned, tidvis umulig å trykke på linker.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Det var en feil,det var snapchat, og ikke spotify jeg mente. Var litt for kjapp i mitt forrige innlegg. Om du installerer Google Play Services (v7.8.99) kommer du til login i Snapchat, men etter den har stått på logging in en stund får man feilmelding. Har funnet ut at Casper fungerer om du bruker "Installed camera app", men det tar over ett minutt fra du tar bilde til det kommer opp i editoren (hos meg hvert fall). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) avion: mulig det er 640xl som er merkelig til tider men jeg opplever det du skriver på andre nettsider også, eks. tv2 før i kveld. Det var omtrent umulig å få sett på en video om farmen da den lå 4-5 sekunder etter hvert trykk og brukte lang tid på å rendre sideinnhold osv.Ellers 2 ting jeg merker meg i 8.1 som jeg lurer på om er i 10ern også. - ingen swype i norsk tastatur og begrensede alternativer for norsk tastatur/språk. - swype for engelsk tastatur og flere alternativer for dette språket. - facebook messenger lar seg ikke legge horisontalt når man skriver (med å holde den i 2 hender) men andre apps gjør dette helt fint.Synes telefonen blir veldig treg til tider. Om det har med under 10% batteri (7%) eller at den bør restartes innimellom eller annet vet jeg ikke, men til tider grenser den mot frustrerende treg. Endret 12. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 Hva er deres er faring? Av dere som har gått ifra Google / android til WP? Min plan er å gå over til WP10, og har W10 på alle mine PCer. Men er / har vært Google fan i lange baner, men ser etter litt nytt nå. Og ser kanskje W10 kan ha noe stor på gang her. Har et par veldig viktige ting her som er med på å veie vektskålen til fordel for W10/Lumia950XL 1. Hvordan er windows browser iforhold chrome? Det er mange fordeler på chrome som jeg ikke ser på andre browser, som du har bookmarks, bruker og passord, apper(bruker mye Keep & kalender & Google Drive), overalt. Dette har chrome/google samme om du bruker annens pc ifra annet land, med bare å logge inn på google kontoen din i chrome. Har windows browser noe tilsvarende innebygd som google har? 2. Hva har Windows / W10 som kan gjøre det samme som Keep som Google har? Dette er et enkelt huske lapp app. 3. Hvordan er Windows kalender iforhold til Google`s? Like enkelt å sette opp? Like enkelt å dele med andre? Og der andre kan legge til og trekke ifra aktiviteter i kalender på Windows, som en kan gjøre på Google? Den største grunnen til at jeg ikke har gått over til WP. Er for investert i Google sitt univers (har solgt sjela mi til Google!). Du kan legge inn en Google-konto og få synket epost, kontakter og kalender. Men hva med Google Photos, Google+ (ja, jeg bruker det ), Hangouts, Maps, Translate, osv. Dessuten "bor" jeg i Chrome (dekstop), selv om det nødvendigvis ikke er den "beste" eller "raskeste" nettleseren. At man bare logger på Chrome og så får synket alle sine innstillinger, bokmerker og plugins er gull verdt for meg. Det ironiske er at jeg for sky og notater har gått over til Microsoft. Bruker OneDrive (Office.com) og OneNote. Microsoft er virkelig til stedet på mobile plattformer og skyen ("cloud first, mobile first" som dem selv sier), men Google har kun investert i iPhone (ved siden av Android). Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Mine erfaring så lang er selve Windows OS`et for mobil er bra. Noe små ting er det, men det er det jammen meg på ALLE mobile plattformer. Jeg og kom ifra Android(før det Apple), og er langt inni android verden, men nå følte jeg trengte noe nytt, og samtidig så kommer W10 opp på mobil, og Windows kommer ut med Lumia 950XL. Slik jeg ser det, og erfare er at de fleste apper har Windows og, det er noen ja, som mangler. Men tror nok de kommer etter, som snapchat. Jeg har mange apper som jeg hadde på android, noen kan jeg leve uten, andre må jeg ha(Garmin Connect, som jeg skal teste igjen når jeg får min android mobil ifra verksted). @Pey`J Slik som du @Pey`J ønsker med Google Photos, G+ og Hangouts, Maps, Translate, osv, er det fra før / "alla" samme på WIndows. Maps(Windows sin), Translate(Windows sin)og til og med Hangouts(Android laget for Windows?) er på Windows plattform og. Google Drive er nok bra den(har brukt den 1-2år nå), men skulle legge inn på W10 på PCen, så legge Google Drive inn etterpå(igjen), og har slitt med den siden, den skal sync hele tiden, og blir aldri ferdige. Begynner på ny etter sync.... Og med Chrome er jeg bare enige med deg, den er rett og slett best. Den savner jeg og på min Lumia W10 mobil. Annet jeg savner ifra android / chrome, er hvor enkelt det er å "copy/past" ifra nettleser / andre ting inn på andre plasser, spesielt på WP10 nettleseren. Jeg tror jeg kommer til å gå over til WP10 helt, når Lumia 950XL kommer ut. For denne ser lovende, og det gjøre W10 for mobil og. Og satser på alt det som jeg ikke liker blir bedre på WP10 og etterhvert :-) Edit Translate - tilsvarende google maps https://www.microsoft.com/en-us/newsearch/result.aspx?q=translate&form=apps Maps - tilsvarende google maps https://www.microsoft.com/en-us/newsearch/result.aspx?q=maps&form=apps Hangouts https://www.microsoft.com/en-us/newsearch/result.aspx?q=Hangouts&form=apps Google / Chrome - Denne har jeg testet, og ikke bra :-( https://www.microsoft.com/en-us/newsearch/result.aspx?q=chrome&form=apps Endret 13. oktober 2015 av ray001 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) WP er bra men har noen skritt å gå ennå før det er like bra som Android og iOS ift. generell bruk. Men det er forfriskende å bruke det selv om det til tider kan være frustrerende. I dag tok jeg meg i å savne det flotte spotlight søket som iOS har. Jeg kom i mål men det var litt mer krøkkete. En annen ting var at det var komplett umulig å bruke copy/paste på bilder i div. apper som jeg lett gjør på andre plattformer. Men det kan bare bli bedre og jeg synes det også har sine styrker. Har kun brukt iPhone når jeg virkelig må (kan telles på 1 hånd). Endret 13. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 Hangouts finnes ikke på windows phone/mobile, eneste jeg savner fra google universet. Det som er linket ovenfor er bare tull. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Microsoft needs to improve Windows 10 Mobile ASAPhttp://www.thewindowsclub.com/microsoft-needs-improve-windows-10-mobile-asap We’d love for the software giant to improve on the performance of the operating system. We look back at how Windows Phone 8 performed so well on devices with 512MB worth of RAM, so what is the deal with Windows 10 Mobile and all its performance issues months after the first build? hmm...The company and the team behind the operating system need to take Windows 10 Mobile seriously, because I have yet to come across an insider who is happy with the work Microsoft has done so far. samt...On my Lumia 920, I am facing slow performance several times per day. Recently, I attempted to take a photo, and it took a long while for the camera to boot. Even after restarting the phone, it still took forever to complete. Overall performance is also below par though we cannot tell if this is an issue with the phone or the operating system. http://www.thewindowsclub.com/windows-10-mobile-latest-build-10536-still-us-wondering-platformHåper virkelig MS setter mer fokus og ressurser på denne plattformen. Endret 13. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 13. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ja,kamera er tregt når jeg skal starte med kamera knappen ifra sort skjerm / hvilende mobil. Ja kanskje starte kamera ikke en gang. Må vekke mobilen opp,så trykke på kamera knappen, da går det bra. Edit Har Lumia 930 med W10 Endret 13. oktober 2015 av ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Hangouts finnes ikke på windows phone/mobile, eneste jeg savner fra google universet. Det som er linket ovenfor er bare tull. Ja, kanskje det ja. Testet en av de appen som jeg linket til over her, og den bare spinner og spinner, og åpner IKKE noe Hangouts. Er det mye slik "skitt" apps, som sier en ting de skal være og ikke er det? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Ang. ytelse WP8 vs. W10M så vil nok W10M oppleves tregere enn WP8 på eksisterende (gamle) modeller. Kan også anbefale factory reset innimellom (hvis man installerer alle Insider builds). Hvis ikke kan man oppleve tregheter, heng og at ting ikke funker (optimalt). Jeg opplevde selv alt dette før jeg tok en nullstilling. I hvert fall bør man gjøre dette når den "ferdige" versjonen kommer senere i år. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Hør folkens. I og med at Google velger å være irrasjonelle og ikke lage apper til Windows Mobile (enda), så hadde jeg ikke tatt sjansen på å installere noen av dem. Det samme gjelder forøvrig Chrome. Finner du "Google Chrome" i Store'n, så hold deg laaangt unna. Endret 14. oktober 2015 av Moskus 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Pey:Jeg kommer til å avvente og høre hva andre brukere av 640XL opplever før jeg slenger inn W10M releasen på min enhet. Synes jeg har merkelige tregheter nå og ønsker ikke mer av det. Endret 14. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Noen som har fått ny oppdatering? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Microsoft needs to improve Windows 10 Mobile ASAP http://www.thewindowsclub.com/microsoft-needs-improve-windows-10-mobile-asap We’d love for the software giant to improve on the performance of the operating system. We look back at how Windows Phone 8 performed so well on devices with 512MB worth of RAM, so what is the deal with Windows 10 Mobile and all its performance issues months after the first build? hmm... The company and the team behind the operating system need to take Windows 10 Mobile seriously, because I have yet to come across an insider who is happy with the work Microsoft has done so far. samt... On my Lumia 920, I am facing slow performance several times per day. Recently, I attempted to take a photo, and it took a long while for the camera to boot. Even after restarting the phone, it still took forever to complete. Overall performance is also below par though we cannot tell if this is an issue with the phone or the operating system. http://www.thewindowsclub.com/windows-10-mobile-latest-build-10536-still-us-wondering-platform Håper virkelig MS setter mer fokus og ressurser på denne plattformen. Håper da de fortsatt har fokus. Synes det er en smule merkelig en del av den kritikken som kommer fra thewindowsclub. Når man melder seg på insider er det en smule vanskelig å unngå å få med seg alle advarsler om at all bruk er fullstendig på eget ansvar... Det ER tross alt uferdig SW ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå