Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en låne telefon nå, for min Samsug Galaxy Note4 er på verksted. Og da fikk jeg velge imellom Samsung og Lumia 900(WP7.8).

Valgte Lumia, for jeg lurer veldig sterkt på å kjøpe Lumia 950XL.

 

Mine utfordringer på Lumia 900 er å få inn gmail, slik at jeg kan få kontakt med mine kontakter igjen.

MEN når jeg prøver å legge til GMAIL så får jeg ikke godkjent, stopper opp med at appen ikke greier å logge meg på. Og ber om å legge inne passordet igjen. Noe jeg gjør, men kommer ikke inn for det.

Er det løsninger på dette problemet?

 

Er det slik at med nyere WP har samme problem?

 

Sett denne youtube videoen for hjelp, og det er mer eller mindre samme jeg gjør, bare det at mitt passord ikke blir godkjent :-(

 

Edit:

FIKK DET TIL!!!

Bruker ikke windows mail kontoen, men så åpnet jeg den, og så at det var muligheter der(importere kontakter ifra gmail), så får se om jeg ikke får de inn på min låne Lumia900

Endret av ray001
Lenke til kommentar

 

Er det mulighet for google chrome web nett leser på WP10,som standard?

Nei. Men det er mest fordi Chrome ikke finnes til WP10 (tåpelig nok).

 

Da er det vel bare å gjøre slik?
 
"How to install Android apps (apk) on [WP10] windows Mobile10 [Tutorial] 2015 New" - https://www.youtube.com/watch?v=BC_zTJetaA4
 
Har aldri gjort dette, da jeg ikke har WP enda(jo, den låne mobilen, Lumia 900, som er helt utbrukelig...)

 

 

MEN er da usikker på hvor bra det fungere når man skal bruke app`en? Hvordan er flyten? Stabilitet osv???

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Er det noen her som har gode tips om hvordan man får kontakter fra iOS/iCloud over til WP/Onedrive?

 

950 lanseringen så også veldig lovende ut så nå håper jeg det blir fart på App markedet til Microsoft så blir det oppgradering av 640XL etterhvert. Vurderer også enten en SP4 eller SB og få alt i et økosystem slik jeg har med Apple.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det noen her som har gode tips om hvordan man får kontakter fra iOS/iCloud over til WP/Onedrive?

 

950 lanseringen så også veldig lovende ut så nå håper jeg det blir fart på App markedet til Microsoft så blir det oppgradering av 640XL etterhvert. Vurderer også enten en SP4 eller SB og få alt i et økosystem slik jeg har med Apple.

Har du lagt deg en windows konto?

Om du har det så var det veldig enkelt, ihverfall for Google

Se denne link(må ha windows konto)

https://people.live.com/import

 

 

Eller om du får ut "CSV file" ifra Apple, så er det enkelt nok, tror jeg

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Hva er deres er faring? Av dere som har gått ifra Google / android til WP?

 

Min plan er å gå over til WP10, og har W10 på alle mine PCer. Men er / har vært Google fan i lange baner, men ser etter litt nytt nå. Og ser kanskje W10 kan ha noe stor på gang her.

 

Har et par veldig viktige ting her som er med på å veie vektskålen til fordel for W10/Lumia950XL

 

1.

Hvordan er windows browser iforhold chrome?

Det er mange fordeler på chrome som jeg ikke ser på andre browser, som du har bookmarks, bruker og passord, apper(bruker mye Keep & kalender & Google Drive), overalt. Dette har chrome/google samme om du bruker annens pc ifra annet land, med bare å logge inn på google kontoen din i chrome.

Har windows browser noe tilsvarende innebygd som google har?

 

2.

Hva har Windows / W10 som kan gjøre det samme som Keep som Google har?

Dette er et enkelt huske lapp app.

 

3.

Hvordan er Windows kalender iforhold til Google`s?

Like enkelt å sette opp?

Like enkelt å dele med andre? Og der andre kan legge til og trekke ifra aktiviteter i kalender på Windows, som en kan gjøre på Google?

Lenke til kommentar

Jeg har testet ut One Note, og det var veldig bra. MEN ikke så lite og enkelt som Google Keep. Kanskje jeg ikke har testet det godt nok One Note da?

 

Her er det en oversikt på Keep, dette er veldig oversiktlig, alt på en plass. Lett og forandre. Og er søk bart. Kan og legge til reminder på dato & klokke.

 

Når jeg testet Note, så var det inn her, åpne den siden, lete til neste ark osv...

Du kom ikke rett inn, til det en var ut etter.

 

Men om du er en skole elev, og trenger notater, så er nok Note det BESTE verktøyet. 

 

Eller tar jeg feil, kan Note være like lett?

 

post-31334-0-15460700-1444295981_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Man kan også formatere innholdet på lignende måter i OneNote, jeg bruker det dog ikke så avansert ennå da jeg akkurat har kjøpt en Lumia men kommer til å bruke det mer slik fremover.
 

 
 
 

 

Plenty of folks point to Evernote as the go-to note-taking app. Evernote does many things well, but I’ve found its best use is as a digital file cabinet for saving web clips, screenshots, receipts, or other random items you want to be able to search for later. (All tools OneNote also offers, it should be noted.)

OneNote, on the other hand, is better as a productivity aide, with its focus on typing and hand-writing notes, audio recording and search tools, and smart integration with the rest of Office. 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...