Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte Outlook Mail/Calendar i dag tidlig. Som dere sikkert har sett har de to "skilt seg" - man kan ikke lenger gå fra Mail til Cal. og omvendt.  WindowsCentral skrev: Strangely, however, it appears that the shortcut to get to Calendar from Mail has been removed with this update. (http://www.windowscentral.com/outlook-mail-and-calendar-nabs-dark-theme-new-personalization-options-windows-10-mobile)

Men, er det andre som i likhet med meg ikke kan åpne Calendar ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Nå føles Windows 10 snart like stabilt ut som 8.1 gjør på telefon.

En smule overdrevet, kanskje?

På min Lumia 930 er det vanvittig ustabilt. Varsler kommer ikke, det tar en evighet å åpne/lukke apper, Edge er svært ustabil og det er langt unna 8.1.

 

Hvordan skal de klare å få dette ferdig til november?

Lenke til kommentar

10 opppdateringer står på 0%...

 

Jeg slet litt med det samme for et par uker siden på min (reservetelefon) NL735, oppdateringene gikk i "evig" heng. Tok en hard reset og etter det har alt gått som en drøm. Tror det har blitt litt mye dobling av apper og OS-lag på OS-lag i disse Developer Previewene. Hele greia tok mindre enn 30 minutter på jobb hvor vi har god båndbredde på Wi-Fi'en.  

Lenke til kommentar

 

 

Nå føles Windows 10 snart like stabilt ut som 8.1 gjør på telefon.

En smule overdrevet, kanskje?

På min Lumia 930 er det vanvittig ustabilt. Varsler kommer ikke, det tar en evighet å åpne/lukke apper, Edge er svært ustabil og det er langt unna 8.1.

 

Hvordan skal de klare å få dette ferdig til november?

Da varierer det. Veldig stabilt på min 640.

Lenke til kommentar

 

Nå føles Windows 10 snart like stabilt ut som 8.1 gjør på telefon.

En smule overdrevet, kanskje?

På min Lumia 930 er det vanvittig ustabilt. Varsler kommer ikke, det tar en evighet å åpne/lukke apper, Edge er svært ustabil og det er langt unna 8.1.

 

Hvordan skal de klare å få dette ferdig til november?

 

 

Kan som MisteRolf også anbefale en reset av mobilen. Min L925 har vært på Developer Preview / Insider Preview siden jeg kjøpte den i fjor. Ustabil og treg etter alle Windows 10 betaene, men etter en nullstilling for noen måneder siden, blei det mye bedre.

 

Det tok også laaang tid å legge inn nyeste build, brukte nesten en halv dag. Stod lenge på 0% før den hoppet til over 90% og plutselig blei ferdig. Flere ganger, som er korrekt i følge Microsoft / Windows Central.

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp og testet to stk Windows mobiler(940 var den ene - edit -> var en 640), og la merke til at det ikke var enkelt å komme seg ut ifra bilde som ble tatt på mobilen. Dvs jeg tar et bilde, trykker oppe i høyre hjørne / på sirkelen, åpner og ser på bilde. Når jeg skal tilbake eller ut av den "setting" og til kamera eller ut til hoved meny,så måtte jeg først trekke ned menyen i toppen, for så se Windows knappen i bunn. Trykker på den så er man ute. Er det ikke "mye" trykking for å komme seg ut, eller det jeg som ikke har gjort det riktig?

Prøvte å sveipe her og der, men en og flere fingrer, til liten nytte.

 

Edit

Det var ikke 940, det var en 640

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ok, da skal jeg teste det ut igjen. Vil ikke "kaste" vekk penger på ting jeg ikke vet jeg blir 100% fornøyd med. Derfor blir det litt testing og spørsmål.

Er vant til android verden nå siden Samsung Galaxy S2 kom ut. Nå streiker min Note4, og jeg lengter etter noe nytt. Så ser fram til 950XL kommer, da den er tilsvarende Note4 / Note5.

Lenke til kommentar

Noen som vil fortelle hva som er bedre på W10 mobil kontra siste android 5.0-5.11(har nå Samsung Galaxy Note 4)?

Eller ulemper.

Hva liker / ikke liker dere med W10 mobil?

 

Nå er ikke Windows 10 på mobil og ting som Project Astoria ferdig, så det er vanskelig å si. Personlig liker jeg menyen bedre, og hvordan mobiltelefonen kan kommunisere med Windows på PC bedre. Outlook, Excel, Word, One Note, One Drive osv.

Lenke til kommentar

 

Noen som vil fortelle hva som er bedre på W10 mobil kontra siste android 5.0-5.11(har nå Samsung Galaxy Note 4)?

Eller ulemper.

Hva liker / ikke liker dere med W10 mobil?

 

Nå er ikke Windows 10 på mobil og ting som Project Astoria ferdig, så det er vanskelig å si. Personlig liker jeg menyen bedre, og hvordan mobiltelefonen kan kommunisere med Windows på PC bedre. Outlook, Excel, Word, One Note, One Drive osv.

 

Ja, men W10 er vel ute...

 

Testet ut One Note, og den var det allfor mye styr med. Eller allfor avansert med mye trykking(veldig bra til skole notater osv da). Google Keep er enklere, men det er vel tilsvarende på W10 og(ihvertfall etterhvert).

 

Tror uansett jeg skal teste ut W10 og Lumia 950XL, og er det ikke noe så får jeg selge den igjen(tvilsomt, da jeg ønsker noe nytt og som går mot W10 på PC, og Office 365). 

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vil fortelle hva som er bedre på W10 mobil kontra siste android 5.0-5.11(har nå Samsung Galaxy Note 4)?

Eller ulemper.

Hva liker / ikke liker dere med W10 mobil?

 

Nå er ikke Windows 10 på mobil og ting som Project Astoria ferdig, så det er vanskelig å si. Personlig liker jeg menyen bedre, og hvordan mobiltelefonen kan kommunisere med Windows på PC bedre. Outlook, Excel, Word, One Note, One Drive osv.

 

Ja, men W10 er vel ute...

 

Testet ut One Note, og den var det allfor mye styr med. Eller allfor avansert med mye trykking(veldig bra til skole notater osv da). Google Keep er enklere, men det er vel tilsvarende på W10 og(ihvertfall etterhvert).

 

Tror uansett jeg skal teste ut W10 og Lumia 950XL, og er det ikke noe så får jeg selge den igjen(tvilsomt, da jeg ønsker noe nytt og som går mot W10 på PC, og Office 365). 

 

 

Den er ute som en uferdig beta-versjon. 

Lenke til kommentar

Ok.

 

Fikk testet litt på Lumia 640 igjen. Bilde kvaliteten var dårligere på Lumia 640 iforhold til Samsung Galaxy Note 4. Men Note 4 har vel bedre spec og. Tror nok det vil være en annen verden med Lumia 950 XL ?

 

Synes og det var litt lite lys/kontrast på 640 iforhold Note4. 640 sliter vel i sollys?

 

Annen ting jeg lurer på, er det en "bytte knapp" for apps/programmer som er oppe?

På android(på v.5.xx) har en knapp på venstre side av hjem knappen så utfører den oppgaven.

Endret av ray001
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ok.

 

Fikk testet litt på Lumia 640 igjen. Bilde kvaliteten var dårligere på Lumia 640 iforhold til Samsung Galaxy Note 4. Men Note 4 har vel bedre spec og. Tror nok det vil være en annen verden med Lumia 950 XL

 

Synes og det var litt lite lys/kontrast på 640 iforhold Note4. 640 sliter vel i sollys?

 

Annen ting jeg lurer på, er det en "bytte knapp" for apps/programmer som er oppe?

På android(på v.5.xx) har en knapp på venstre side av hjem knappen så utfører den oppgaven.

 

Hold inne tilbakeknappen, så kommer kjørende programmer opp og man kan sveipe mellom dem.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd det med Windows mobiler, men med mine android mobiler, spesielt med uorginale lade adapter & lade kabler(spesielt om kabelen er lenger enn vanlig).

Har vel og mye å si på hva som går i bakgrunnen av app`er, lys styrke og wifi & blåtann osv.

 

Mulighet for å sjekke hvile app som bruker mye resurser(task manager) på Windows mobiler?

Lenke til kommentar

Kanskje litt tidlig, men noen her som har god oversikt over forskjellene mellom 8.1u2 og 10? Noen liste ol.? Har nå endelig fått W10 på PCen og begynner å bli klar for "the whole microsoft experience". Som tidligere Apple bruker (fortsatt) er jeg veldig tilhenger av gode økosystemer og integrasjoner som er hovedårsaken til at jeg nå også går for WP/WIN.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...