Xiphac Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei. Fikk i går helt plutselig et uvventet problem, da jeg etter en reboot oppdaget at maskinen hang i flere minutter ved Windows logoen under oppstart. Når Windows omsider laster inn, så oppdager jeg at HDD som jeg kun bruker som lagringsplass har forsvunnet fra "min datamaskin". Den er i tillegg heller ikke å se i BIOS lenger. Hva har skjedd her? Dette er en WD Velociraptor disk på 300GB og ble vel kjøpt i 2008. Koblet ifra disken og maskinen booter som normalt, men det kjipe er jo at den inneholder en hel haug som jeg skulle ha tatt vare på. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Når den ikke synes i BIOS lenger, er det et litt dårlig tegn. BIOS sjekker om alt er som det skal være under oppstart, og når en enhet som er tilkobla ikke gir noen tegn til liv, så vil maskinen stå å drøye lenge før OS starter opp. Klarer du å høre om den spinner under oppstart, eller kommer det klikkelyder / skrapelyder fra den? Den kan også være en idé å ta den ut av PC-en og sjekke PCB-kortet (Harddiskens hovedkort) etter brente komponenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå