Gå til innhold

Nå kan du laste ned Windows 10

Anbefalte innlegg

For min del så fungerte ikke Creative Titanum HD lydkortdriverne, eller de lot seg installere men programvaren klagde på at den ikke fant noe godkjent lydkort installert på systemet så alt av DSP osv kunne ikke benyttes så da forsvinner hele poenget. Merket også at jeg ikke kunne kjøre "use small taskbar button" da de fikk søkefeltet til å bugge, og det å kjøre såpass stort og oppblåst taskbar ser jeg ikke noe poeng ved.

Alt i alt så er det tydelig at vi fremdeles er på Technical Preview (Alpha), her må man forvente store forandringer fra build til build og generelt en ustabil opplevelse.

Kan ikke si at det nye kontrollpanelet falt helt i smak, men kan være at det er snakk om tilvenning. For de som ikke har fått det med seg så har kontrollpanelet fått en total forandring hva gjelder utseende, dette er vel første gang siden Windows 2000? Windows Vista introduserte muligheten for "Large Icons" men den klassiske "Small Icons" har vært mer eller mindre identisk i en årrekke nå. Dette skal forandre seg med Windows 10.

Nye kontrolpanelet er en "Universal app", altså skrevet med de nye utviklerverktøyene for "en kode, for alle enheter (desktop, laptop, nettbrett og mobil) og ser jo ut som en "Modern UI" app, totalt annerledes enn det vi hadde før. Vet ikke om jeg liker det, men det vokser sikkert på meg.

En ting som er vanvittig irriterende dog er at blant annet Windows Update IKKE lar deg velge vekk oppdateringer, du må installere samtlige den finner eller ingen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et krav under testingen at man må godta at Windows 10 blir automatisk oppdatert. Dette for at alle skal bruke samme build, slik at man ikke melder inn feil på en eldre build som allerede er fikset i en nyere build.

Nå er det ikke dette vi snakker om. Vi snakker om at du må godta SAMTLIGE oppdateringer, om de så er relevant til Windows 10 eller ei. Hos meg kom det driveroppdatering til NVIDIA Skjermkortdriver, ASP.NET oppdateringer, C++ Runtime oppdateringer og mye rart som strengtatt har null og niks med Windows 10 og operativsystemet i sin helhet å gjøre og jeg hadde altså ikke mulighet til å velge bort noen, det er alt eller ingenting med siste build.

Regner med at dette vil forandre seg innen release, noe annet ville vært veldig merkelig.

Lenke til kommentar

At creative ikke funker er vel som forventet, de har alltid søplete drivere. Men det er bekymringsverdig om du ikke kan velge oppdateringer.

AtW

Nja, har ikke vært mye å utsette på Creative de siste årene. De har også vært tidlig ute med driveroppdateringer for både Windows 8 og 8.1. De ser ut til å ha lært av fadesen rundt Windows Vista, og selv mitt kort som strengtatt "EoL" (End-of-life) så har ikke det hindret Creative å levere driveroppdateringer mot både Windows 8 og 8.1.

Skal også sies at lydkortdriveren i seg selv fungerer, det er bare noe som forhindrer programvaren å kommunisere med driveren så selve programvaren ikke registrerer at lydkortet er en del av systemet. Jeg får fint lyd via optisk til min eksterne DAC osv, jeg mister bare muligheten for all DSP, virtualisering osv.. Som er veldig mye av poenget med et Titanium HD i utgangspunktet.

Alt fungerte med de tre foregående byggeversjonene av Windows 10 så er ikke godt å si hva som er utfordringen i denne omgang.

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, så ikke drep meg hvis dette er omtalt.

-

Finnes det en grei måte å lage en bootbar Win 10 installasjon på USB? (ISO og Rufus?)

Og støtter denne USB 3.0 automatisk, eller er det en workaround her?

Finner noe vha google, men ser ut som noe tech preview som ikke fungerer lenger (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...