Gå til innhold

Hvorfor regnes Obama som svart når han er brun?

TheTraveller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lurt på dette lenge og har spurt flere av lærerne mine.

Hvorfor blir Obama regnet som "svart" når han er brun?

Yeah you know it man chill chill

Gimme you motherfacking answear yeah yeah I know know just chill

Takk for svar!

Fordi svart er verre enn brun. Det heter ikke brunedauden men svartedauden for eksempel

I Norge ville han bli sett som en kenyansk innvandrer, aldri norske

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Fordi svart er verre enn brun. Det heter ikke brunedauden men svartedauden for eksempel

Svartedauden fikk ikke navnet etter hvor ille den var, men etter de svarte missfargingene ofrene fikk over hele kroppen. Skjønner ikke helt hvor du vil hen med at svart er verre en brun.

Obama ville da hatt en norsk mor, istedenfor en amerikansk en. Og ville vokst opp i Norge med sin norske mor, og ville hatt norske verdier. I mine øyne ville han ha vært norsk. Hvis vi skulle sett for oss en alternativ virkelighet hvor han hadde vært en norsk politiker, istedenfor en amerikansk en.

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

en alternativ virkelighet hvor han hadde vært en norsk politiker, istedenfor en amerikansk en.

Et sted i Norge i et parallellt univers - statsminister Obama:

barack-obama-2011-7-26-13-50-0.jpg?w=655

Ifølge dette fargekartet er han mer "deep camel" enn "brun":

earth-farger1.jpg

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Svartedauden fikk ikke navnet etter hvor ille den var, men etter de svarte missfargingene ofrene fikk over hele kroppen. Skjønner ikke helt hvor du vil hen med at svart er verre en brun.

Obama ville da hatt en norsk mor, istedenfor en amerikansk en. Og ville vokst opp i Norge med sin norske mor, og ville hatt norske verdier. I mine øyne ville han ha vært norsk. Hvis vi skulle sett for oss en alternativ virkelighet hvor han hadde vært en norsk politiker, istedenfor en amerikansk en.

Svart er mer "ikke hvitt" enn brun. Ordet svart er mer ladet fordi det har andre negative betydninger. Ordet neger betyr svart

Jeg tror ikke flertallet nordmenn mener en somaliske innvandrebarn kan bli helt norsk, men fint at du er uenig

Lenke til kommentar

Rar logikk må jeg si. Så en farge som ikke er hvit, kan være mer ikke-hvit enn andre farger?

Det motsatte til hvitt er ......ikke brun! Hvitt brukes som et symbol for mange positive egenskaper men noen som er svart og mørkt er det motsatte. Blant afro amerikanere selv diskrimineres de med mer svart hud enn de med lysere hud(brun) fordi de blir sett som mer hvite enn andre med helt svart hud.

Det ble viktig i vestlige land å skape et klart skillelinje mellom de svarte og hvite rasene selv om hudfarge varierer mye blant begge rasene. Bruk av ordet svart istedenfor noe nøyere gjorde det lettere å undertrykke en som er svart enn en som er lett brune, ellers måtte man innrømme at forskjellene var ikke så store

Det har jeg ikke sagt. Jeg sa at bizarro-Obama ville vært norsk i mine øyne.

Helt klart, i dine øyne men ikke i mange andres øyner.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...