Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei, har bygd en ny pc til bror. Jeg har bygd mange pcer før og er ingenting feil i oppkoblinga. Det som skjer er at pcen fryser seg bare jeg fks trykker på et ikon, eller igrun hva som helst. Da lager pcen en kjapp liten "metallisk høyfrekvent lyd". Jeg har funnet ut at den kommer fra Hardisken. Har også fått en rekke blåskjermer og pcen plutselig restarter seg/skrur seg helt av. Noen som har vært borti detta?

Før dette har jeg tatt ut alle kabler og satt dem inn igjen. Har prøvd en annen cpu, tatt ut og inn skjermkort (skjermkortet virket i min pc rett før jeg gav det til bror pcen). Prøvd 2 forskjellige CPU strømkabler (8pin som deles i 2).

er forøvrig denna hardisken, en billig 1TB som jeg i utgangspunktet var skeptisk til før jeg kjøpte den.
http://www.netonnet.no/art/data/data...m/180601.7070/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil på hd eller minne er godt mulig.

Om du har mulighet til å boote feks med en Linux CD / Usb pinne så gjør du det og sjekker S.M.A.R.T status på disken.

Minnetest bør taes ved oppstart via feks memtest86

Edit : Noen hovedkort støtter avlesning av Smart fra bios.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Feil på hd eller minne er godt mulig.

Om du har mulighet til å boote feks med en Linux CD / Usb pinne så gjør du det og sjekker S.M.A.R.T status på disken.

Minnetest bør taes ved oppstart via feks memtest86

Edit : Noen hovedkort støtter avlesning av Smart fra bios.

Ok :). Har vært inne på tanken med minne og. Har 1x 4gb som jeg satt i slot 1. Dual channel var 2 og 4 sto det i manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...