Frogg_Frost Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Hei. Har en stue pc som jeg bruker til nesten alt som skjer på tven ettersom jeg ikke har tvsignaler jeg har slitt litt med att denne har bynt å hakke ol ved visning av "høykvalitets" video. bruker i dag kun hovedkortet som gpu. Dette btw: https://www.komplett.no/product/765462 så lurte på om jeg skulle putte inn ett eksternt skjermkort i den. er det noen som har anbefalinger til hvilket? eneste krav jeg har er att det har en hdmi utgang som jeg kjører inn i reciveren Har foresten bare en 500W strømforsyning i den også. men det burde vel holde til å sette inn ett lite skjermkort? skal ikke brukes til spilling eller noe slikt. man får kjørt lyden gjennom hdmi på ett eksternt skjermkort også? Endret 25. januar 2015 av Frogg_Frost Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hvilken prossesor har du? Det kan jo være at du har et problem med kjøleløsningen og at det er dette som gjør til at den hakker , da vil trolig ikke et nytt skjermkort hjelpe så mye. Hvor mye plass har du i kabinettet? Dette kortet MSI R7 250X trekker omtrent 80W og burde gi deg den ekstra ytelsen du trenger, har hdmi og en relativt stille kjøler. Men du må ha en kraftig nok strømforsyning i tilfelle du har en svak en nå. Lenke til kommentar
Frogg_Frost Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) prosessor: https://www.komplett.no/product/763508 Har dette kabinettet: https://www.komplett.no/silverstone-grandia-sst-gd06b-htpc-sort/634220 så er ganske god plass og det virker ikke som den blir varm. har denne strømforsyningen nå: Corsair CX 500W PSU BULK Endret 25. januar 2015 av Frogg_Frost Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Personlig hadde jeg da trolig valgt et R7 260X kort isteden, det koster deg da omtrent 100kr mer men du får litt bedre støtte for audio ( Trueaudio) og et noe bedre skjermkort som du kan bruke til mer enn kun film. Noen av kortene er jo optimale til å kunne feks konvertere en Dvd / Blu-ray til et mer kompakt format som du kan plukke opp direkte fra Hd'en og dermed slippe å finne fram disken. Det blir litt mindre kluss når du kjører et rent Amd system, fult mulig å legge inn et Nvidia skjermkort isteden men i mellom / lavklassen så er det ikke de store forskjellene akkurat nå. Lenke til kommentar
Frogg_Frost Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 ser det 260 kortet du linker har mindre minne en 250 kortet. har ikke dette så mye å si på slikt bruk? enig i att jeg burde gå for amd når jeg har amd prosessor. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 ser det 260 kortet du linker har mindre minne en 250 kortet. har ikke dette så mye å si på slikt bruk? enig i att jeg burde gå for amd når jeg har amd prosessor. Nei egentlig ikke. Les denne artikkelen fra TomsHardware Lenke til kommentar
Frogg_Frost Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 ser nå også att 260 kortet er utsolgt på cdon så får ikke bestilt det derfra. da blir brisen på det litt over 1295,- i stedet... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Tja, kan jo være at det tar en uke maks før de får inn nye, til den prisen så er det jo ikke så ille å vente litt. Og til 1000 lappen mener jeg det er et godt kjøp , kan være med du får med noen spill på kjøpet også. Om du må betale 1295 for det bør du vel kjøpe 2Gb kortet fra Netonnet , da får du med noen spill på kjøpet. Lenke til kommentar
Frogg_Frost Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 ja greit nokk å vente litt. men det er jo til nedsatt pris på cdon. hvor lenge er det? for når jeg legger den i handlekurven å trykker kjøp så blir den fjernet fra handlekurven fordi den ikke er på lager. Så får liksom ikke bestilt det nå heller... selv om det står att forventet leverings tid er 1-3 virkedager... men murlig prisen holder seg så lav til den kommer inn igjen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Du får trolig prøve igjen om en eller to dager, hvis ikke ta kontakt direkte med Cdon og spør hvorfor de har den i prisguide men at produktet ikke lar seg bestille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå