lolole Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei! Jeg er utdannet sivilingeniør fra NTNU innenfor energi og miljø med spesialisering mot energibruk i bygninger. Jeg har nå jobbet 1,5 år med en typisk kontorjobb og er usikker på om dette er noe jeg ønsker å fortsette med. Jeg trives veldig godt utendørs og aller helst ute i naturen. Derfor skulle jeg ønske meg en jobb hvor jeg fikk være en del ute. Er det noen som har tips til jobber for ingeniører hvor dette er mulig? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Feltingeniør er det nærmeste jeg kommer hvertfall Det er ofte krav til fagbrev i disse disiplinene, men finnes sikkert unntak. Har ikke gått gjennom annonsene sjøl. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Du kan jo lete etter jobber innenfor vannkraft, da er det kanskje noe mer arbeid ute. Vet ikke akkurat hva energiselskapene tenker rundt utdanningsretningen din, men du har jo i hvert fall noen basisferdigheter innen elkraft som kanskje kan brukes. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Når utdanninga du har valgt er spissa mot energibruk i bygninger så er nok det beste du kan håpe på å få komme ut og inspisere innsida av andre bygningar enn det du har kontoret i. Uavhengig av dette så er du ingeniør og du kan derfor ta på deg det aller meste av ingeniørjobbar. Problemet er berre at det svært sjeldan er behov for ingeniører ute i skog og mark. Det einaste eg kjem på i farta er at det nok er ein og anna elektroingeniør ute i fjellet når ein planlegger nye kraftledningar og liknande, men dei fleste jobber nok innendørs og det er nok berre unntaksvis at dei må ut av kontoret. Dei fleste ingeniørar som jobber "ute" har fortsatt innendørsjobb. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå